Gå til innhold

Hvordan fant du drømmehuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du fant drømmeboligen din, hvordan gikk det hele for seg?

Var du inne på Finn og plutselig bare kom over en annonse du VISSTE var rett?

Var du på en haug av visninger, og fikk en god følelse av noen av boligene?

Tok du en bolig som ikke sjarmerte deg, men tenkte at "jeg kan pusse opp etter eget ønske.."?

Jeg sliter med å finne noe som fenger meg skikkelig, har vært på leting i et halvt år, og tilsammen vært på 2 visninger...

Det er neimen ikke lett...

Fortell også gjerne hvor gammel du var da du fant og fikk realisert DRØMMEN :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde tomt og fikk en arkitekt til å tegne drømmehuset vårt. Det ble et funkishus som nærmest går i ett med omgivelsene, med masse naturlig lys og store, glatte flater. Var da i 30-årene og hadde halvstore unger.

Elsker huset vårt, har fått det akkurat som vi ønsket å ha det.

Skrevet

Jeg lette i nesten ett år etter en leilighet på Torshov i Oslo. Var på ca 70 visninger og en håndfull budrunder. Til slutt ble jeg så lei at jeg ga opp det smale søket og begynte å kikke på alt som ble lagt ut på finn.no over hele landet, nesten på trass. Plutselig kom jeg over en annonse på et flere hundre år gammelt hus 30 min fra byen med stor tomt. Hadde alltid drømt om å bo på landet og jeg grep sjansen. Har bodd her i fire måneder og koser meg virkelig med oppussing og peiskos. Har fått meg høner også! Virkelig å anbefale.

Gjest Snøffelgruff
Skrevet

Vi har akkurat kjøpt. Gikk på en bråta med visninger i området vi vil bo, og hadde bydd på flere hus etterhvert. Porblemet var bare at husprisene her til avnlig er ganske høye, og til tross for prisreduksjon grunnet finanskrisen så var det ingen om godtok bundene våre, eller det ble budkrig som presset oss for fort opp i pris..

Til slutt fant vi virkerlig drømmehuset( Så det først på Finn, og så gikk vi på to visninger på samme huset). Vi la inn ett godt bud som ikke var langt fra prisantydningen.

Vi fikk huset fordi de ande byderne hadde forbehold om å selge eget, mens vi ikke hadde noe å selge, samt hadde finansieringen klar fra før.

Min oppskrift:

Finn noe på finn etc. som ser ok ut. Gå på visning. Ikke lag noen forventinger etc. før du har vært på visning. Dersom dere liker huset/leiligheten på visning, så avtal en visning kun for dere med megler (det er ikke vanskelig å lage privatvisninger sånn som ting er nå), og ta med dere de i venneflokken/slekta som kan noe om mur, snekring etc. Da får dere gode råd dersom dere ikke har så mye kunnskap selv.

Om dere vil by, og virkelig ønsker dere huset, så er det lurt å legge inn bud som ikke er skamlave. Er leit når selgere sier nei med en gang fordi budet er lavt. Det kan være lurt å gi selger en okay frist. Tolv timer er ofte for kort til at selger får tenkt seg godt om, om han har råd til å vente eller la vær.

Drømmehuset vårt er da altså gammelt, fra 30-tallet, men nyrenovert og med stoooor hage. Til sommeren skal vi storkose oss med å pusse opp ute. Det er det eneste som ikke er tatt :D

Ikke forhast deg. Sånn som markedet er nå, har du god tid til å se deg om etter drømmehuset ditt.

Skrevet

Vi fant huset vårt på Finn, og det så ok ut der. Da vi gikk på visning, kjente vi bare at Yess, dette er huset vårt! Og etter en heftig budrunde ble det vårt. Vi var på visning i ett annet hus, og det ville jeg ikke hatt om noen kasta det etter meg, og vi så på en del andre hus og leiligheter på nettet.

Gjest Gjest_kris_*
Skrevet
Vi fant huset vårt på Finn, og det så ok ut der. Da vi gikk på visning, kjente vi bare at Yess, dette er huset vårt! Og etter en heftig budrunde ble det vårt. Vi var på visning i ett annet hus, og det ville jeg ikke hatt om noen kasta det etter meg, og vi så på en del andre hus og leiligheter på nettet.

Kjøpte drømmeboligen for 1 år siden, begge var 30 år og (frivillig) barnløse. Huset fant vi etter 2 måneders leting på finn.no og 6 visninger.

Vi var ikke så fokusert på selve huset ettersom vi tok sikte på å finne noe vi ville bo i resten av livet og da vil man gjerne ha mulighet for å sette eget preg på det. For oss var tomt og beliggenhet det absolutt viktigste ettersom det var ting vi aldri kunne gjøre noe med i fremtiden. Eneste krav vi hadde til huset var at det var mulig å flytte inn umiddelbart slik at vi kunne pusse opp ett og ett rom ved behov når vi følte vi hadde tid til det, ikke fordi vi var tvunget til det.

Skrevet

Jeg har funnet et par boliger som absolutt kunne vært en drøm å bo i, men dessverre må vi nok spare noen år før det lar seg gjøre...

MEN: en dag blir det vår tur :)

Skrevet (endret)

Vi har dervet å hobbytittet på finn i over 1 år.

Fått litt inspirasjon og diskutert mye frem og tilbake hva vi skulle ha, hvor og pris...alt.

Vi har sett på hus og leiligheter, skulle vi kjøpe en "billig" leilighet og spare tl hus? Skulle vi bo langt fra arbeidsplasser og familien? Tusen spørsmål å tenke på!

Vi bestemte oss for at vi ville ha et hus, helst i nærheten av familie og arbeidsplass. Skulle vi da kjøpe et gammelt hus og puse opp, eller et noenlunde nytt hus?

Vi var på noen visninger på eldre hus. Skrev oss på listen, men var ikke helt sikre på at det var det rette. Så gikk vi på etpar visninger på nyere hus. Hadde vel egentlig bestemt oss for et rekkehus, skulle bare se på ett til..bare på gøy liksom.. Det var mye dyrere enn det vi egentlig hadde tenkt oss, men SÅ utrolig fint. Jeg hadde bestemt meg, det var i det siste huset vi var i vi skulle bo!

Vi la inn et skambud (vi visste at selger begynte å bli desperat etter å selge) og megleren lo av meg! Men det viste seg at det burde han absolutt ikke gjort!! Vi fikk huset til 900000 under takst! :bolledeig:

Vi har bodd i huset vårt i litt over en mnd (to uker etter budrunde flyttet vi inn) og angrer ikke (litt tidelig å si, kanskje, men jeg tviler på at vi kommer til å angre for dette huset)

Vi er 24 og 29 år gamle :)

Endret av Idnar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...