Trampe Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Over jul er vi begge i jobb, og lillemann som da er 10 mnd i bhg eller hos dagmamma. Jeg slutter til litt forskjellige tider, men er alltid hjemme senest 1530. Mannen min er ikke ferdig før 16, og sjelden hjemme før 1630. Lillemann får kveldsmat 1800-1830, og det er for sent for ham å spise middag 1630-1700. I dag får han middag 1400-1430, men han spiser fra glass i ukedagene. Etterhvert skal han jo få samme maten som oss, og da blir det problematisk med middag. Enten må han vente, jeg må lage mat i to runder, eller må mannen min få kald mat når han kommer hjem. Jeg lurer på hva vi skal gjøre med dette? Vi er vel ikke alene om å ha dette problemet? Hva gjør dere andre?
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Vi lager noe lett og kjapp mat - brød, havregrøt, pasta med pesto e.l. - når jeg henter lillemann i barnehagen. Så lager vi middag når pappa kommer hjem rundt barnetv-tid. Vår middag blir da minstens kveldsmat.
Mamma1 Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 Ellers kan vel pappa varme opp igjen maten?
Susan Sto Helit Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 Vi sluttet tidlig å gi kveldsmat, og ga middag istedenfor. Gikk glimrende det. Ga heller grøt på tidlig ettermiddag, og spedte på med grøt hvis han ikke spiste nok middag.
Caramba Skrevet 21. november 2008 #5 Skrevet 21. november 2008 Vi spiser middag rundt 17 og kveldsmat klokken 18.30. Ikke alltid han vil ha begge deler, men han drikker hvertfal litt melk til kvelds, hvis han har spist en solid middag. Gutten vår spiser et brødmåltid i bhg klokken 15.00 så han holder fint til middag. Det kommer til å gå seg til etterhvert når dere har fått i gang rutiner med jobb og bhg, jeg også lurte veldig på hvordan det skulle gå med alle rutinene når jeg begynte i jobb igjen.
Arwen Skrevet 21. november 2008 #6 Skrevet 21. november 2008 Her er også vår middag hennes kveldsmat stort sett. De dagene vi får til litt tidlig middag får hun en brødskive til kvelds
Gjest Gjest_LilleMy_* Skrevet 21. november 2008 #7 Skrevet 21. november 2008 Siden vi sjeldent for tid til å sette oss alle sammen rundt matbordet, har middagen blitt det ene måltidet hvor vi prover å sitte sammen hver dag. Og siden det ofte blir sene ettermiddager o.l. spiser vi middag kl 18.00, og blir da siste måltid for barna som legger seg 19.00. Aldri vært noe problem for oss. Eneste er om vi spiser noe ikke barna vil ha(liker osv), da får de en brødskive rett før sengetid igjen..
Trampe Skrevet 22. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 22. november 2008 At jeg ikke tenkte på det Tror den naturlige løsninga er en yoghurt eller noe rett etter bhgtid, og så middag som kveldsmat. Takk
L@dy Skrevet 22. november 2008 #9 Skrevet 22. november 2008 Vi sluttet tidlig å gi kveldsmat, og ga middag istedenfor. Gikk glimrende det. Det samme hos oss. På vei hjem fra bhg så er hun ofte sulten og da spiser hun ei brødskive som hun stortsett har igjen fra tidligere på dagen så da spiser hun det.
Kara W Skrevet 22. november 2008 #10 Skrevet 22. november 2008 Jeg og mannen vokste opp uten kveldsmat, og vi kommer nok til å videreføre det til barna. Middag blir nok i 18 tiden (får finne ut om før eller etter barne-TV blir best) her i huset. Tror det er ganske mange som har det slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå