Gjest lillelinn Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 jeg vet ikke hvor jeg skal legge dette. men prøver her. så får det heller bli flyttet, her er saken : min venninne ringte meg for noen mnd siden, før sommeren, hennes kjæreste hadde slått henne så hun måtte på sykehuset, det er ikke første gangen, men han har ikke gått så langt før. hun flyttet på krise senter, han fulgte tter henne over alt, voldtok og banket henne i smugene på gater eller felles toalett på bibilioteket osv. hun holdt seg vekk fra han lenge, jeg trodde at hun ville klare det denne gangen, hun var så godt på vei. så fortalte hun en dag at uten han hadde hun ingen... hun har ikke kontakt med foreldre av div grunner, og hun har flyttet langt fra barndoms hjemmet. jeg har alltid hatt døren åpen for henne, men hun lurte nå på å dra tilbake til han. for han var jo så snill når han ikke slo.. så en dag var hun vekk.. tlf nr ikke i bruk, ikke logget på msn siden... ikke reg noe sted... jeg er så redd for henne.. jeg vet ikke om hun bare skammer seg for å ha gått tilbake til han , eller om det har hendt henne noe.. jeg vet ikke en gang om hun lever... hva gjør jeg nå da... jeg respekterer hennes valg, uansett hva det måtte være. alt jeg kan gjøre er å stille opp for henne... dømmer man ofre forsvinner dem garantert,, jeg vil bare vite at hun har det bra noen som har noen tips?
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #3 Skrevet 22. november 2008 jeg vet ikke hvor jeg skal legge dette. men prøver her. så får det heller bli flyttet, her er saken : min venninne ringte meg for noen mnd siden, før sommeren, hennes kjæreste hadde slått henne så hun måtte på sykehuset, det er ikke første gangen, men han har ikke gått så langt før. hun flyttet på krise senter, han fulgte tter henne over alt, voldtok og banket henne i smugene på gater eller felles toalett på bibilioteket osv. hun holdt seg vekk fra han lenge, jeg trodde at hun ville klare det denne gangen, hun var så godt på vei. så fortalte hun en dag at uten han hadde hun ingen... hun har ikke kontakt med foreldre av div grunner, og hun har flyttet langt fra barndoms hjemmet. jeg har alltid hatt døren åpen for henne, men hun lurte nå på å dra tilbake til han. for han var jo så snill når han ikke slo.. så en dag var hun vekk.. tlf nr ikke i bruk, ikke logget på msn siden... ikke reg noe sted... jeg er så redd for henne.. jeg vet ikke om hun bare skammer seg for å ha gått tilbake til han , eller om det har hendt henne noe.. jeg vet ikke en gang om hun lever... hva gjør jeg nå da... jeg respekterer hennes valg, uansett hva det måtte være. alt jeg kan gjøre er å stille opp for henne... dømmer man ofre forsvinner dem garantert,, jeg vil bare vite at hun har det bra noen som har noen tips? Kontakte politiet, og for din venninnes del psykolog hvis du finner henne. Det er ikke så lett å få tilgang på personlige opplysninger på grunn av personopplysningsloven. Hvis du får tak i henne håper jeg en av dere kontakter psykolog for henne. Det trenger hun. Lykke til
Gjest lillelinn Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 men si det værst har skjedd--har politiet da lov å fortelle meg om dette? hun har hatt psykolog daglig på krise senteret.. men ingenting hjelper. hun bare nektet og gråt og syntes synd på han..
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #5 Skrevet 22. november 2008 men si det værst har skjedd--har politiet da lov å fortelle meg om dette? hun har hatt psykolog daglig på krise senteret.. men ingenting hjelper. hun bare nektet og gråt og syntes synd på han.. Det er helt vanlig det. Men det hjelper ikke å gå til psykolog en liten periode og så fikser det seg. Dette tar tid. Det er ikke sikkert at denne psykologen var den rette heller Jeg er ikke helt sikker på hva politiet kan fortelle deg, men jeg tror ikke de kan fortelle deg hva som har skjedd. Jeg vil likevel anbefale deg å gå til politiet og fortelle ALT som har skjedd. Fortell at du er ordentlig bekymret, og ikke gi deg hvis du ikke får ordentlig beskjed om at de skal sjekke saken!
Gjest lillelinn Skrevet 22. november 2008 #6 Skrevet 22. november 2008 jeg skal ringe dem på mandag.. jeg håper hun bare føler på at hun gikk tilbake... så kan jeg heller kjefte og smelle for at hun ikke ga lyd fra seg... bedre enn alternativet
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #7 Skrevet 22. november 2008 jeg skal ringe dem på mandag.. jeg håper hun bare føler på at hun gikk tilbake... så kan jeg heller kjefte og smelle for at hun ikke ga lyd fra seg... bedre enn alternativet Kjefte og smelle hjelper sjeldent. Kan vel egentlig si aldri. Husk at det var du som sa at hun gikk tilbake fordi at hun følte hun var venneløs. Hun trenger støtte, ikke kjeft.. Da er det en sjanse for at dere kan ha kontakt.
Gjest lillelinn Skrevet 22. november 2008 #8 Skrevet 22. november 2008 et lite panikk kjefte utbrudd som ender i krampegråt er vel ikke å unngå. men hun skal vite at jeg er der uansett :D det værste er at jeg ikke kan tenke meg at hun bare kutter all kontakt på den måten... jeg sitter med en vond klump i magen
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #9 Skrevet 22. november 2008 et lite panikk kjefte utbrudd som ender i krampegråt er vel ikke å unngå. men hun skal vite at jeg er der uansett :D det værste er at jeg ikke kan tenke meg at hun bare kutter all kontakt på den måten... jeg sitter med en vond klump i magen Her skal du faktisk tenke at det har IKKE noe med deg å gjøre. Jeg har vært der venninnen din er, og har hun bare gått tilbake til ham, noe jeg HÅPER veldig på!! Så har det ikke noe med deg å gjøre at hun kuttet kontakt. Hvis han er som ham jeg var med, så vil han slite henne ut, gjøre henne deprimert og helt borte i hodet egentlig. Han vil få hennes tilværelse til å handle om han, hun vil tenke at hun trenger ikke andre enn ham, samtidig som hun vil ut. Det er så vanskelig å ha kontakt med venner da, selv de man elsker. Jeg mistet kontakt med alle mine venner på den, forholdet ble ett slit for meg, dag inn og dag ut med tanker og mer tanker. Tiden går, man aner ikke en gang at den går på en måte. Man er bare såååå sliten.. Man orker ikke å sende sms eller ringe for å fortelle eller spør hvordan det går, og dess mer tid som går, dess mindre lyst får man. For da må man forklare hva som har skjedd, det kan være trist og skremmende å tenke på, man må stå til ansvar for spørsmål og forklaringer, så slitsomt..... Men dess mer tid som går, dess mer er man redd for at man ikke gjorde det før. Man føler at man har ingen forklaring på hvorfor det ikke ble tatt kontakt før, så utsetter man det, og utsetter.......... Det som reddet meg fra å ødelegge alle mine vennskap slik, er at mine beste venner, de ga seg aldri. På det verste ringte de 200 ganger om dagen, hele tiden ringte de, hele dagen. Hver dag i flere uker, før jeg kanskje sendte EN sms. Det endte opp med at min bestekompis kom og hentet meg ut fra leiligheten med tvang da fyren var borte. Han dro meg ut av den tilværelsen, og først da innså jeg hva jeg hadde klart. Mine beste venner sviktet meg aldri, mine gode venner hørte jeg også i fra. Ikke gi deg på dette her, det hun trenger ER nettopp at du trenger deg på, finner henne og får tak i henne. Men vær ikke lei deg for at hun ikke tar kontakt, jeg vet det er vanskelig å la være, men det er ikke personlig... Håper kanskje du finner litt trøst i min historie. Ring politiet, og tving dem til å lete alle steder. Har hun og du noen felles venner? Har du prøvd å kontakte fyren hennes, for å spør om hun er der? Dersom du har navn og nummer. Har du kontaktet folkeregisteret for å finne sist bostedsadresse? Har du sjekket sykehus for å se om hun er innlagt? Si at du er familie når du ringer, ellers vil de ikke si noe.. Er lov å lyve litt her.. Håper virkelig du klarer å få tak i henne på en eller annen måte, virkelig. Ikke gi opp, du er den hun trenger mest nå.
Gjest lillelinn Skrevet 22. november 2008 #10 Skrevet 22. november 2008 kan du sende meg en pm? jeg får ikke sendt deg, siden du ikke er innlogget.. vi har en del historie felles her.. jeg er bare så utrolig redd for henne.. uker uten et eneste livs tegn.. først tenkte jeg at hun trenger kanskje litt tid.. men nå er jeg redd...
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #11 Skrevet 22. november 2008 kan du sende meg en pm? jeg får ikke sendt deg, siden du ikke er innlogget.. vi har en del historie felles her.. jeg er bare så utrolig redd for henne.. uker uten et eneste livs tegn.. først tenkte jeg at hun trenger kanskje litt tid.. men nå er jeg redd... Mener du meg? Jeg som skrev det lange innlegget?
yoga Skrevet 22. november 2008 #13 Skrevet 22. november 2008 Kan det være en mulighet for at ho i full fart har blitt flyttet til et annet krisesenter med full anonymitet? Hvis det er det som er tilfelle så er reglene såpass "strenge" at ho i en periode ikke kan ha noen kontakt med folk fra hennes egentlige hverdag. Jeg håper det er det som er tilfelle.. Har ho voldsalarm? Men for all del: kontakt politiet på mandag.
Gjest lillelinn Skrevet 22. november 2008 #14 Skrevet 22. november 2008 det kan jo være... får håpe det sis vi snakket sa hun--- jeg savner han.. jeg tror jeg går tilbake.. ikke vær sinn, unnskyld... og la på ..
stjernekyss Skrevet 22. november 2008 #15 Skrevet 22. november 2008 (endret) Har du telefonnummeret hans? Skulle du få tak i henne igjen, så bit i deg kjeftingen. Møt henne med åpne armer, og hold rundt henne når hun gråter. Det er ikke tiden til å bli sint. Ikke for henne. Det har vært så mye som det er. Vis henne at du er glad i henne uansett hva hun gjør. At du er glad i henne fordi hun er den hun er. Edit: Glemte denne :klem: Du virker som en veldig god venninne. Jeg håper hun finner tilbake igjen til deg. Endret 22. november 2008 av stjernekyss
Gjest Glør Skrevet 22. november 2008 #16 Skrevet 22. november 2008 Min erfaring er at det er lite politiet kan gjøre, dersom det er snakk om voksne mennesker, som det er en mulighet for at har forsvunnet frivillig. Og dersom hun er blitt flyttet og anonymisert kan de heller ikke fortelle noe til deg, både fordi de ikke har noen garanti for at du ikke er noen han kjenner, eller fordi venner ol kan lede han til henne, dersom han er av den slu typen. Prøv å sjekk opp det du kan, ring sykehos ol, sjekk stedet der hun bodde sist, og der han bor. Har hun noen andre venner du kjenner navnet på? Ring eventuelt dem og hør om de vet noe. Var hun i arbeid? Isåfall kan du kontakte arbeidsgiver, de har egentlig ikke lov til å gi ut eprsonopplysninger de heller, men de slurver ofte med det. Hvis ikke noe av det fører frem er det egentlig bare å håpe at hun kontakter deg igjen, dersom hun får mulighet til det.
Gjest Gjest_Bente_* Skrevet 22. november 2008 #17 Skrevet 22. november 2008 Dersom hu har vært involvert med en voldelig type med psykopatiske trekk er politiet i alle fall rette instans å kontakte. Hvis hun er i trøbbel kan de gjøre no med det, og du kan også få vite om hun er ok uten at noen bryter sin taushetsplikt.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #18 Skrevet 22. november 2008 Politiet skal jo kunne sjekke ut hvor hun er. Bor hun et sted i Norge burde det være relativt enkelt å finne henne. Men det er vel tvilsomt om politiet har lov å fortelle deg stort om hva de finner. Jeg tipper de kan si sånt som at "hun er i live men ønsker ikke kontakt", så da vet du fortsatt ikke noe om hvordan tilstanden hennes er... Jeg ville likevel gjort et forsøk. Kanskje trenger hun hjelp av politiet. Har du snakket med noen andre venner/slektninger av henne?
Gjest lillelinn Skrevet 23. november 2008 #19 Skrevet 23. november 2008 takk for alle svar. jeg skal ringe politiet på mandag. hun har ingen kontakt med sin familie, bor 8 timer fra sitt gamle hjemsted og 4 timer fra meg, jeg kjenner ingen avhennes venner. heller ikke denne fyren, aldri møtt han. men jeg starter hos politiet, kommer til å gi dem mitt nr, spørre om de kan gi henne det, om hun har det bra , så får hun kontakte meg når hun vil. om han har tatt hennes tlf eller noe,har hun nok ikke mitt nr lenger..
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2008 #20 Skrevet 23. november 2008 jeg kjenner ingen avhennes venner. heller ikke denne fyren, aldri møtt han. Hvis det nå er sånn at hun er din venninne, så kjenner du vel noen andre som kjenner henne? Høres helt merkelig ut hele greia.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå