Gå til innhold

Å kjøpe akvarium brukt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bør man se etter?

Det er litt dumt å kaste tusenlappene ut av vinduet, og jeg vet ikke om jeg helt vet hva jeg skal se etter. At akvariet er helt og pent er en ting, men pumpe osv?

Kan noen anbefale sider der de selger slikt? Akvariumsforum e.l?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte ikke de som hadde stått ubrukt over lengre tid. Vet ikke hvorfor..

Hva som følger med er vel ganske forskjellig også. Jeg har aldri kjøpt annet enn brukte akvarium, og aldri hatt problemer.. Jeg kjøpte mine gjennom www.nettakvariet.no

Skrevet

Nei, man ser jo at det er tett om det er fisker i det hvertfall ;)

Skal sjekke linken, takk :)

Skrevet

Min x brukte silikon hvis han var usikker på om akvariet var tett når han hadde kjøpt brukt, eller bare for sikkerhetsskyld. :) Det går jo også an..

Skrevet

Mange akvarium (særlig de større) har ofte innebygd pumpe. Men ofte så selges det komplette akvarium med alt av tilbehør man trenger.

Det første du bør tenke på er størrelsen på tanken. En gyllen regel er at større er bedre. Da har man flere muligheter når det gjelder fiskevalg. Skal jeg anbefale en størrelse så er 100 liter minimum. Men det må du jo se ann selv hvilke fisk osv du vil ha i det.

Det mest praktiske (syns jeg) er å kjøpe akvarium som står på eget stativ/benk som hører til. Da slipper du at bordet knekker under vekta :)

akvaforum.no og nettakvariet.no er et par alternativer. Ellers er finn.no et lurt tips.

Trenger du ekspert-tips så bør du lage profil på en (eller begge) nettside, det henger mange der som har vært flere tiår i gamet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...