Gjest Pjusk Skrevet 17. juni 2003 #1 Skrevet 17. juni 2003 Var på ferie i Roma med Mannen og da vi tuslet rundt på Colloseum begynte vi å snakke om hvor vi ville reist hvis vi kunne dratt en svipptur med tidsmaskin. Og det var mange steder.....! Men inspirert av omgivelsene kunne jeg godt tenkt meg å dra til gamle Rom for å se hvordan de klarte å bygge de fantastiske bygningene og kunstverkene, og dessuten se hvordan menneskenes hverdagsliv i de forskjellige sosiale lagene var. Men jeg ønsker ikke å være til stede på en "forestilling" på Colloseum, altså... Mannen min begynte å snakke om å ta med seg medisiner osv. i tidsmaskinen, men det går ikke altså.... Det er ikke lov å gjøre noe som kan endre historiens gang - man må kun være "flue på veggen" og observere. Så, hvor ville ditt reisemål nr. 1 være hvis du fikk låne min tidsmakin?? (PS! Jeg har nok spektralsteiner til alle!!)
L@dy Skrevet 17. juni 2003 #2 Skrevet 17. juni 2003 Å det hadde vært spennende. :D Er mange steder jeg kunne tenke meg å vært flue på veggen. Opplevd "ville vesten", cowboy og indianertiden. Tatt en reise og opplevd Kleopatra. Er vanskelig å si hva som hadde vært 1.pri. Forresten hadde det vært spennende å reist tilbake til den gangen besteforeldrene var unge. Og sett hvordan de var den gangen de var på min alder. For ikke å snakke om å oppleve "alle hemmlighetene" til mine foreldre....
L@dy Skrevet 17. juni 2003 #3 Skrevet 17. juni 2003 Forresten, så kom jeg på at det hadde jo vært artig å sett om Jesus virkelig eksisterte. Drukket (alter) vin med Jesus, så hadde jeg kanksje fått førsteklasse billett til himmelen?
Rapitap Skrevet 17. juni 2003 #4 Skrevet 17. juni 2003 Gu' kå gøyt! *hopper opp og ned* Hmm, det er så mange steder jeg kunne tenkt meg å reise, men sier det noe om HVEM du er når du reiser....?......kan folk se deg...bla bla....skjønner du?
Gjest Vega Skrevet 17. juni 2003 #5 Skrevet 17. juni 2003 Jeg ville kanskje dratt tilbake til barndommen igjen, men det kommer trolig tidsnok med seniliteten... Ellers: Tror jeg ville besøkt jern- og bronsealderen i Norge... Og masse mer selvsagt.
Gjest Pjusk Skrevet 17. juni 2003 #6 Skrevet 17. juni 2003 Anafugia: Du er bare der for å observere og kan ikke påvirke historien. Så da må du nesten være helt usynlig - borte som en sviske, eller noe slikt. For tenk om f.eks. Brutus snublet over foten din på sin vei mot Cæsar, eller lignende. Du spiste opp eplet til Adam? Eller Solkongen ble forelsket i deg og glemte helt å terrorisere folket og halshugge konene sine.
chimp Skrevet 17. juni 2003 #7 Skrevet 17. juni 2003 Kult å kunne dratt tilbake til førhistorisk tid....for å se hvordan menneskene så ut og kommuniserte den gang...i stein-, bronse- og jernalder. Men jeg skulle også gjerne ha fått ta i øyesyn noen skikkelig bolde riddere fra Middelalderen og sjekket om kong Arthur og hans Riddere av det Runde Bord virkelig eksisterte.
Gjest Embla s Skrevet 17. juni 2003 #9 Skrevet 17. juni 2003 Jeg tror jeg ville bestilt meg time for psykoanalyse hos Freud! Kunne det gått da, Pjusk? (det ville jo ikke akkurat forandret verden, vil jeg tro)
Rapitap Skrevet 17. juni 2003 #11 Skrevet 17. juni 2003 Himler med øynene, tenker. Ingen dårlige vibber sent. Bare sitter her og fabler med meg selv om hvor jeg da ville dratt.......
Gjest Pjusk Skrevet 17. juni 2003 #12 Skrevet 17. juni 2003 Anafugia, du kan bli med meg til Orderud Gård - noen år tilbake.... Det er jeg skikkelig nysgjerrig på! Embla S: Nei, du får ikke lov til det! Man vet aldri hva som kan skje!
MarianneE Skrevet 17. juni 2003 #13 Skrevet 17. juni 2003 Hmm....da tror jeg at jeg vil være med til den tida da heksene var som flest og praktiserte. Mulig jeg hadde sluttet meg til dem....... ihvertfall for en stund!!
Gjest Embla s Skrevet 17. juni 2003 #14 Skrevet 17. juni 2003 Men kunne jeg være flue på veggen og se på når Freud holdt på da? Orderud gård, sier du.... *grøsse* har du nerver til sånt da, Pjusk :o Nei, takke meg til en liten gladiator kamp
Ruby Skrevet 18. juni 2003 #15 Skrevet 18. juni 2003 Jeg ville dratt tilbake til Sitting Bull's tid, indianere facinerer meg voldsomt, og skulle gjerne ha pratet med ham og andre store høvdinger.
Joplaya Skrevet 18. juni 2003 #16 Skrevet 18. juni 2003 Ville reist til dinosaurenes tid. Opplevd dinosaurene, hva slags dyr de egentlig var. Sett naturen på den tiden. Og så ville jeg blitt tatt tilbake til det første mennesket som fikk HIV.
Tusenfryd Skrevet 18. juni 2003 #17 Skrevet 18. juni 2003 Jeg ville reist og sett på meg selv! Jeg ville først reist til ca 3000 fvt - til Kreta og besøkt minoene. Jeg var nok en minoisk prinsesse i tidligere liv - lurer på hvordan jeg var da. Så ville jeg sett om jeg ikke kunne sett meg selv en gang i vikingtid/middelalder - enten på Island eller på indre Østlandet. Er litt usikker, men jeg ville nok funnet meg.
Sharissa Skrevet 18. juni 2003 #18 Skrevet 18. juni 2003 så gøy :D har litt lyst til å reis etilbake til tida mellom første og annen verdenskrig.. de glade tjueåra er det ikke det de heter?...og dratt på sånne partys de hadde da, så skulle jeg gjerne vært på orderud gård da "det skjedde" . og forøvrig andre uoopløste mysterier,
Gjest Tex Skrevet 18. juni 2003 #19 Skrevet 18. juni 2003 Paris, Versailles, under Ludvig den 14., en eller annens rike og smellvakre elskerinne, så jeg kunne tilbringe dagene med å fly rundt i dritlekre kjoler.......
Gjest Hulderjenta Skrevet 18. juni 2003 #20 Skrevet 18. juni 2003 Har lyst å se dinosaurer, jeg!!! Så jeg hadde reist tilbake til "dinosaurtiden". Men da må jeg selvsagt få være heeeelt usynlig så jeg ikke blir spist.. *drømmer* Også har jeg lyst å oppleve vikingetiden her i Norge!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå