Gjest Gjest_marita_* Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Hei, jeg og min samboer har to perser katter. Vi skal bade de, men trenger en bra shampo. Noen som vet om noen bra, helst en som gjør at pelsen ikke er så statisk og som gjør at de får litt fluffy pels:) De har begge masse fin pels, den ene er helt svart, mens den andre er hvit, brun, svart og grå. Burde vi ha en for hver pga at de har forskjellig farge? Finnes det en egen shampo til perser? Før så har vi bare brukt veldig mild "menneske" shampo, men vil nå gå over til å bruke dyreshampo ettersom den sikkert er mye bedre for de.
onyx Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 De har katteshampo og balsam på lookfantastic.com. Jeg kjøper der for den er utrolige mye rimeligere og bedre enn det jeg har funnet i dyrebutikker til nå.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #3 Skrevet 22. november 2008 Noen dyrebutikker har et stort utvalg og kan gi deg råd om hvilken shampoo du bør bruke. Jeg har en katt (vanlig huskatt) som hvit med noen få spraglete partier. Jeg ble anbefalt en egen shampoo for hvite katter. Den fungerer faktisk helt utrolig bra. Han blir kritthvit, blank og myk i pelsen av denne. Jeg er helt sikker på at det finnes egen til svarte katter med samme effekt også. Jeg spurte om det gjorde noe om jeg brukte denne shampooen til hunden vår som er lys brun og det mente dyrebutikken at ikke gjorde noe. Jeg har prøvd det mange ganger og hunden blir også blank og fin i pelsen. Man får en helt annen effekt av å bruke egnede shampooer enn å bruke menneske shampoo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå