Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Etter mye bleking av håret, har det blitt helt ødelagt og seigt...

Det er spesielt etter jeg har gått ut av dusjen, og skal børste det.. Børster jeg ikke håret i løpet av 5 minutter kan jeg bare glemme det... Da er det så seigt at det er umulig å gre det i det hele tatt...

Noen som har hatt et lignende problem, og har en løsning?

:lur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Min første tanke er: kur, kur, kur!

Bruker kur etter hver eneste vask, og det har foreløpig ikke hjulpet noe... Bruker fudge som jeg fikk hos frisøren...

Vet ikke om balsam etter dette igjen har noe å si... ?

Håret har vært sånn siden i sommer, så begynner å bli ganske irriterende. Ingen frisører jeg har vært i kontakt med, har noen løsning på dette annet enn tips om å bruke kur.

Det har som sagt ikke funket foreløpig...

Skrevet

Jeg ville prøvd med balsam. Kan forøvrig anbefale Joico K-pak. Både shampo, balsam og kur. Det er visstnok "supershampoen" på lik linje, om ikke bedre, enn Redken allsoft.

• Liker 1
Gjest Sandbekken
Skrevet

Det er ikke bra å bruke kur etter hver vask, da kan håret faktisk virke enda seigere, eller tyngre om du vil.. men hva mener du med seigt egentlig? seigt som i noe klissete eller bare flokete og tørt?

• Liker 2
Skrevet

Jeg har blitt anbefalt av frisør å gjøre det slik:

Shampoo, BALSAM, hårkur. og det uansett hva slags merker man bruker

Altså, i den rekkefølgen når jeg skal bruke hårkur, og IKKE hver dag, da sliter det på håret. :)

Skrevet

Håret mitt i bakhodet er sånn, jeg har farget og klussa så mye med det. (hele håret er blitt klusset med, men bare bakhodet som er kjipt)

Jeg pleier å ta i en leave-in kur etter balsam, og jeg kan ikke gre håret mens det er vått, for da er det helt elastisk og kan ryke. men jeg føler at denne kuret roer ned håret litt da, så det føles noenlunde normalt ut når det er tørket.

Skrevet

Man skal aldri gre håret når det er vått, heller ikke jobbe med det. Heller vente til det er handkle tørt, eller tørrere, ellers blir det mer slitt og ødelagt. Sies det hos frisøren...

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk beskjed av min frisør om å kuret håret etter hver vask den første uka etter en heftig hårbehandling. Deretter en gang i uka.

Skrevet

Takk for mange råd=)

Har ikke brukt balsam så mye, så skal prøve med det i stedet for kur i en periode...

Sandbekken: Som i seigt mener jeg mer klissete...

Sativa: Ja, håret mitt er helt likt som ditt da! Det er i bakhodet det er værst...

Utrolig irriterende...

• 2 måneder senere...
Skrevet (endret)

Jeg har vært

Endret av golle
  • 3 år senere...
Skrevet

Jeg har det samme problemet for øyeblikket. Hvordan løste det seg?

Jeg sitter hjemme og gråter. Hvordan fikser man dette?? og hvor lang tid tar det før håret blir bedre?

Håret mitt er seigt og umulig. kjempe tørt når det tørker etter jeg har dusjet..

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg hadde en periode med seigt hår, så funket det med en runde med renseshampoo. Har dere prøvd det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har fått tyggishår pga for mye bleking! Håret ditt er nok ganske ødelagt...

Det du må gjøre er å ikke vaske håret hver dag, unngå føner og rettetang. Kur håret 2 ganger i uka, dvs shampo, kur og deretter balsam. Alltid balsam etter kur.

Kjøp en god olje som du har i håret etter vask, før du børster det, anbefaler morrocon-oljen.

Og vent lenge før neste gang du kjemisk behandler håret ditt!

• Liker 1
Skrevet

Du sier ingenting om hvilken type kur du bruker, annet enn at det er av merket fudge.

Jeg tipper på at det er en fukt-kur du bruker?

Håret ditt trenger en protein-kur i tillegg.

Som en over har jeg gode erfaringer med joico k-pack-serien.

Gjest BabyBlue
Skrevet (endret)

Seigt hår som blir som tyggi i våt tilstand trenger en heftig PROTEINKUR. Det kan gjøre at håret føles litt rart i ettertid, så det er best å kombinere det med en fuktighetskur for best effekt. Anbefaler merket joico k-pak, det gjorde underverker for håret mitt som hadde gjennomgått to strukturbehandlinger.

Endret av BabyBlue

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...