Gå til innhold

adoptere bort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er mulig å adoptere bort barna sine i norge? Kanskje jeg spør veldig dumt her, men jeg lurer veldig på det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg lurer på om det er mulig å adoptere bort barna sine i norge? Kanskje jeg spør veldig dumt her, men jeg lurer veldig på det...

Må bare legge til at nei, jeg er ikke gravid og derfor lurer på det. Er bare litt nysgjerrig :)

Skrevet

hvor gammelt kan barnet max være før det blir øh inhumant mot barnet? :s

Skrevet (endret)

Hvis man ikke kan ta vare på barnet sitt så havner h*n gjerne i et fosterhjem, det kan være slektninger eller noen utenfra som er egnet til å ta vare på barnet. Så lenge de ikke er myndig så kan de bli plassert i et nytt hjem.

I Norge er det sjelden barn blir adoptert bort til fremmede, er ofte slektninger som tar seg av barnet, og oftest er det fosterhjem som er alternativet. Fosterhjemmet er (forhåpentligvis) midlertidig i motsetning til når barn blir adoptert.

Endret av nnn
Gjest Gjest_lisa_*
Skrevet

Ett par i nabolaget adopterte en norsk baby fra ei narkoman mor, de hentet barnet på sykehuset, så det går :)

Skrevet

Dersom bioforeldre samtykker til dette kan du gjøre dette til barnet er 18. Tvangsadopsjon er siste vei ut, det skjer vel så si aldri. Ellers er det jo fosterforeldre slik andre beskriver det over her.. Dersom foreldre ikke kan ta seg av barnet sitt.

Skrevet

Klart det er mulig!

Les her på denne siden:

Adopsjon

Skrevet
Dersom bioforeldre samtykker til dette kan du gjøre dette til barnet er 18. Tvangsadopsjon er siste vei ut, det skjer vel så si aldri. Ellers er det jo fosterforeldre slik andre beskriver det over her.. Dersom foreldre ikke kan ta seg av barnet sitt.

Kan ein kun adoptere dersom foreldra ikkje kan ta seg av bornet meina du?

Skrevet

Tror hun snakket om fosterhjem. Hvis man ikke ønsker å beholde barnet kan man adoptere bort selv om man i teorien er i stand til å ta seg av barnet

Skrevet
Mulig, lovlig, men desverre svært lite brukt.

Burde vært brukt mye mer. Bare fordi man har satt barn til verden betyr ikke at man behandler det som man selv vil. Tenker nå på alle foreldre som egentlig ikke ville ha det, men tok det likevel, for så å ikke bry seg i ettertid......

Skrevet
Burde vært brukt mye mer. Bare fordi man har satt barn til verden betyr ikke at man behandler det som man selv vil. Tenker nå på alle foreldre som egentlig ikke ville ha det, men tok det likevel, for så å ikke bry seg i ettertid......

Og andre veien, abort tatt pga at de ikke er i stand til å ta seg av et barn, men sliter med det i ettertid. Sier ikke at adopsjon er enkelt, men det er jaggu ikke abort heller for alle...

Skrevet

Hvis forelderene samtykker kan man det jo.. Men skal litt til for at du kan adoptere et barn dersom ikke foreldrene samtykker og barnet bor i forsterhjem. Se linken som ble lagt ut tidligere her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...