Gå til innhold

Sove ute

Gjest Usikker mamma

Anbefalte innlegg

Gjest Usikker mamma
Skrevet

Når er det for kaldt for en baby på fem mnd å sove ute i vogna på dagtid? Han har gjerne på seg to lag ull og voksipose. Har også lue og votter i ull. han sover veldig godt ute, men jeg blir usikker nå som gradestokken begynner å krype merkbart nedover (bor i Oslo). Må legge til at det er en stor og dyp vogn, og den står slik at det ikke blåser mot den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Når er det for kaldt for en baby på fem mnd å sove ute i vogna på dagtid? Han har gjerne på seg to lag ull og voksipose. Har også lue og votter i ull. han sover veldig godt ute, men jeg blir usikker nå som gradestokken begynner å krype merkbart nedover (bor i Oslo). Må legge til at det er en stor og dyp vogn, og den står slik at det ikke blåser mot den.

Lenge siden jeg har hatt barn som har sovet ute. Men jeg bodde i nord-norge når jenta var lita og da sto hun ute å sov når gradestokken var nede i 10 minusgrader iallefall.

Skrevet

De skal ikke sove ute når det er over 10 minus (i effektiv temperatur - blåser det mye blir det jo mye kaldere enn gradestokken viser...)

Skrevet (endret)
De skal ikke sove ute når det er over 10 minus (i effektiv temperatur - blåser det mye blir det jo mye kaldere enn gradestokken viser...)
Endret av Egotrippen?
Skrevet

Ikke sove ute når det er UNDER 10 minus mener du vel? (=11, 12, 13 minus)

Over 10 minus er 9, 8, 7 minus osv. opp mot 0 grader.

Skrevet

Det er varmegrader inni vogna selv om det er 10 minus ute. Bor i Finnmark og her sover de aller fleste babyer ute selv om det er både 10 og 15 minus.

Heng helseteppe foran kalesjen og snu den bort fra vind/trekk, så er det lunt og godt i vogna. Saueskinn under posen er et must. Hvis det er ekstra kladt kan man legge et pledd oppå vogntrekket.

Min baby sov ute helt ned i 20 minus - og var god og varm da jeg tok han opp (og ikke kald i kinna heller). (Man triller jo tur selv om det er godt under 15 minus, kan jo ikke sitte inne hele dagen bare fordi at det er vinter...)

Skrevet

Barna kan sove ute selv om det er kaldt ja.. jeg ble anbefalt at en nyfødt unge ikke skulle sove ute i vogn når det var under 10 minus... Men nå er jo babyen din ganske stor. Ha på ull klær, votter, lue, saueskinn og en god og varm pose.

Vil ikke anbefale å bruke helseteppe over kalesjen, barnet kan dø av mangel på oksygen hvis det blir for tett. Hvis du henger over et helseteppe så bør det ikke dekke over hele åpningen.

Gjest blandesegbortialenemora
Skrevet

snakker vi her om at barnet/baby sover ute uten beskyttelse?!?! Hallo! de sover inne i vogna si og når den babyvogna står i ly for vinden,osv, så blir det ikke så kaldt ute? overbekymring for ingenting, jeg så noe på TV om Grønlendere på sledetur med reinsdyra sine, og der var det en baby med på den årlige reisen. Da var det vel ca.-30 grader og full vind!!! Babyen hadde det supert! JANEIA...

Skrevet

Heia,ser i barnehagen her i nabolaget hvor det er fra 0-3 år så sover babyene ute i vogna nå..Her er det jo bare opptil -5 enda..Så ser ut som det er ok.

Skrevet

Den eldste ungen min er født i januar så hun begynte ikke å sove ute før i mars, for jeg synes det er for kaldt for henne å sove ute i januar og februar.

De to minste er født i mai og juni så de har sovet ute hele året fra de ble født.

Jeg har latt ungene sove ute uansett vær og temperatur, men de har stått i ly og under tak når det har vært skikkelig kaldt eller vind ute.

Skrevet

Min gutt som er født i august, sov ute godt påkledd og i pose hele vinteren med unntak av noen uker i jan/feb. Vi bor i Oslo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...