Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Har nordmenn genrelt mye fordommer?
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Jeg har bodd i utlandet i ganske mange år og kjenner mange utlendinger fra flere forskjellige land. Synes ikke nordmenn er så ille som mange andre skal ha det til. Derimot har vi en væremåte som ofte sjokkerer utlendinger, men som vi ikke mener noe med. Det var eikke svar på ditt spørsmål og jeg gadd ikke sjekke linken, men min erfaring er at når det kommer til stykket er vi ikke er så voldsomt annerledes fra alle andre folkeslag.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 Nordmenn har slett ikke så mange fordommer som diverse SV'ere og folk som generelt er opptatt av rasisme skal ha det til. Selvsagt finnes det alltid noe rasisme, men min erfaring er at det finnes mer rasisme i en del innvandrermiljøer som går ut på intoleranse mot tradisjonelle "Norske" holdninger.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 Jeg har bodd i utlandet i ganske mange år og kjenner mange utlendinger fra flere forskjellige land. Synes ikke nordmenn er så ille som mange andre skal ha det til. Derimot har vi en væremåte som ofte sjokkerer utlendinger, men som vi ikke mener noe med. Det var eikke svar på ditt spørsmål og jeg gadd ikke sjekke linken, men min erfaring er at når det kommer til stykket er vi ikke er så voldsomt annerledes fra alle andre folkeslag. Jeg som skrev dette er Sv-er. Info til deg som la siste innlegg... Hva i alle dager har politisk tilhørighet med nordmenns fordommer å gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #5 Skrevet 21. november 2008 Jeg som skrev dette er Sv-er. Info til deg som la siste innlegg... Hva i alle dager har politisk tilhørighet med nordmenns fordommer å gjøre? Mente ikke rasisme som en del av de fordommene. Der mener jeg at politisk tilhørighet absolutt har noe å si, men kanskje ikke på samme måte som deg?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå