Gjest Gravida Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Hvor raskt begynner HCG-verdien å stige i serum (blodet) etter en eventuell befruktning? Fra å være under referanseverdi til å stige minimalt over. Takknemlig for svar
Millie_82 Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Kan ikke gi deg noe sikkert svar her, men har hørt at blodprøve gir utslag for graviditet FØR en urinprøve kan gi svar. Og en vanlig graviditetstest kan jo gi utslag 4 dager før IKM. Hjalp deg sikkert ingenting dette men håper andre kan svare...
Knøttet Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 Google er din venn Dette fant jeg : I følge denne linken er det 6 dager etter befruktning, men det er en test såvidt jeg ser (tok bare en rask titt) og ikke blodprøve I følge denne linken kan det påvises etter 9-10 dager. For øvrig så er det ingen referanseverdi av hcg, siden dette er et stoff man bare har i kroppen om man er gravid og aldri ellers. Tror jeg iallfall ...
NemoLinn Skrevet 22. november 2008 #5 Skrevet 22. november 2008 HCG kan tidligst begynne å produseres 6 til 7 dager etter befruktning. Det er den tiden det tar for det befruktede egget å vandre ned egglederen og feste seg til livmora. Det er når egget fester seg i livmora at kroppen begynner å produsere HCG.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå