Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan øyenskygger bli ødelagte når de ligger i et kaldt rom, eller er det bare en fordel? Hvor lenge kan man ha øyenskyggene før man kaster dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det med kaldt rom aner jeg ikke, men du merker det vel om de er ødelagt?

Det samme gjelder alder. Jeg ser det er sånne oversikter av og til, men jeg tenker aldri på hvor gammel sminken min er. Så lenge den fungerer som den skal, er den jo bra. Men kvaliteten blir nok dårligere med tid, altså.

Skrevet

Dersom sminken blir for gammal så samler det seg veldig masse bakteriar i den. Du kan faktisk ende opp med alvorlige øyesjukdommar. Det pleier av og til å stå på kor lenge den er holdbar etter åpning, men trur at øyenskyggar er holdbare i 1 år eller noke sånt. På mascara er det 3 mnd.

Gjest Deception
Skrevet

Øyenskygger i pudderform inneholder ingenting som kan bli bedervet, så holdbarheten er bortimot evig. Så du trenger ikke kaste dem etter ett år eller noe sånt.

Skrevet
Øyenskygger i pudderform inneholder ingenting som kan bli bedervet, så holdbarheten er bortimot evig. Så du trenger ikke kaste dem etter ett år eller noe sånt.

Okey:) Takk!

Skrevet

Eg tenkte ikkje på ting som kan bli bederva, men bakteriar som du drar med deg frå huden, gjennom kosten og til øyenskyggen.

Gjest Deception
Skrevet
Eg tenkte ikkje på ting som kan bli bederva, men bakteriar som du drar med deg frå huden, gjennom kosten og til øyenskyggen.

De bakteriene kan neppe overleve særlig lenge på en tørr overflate som en øyenskygge uansett, så det er liten fare.

Skrevet

Jeg har mange øyenskygger som jeg har hatt i flere år, noen fra chanel og dior.

Har man endel å ikke bruker øyenskygge bare av og til, ja da varer de noen år iallefall hos meg.

Ingen av mine har forandret konsistens eller har blitt ødelagt, så de er like fine.

Det er det kansje flere som har erfaring med det?

Gjest Swarovski
Skrevet
Jeg har mange øyenskygger som jeg har hatt i flere år, noen fra chanel og dior.

Har man endel å ikke bruker øyenskygge bare av og til, ja da varer de noen år iallefall hos meg.

Ingen av mine har forandret konsistens eller har blitt ødelagt, så de er like fine.

Det er det kansje flere som har erfaring med det?

:jepp: De fleste av mine øyenskygger har jeg hatt en stund (bruker dem bare av og til) og de er like fine!

Skrevet

Holdbarhet på sminke

Her er ein av mange artiklar om temaet. Her står det at øyenskyggen held seg som oftast i 3 år, og ikkje i 1 år som eg sa. Men all sminke kan går ut på dato, fordi om du ikkje legger merke til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...