Gjest forvirret sjel Skrevet 17. juni 2003 #1 Skrevet 17. juni 2003 Forvirret, forvirret..... for noen uker siden - 17 mai faktisk - traff jeg en fyr på byen. vi snakket litt, han fulgte meg hjem, og vi avtalte å treffes senere i uken. litt ut i uken hadde vi en kjempefin førstedate - var og golfet, og ble sittende på kafe til langt på natt. han inviterte meg så hjem til seg på middag samme helg. igjen - hadde en kjempefin date, snakket, spiste, drakk vin, spilte backgammon osv til klokken 5 om morgenen. så gikk det en uke med sms frem og tilbake; ikke noe "klissete" eller påtrengende - det er liksom ikke helt min stil. er vel ganske reservert. så fredagen møttes vi igjen - vi var på byen, men dro hjem til ham tidlig - allerede klokken 23. vi hadde sex for første gang; helt supert. dagen etter laget han frokost, og jeg dro derfra i 4 tiden på ettermiddagen. vi snakket om mye - blant annet forhold. jeg sa at vi skulle ta tiden til hjelp; jeg orker ikke innlede noe nytt uten å vite hva jeg går til - har hatt endel turbulente forhold. jeg inviterte ham så på middag hjem til meg; noe han takket ja til. senere ringte han og avlyste; han hadde glemt en avtale m en kompis som kom på besøk til byen, men om vi kunne treffes ute og ta middagen dagen etter - søndag i pinsehelgen.. vi møttes ute, men han var temmelig full, så vi dro hver til vårt. søndagen sendte jeg en sms for å høre om han ville komme på middag. da satt han allerede på en uterestaurant og drakk pils... senere på kvelden kom han opp til meg; og vi satt og drakk litt vin før vi la oss - og hadde sex.han kom med masse komplimenter (som han har gjort hele tiden før) om hvor søt, god, smart, morsom.. bla bla jeg er, og at jeg hadde alle de egenskapene som han ønsket seg av en kvinne. må innrømme at jeg på dette stadiet var begynt å blir ganske sjarmert; og det skal ganske mye til - er ikke den personen som faller for smiger; er normalt ganske realistisk og lar meg ikke lett påvirke. dagen etter kjørte jeg ham hjem. vi snakket litt i bilen - om oss og ting og tang - og jeg presiserte nok en gang hvor godt jeg likte ham, men at jeg vil la tingene utvikle seg over tid. han var enig; og sa han håpet vi hadde en fremtid - vi er veldig like i våre verdier, hobbier og fremtidsvisjoner. etter dette er det jeg har blitt temmelig forvirret. den siste uken har han vært som sunket i jorden. jeg har sendt et par sms for å høre hva han har gjort på osv - uten svar. jeg ringte ham en dag; da var han kort og lite snakkesalig. jeg spurte om vi skulle finne på noe til helgen; da sa han at han skulle ha sønnen, men at han skulle ringe. han ringte ikke. lørdagen dro jeg og raftet, og spilte golf, så var temmelig opptatt. men tok en liten tur ut; da traff jeg en kompis av han. han fortalte at de hadde vært på byen dagen før; og at han jeg styrer med, var blitt temmelig full. jeg sendte ham den dagen en bilde - natta sms; ikke noe mer. sent dagen etter (søndag) fikk jeg følgende sms: "hei. hatt det travelt i helgen. natta." - ikke noe mer..... er det rart jeg er forvirret? er det jeg som har misoppfattet signalene hans - nå når han ikke tar kontakt/ er avvisende når jeg gjør det; hva betyr det? eller har han misforstått meg da jeg sa vi burde ta det rolig; ikke forhaste oss? jeg mente bare at vi skulle ta oss tid til å bli bedre kjent; særlig siden han har unger fra tidligere forhold. Han har vel ikke oppfattet det som en avvisning fra min side? hva sier dere????
Gjest Vega Skrevet 17. juni 2003 #2 Skrevet 17. juni 2003 Virker som han ofte er full... Kanskje han har periodedranker-problem? Ring ham da, eller be ham møte deg på puben. Så spør du hvor han vil hen...
Gjest Anonymous Skrevet 17. juni 2003 #3 Skrevet 17. juni 2003 Forvirret, forvirret..... så gikk det en uke med sms frem og tilbake; ikke noe "klissete" eller påtrengende - det er liksom ikke helt min stil. er vel ganske reservert. jeg sa at vi skulle ta tiden til hjelp; jeg orker ikke innlede noe nytt uten å vite hva jeg går til - har hatt endel turbulente forhold. jeg inviterte ham så på middag hjem til meg; noe han takket ja til. og det skal ganske mye til - er ikke den personen som faller for smiger; er normalt ganske realistisk og lar meg ikke lett påvirke. ... - og jeg presiserte nok en gang hvor godt jeg likte ham, men at jeg vil la tingene utvikle seg over tid. han var enig; og sa han håpet vi hadde en fremtid - vi er veldig like i våre verdier, hobbier og fremtidsvisjoner. eller har han misforstått meg da jeg sa vi burde ta det rolig; ikke forhaste oss? jeg mente bare at vi skulle ta oss tid til å bli bedre kjent; særlig siden han har unger fra tidligere forhold. Han har vel ikke oppfattet det som en avvisning fra min side? hva sier dere???? Tja, flere ganger i innlegget ditt presiserer du nettopp dette. Kan være en blanding av din reserverte holdning, hans singelliv og forpliktelser på hjemmebane (barn). Hvis jeg var deg ville jeg tatt kontakt igjen, gjerne via SMS, men da kun for å spre glede og ikke for å ta opp diskusjonen "er det noe som er galt". Lykke til!
Rapitap Skrevet 17. juni 2003 #4 Skrevet 17. juni 2003 Synes han høres ut som en av disse som legger stor energi ned i å 'felle' damen. Han høres plutselig lite interessert ut..... Enig med Vega. Møt han ute og spør....men spør deg selv først, om han er bryet verd. Husk: det kommer flere !!
Gjest Cruella Skrevet 17. juni 2003 #5 Skrevet 17. juni 2003 Overse ham totalt. Etter min mening er han ikke interessert lenger. Forsøk å unngå denne tolkninga som vi jenter er så flinke med; han sa det og det etc. han virket slik og slik, kanskje han mente ditt og datt.... Det virker brutalt, men jeg tro faktisk han er ferdig med deg. Prøv og bli ferdig med ham du og, det er det beste rådet jeg kan gi deg.
L@dy Skrevet 17. juni 2003 #6 Skrevet 17. juni 2003 Når en treffer et nytt menneske, følelsene bobler over, og alt er supert. Så plutselig trenger en "litt tid for seg selv". Litt for å stoppe opp og tenke hva er det en egentlig gjør.... Jeg hadde latt være å kontakte han en stund, la han ta kontakt med deg om når han er klar for det. Hører du ikke noe etter noen uker, så hadde jeg sendt han en mail eller ringt for å få svar på "hva som gikk galt". Eller bare glemt hele fyren.... For en del år siden så traff jeg en kjekk mann. Dette "forholdet" varte i noen korte uker. Han var kjekk og grei, og jeg følte alt var topp. Helt til jeg følte han begynte å trekke seg litt unna. Jeg skulle ut på byn med noen venninner, og sendte han noen meldinger. Og jeg hørte ingen ting...Og da satt jeg som et spørsmålstegn. "Svikeren" ringte etter helgen for å beklage. Da viste det seg at han ikke helt hadde kommet over x`en. Jeg synest det var hyggelig at han ringte og sa ifra. Jeg for min del hadde nå egentlig "glemt" hele han jeg siden jeg traff min nåværende samboer samme helgen.
Gjest Anonymous Skrevet 17. juni 2003 #7 Skrevet 17. juni 2003 Det er vanskelig å si hva gutten tenker, men du har jo selv sagt klart i fra flere ganger om at du ville ta tiden til hjelp og at du ikke ville forhaste deg inn i noe.. Det er mulig at han da tok det som avslag, enten det eller så er han en av dem som vi kaller for "drittsekker".. Hva du skal gjøre, tja..... om han tolket dine svar som avslag så hjelper det sikkert bare med en prat om det. Men om han er en såkalt "drittsekk" så er det beste å bare la han være og la han seile sin egen sjø. Det er ikke så lett å komme med råd her, men jeg hadde nok forsøkt å få pratet med han - om det er det du vil -
Musemor Skrevet 17. juni 2003 #9 Skrevet 17. juni 2003 Jeg tror bør prøve å glemme denne fyren først som sist! Høres ut som en typisk drittsekk, som gjør alt for å sjarmere deg for så å kutte kontakten fullstendig... Har både egne og venninners erfaringer å vise til her... Du fortjener bedre enn som så! :blunke:
Focus Skrevet 17. juni 2003 #10 Skrevet 17. juni 2003 Nei, hør nå på dere selv jenter?? Så dømmende dere er! Periodedranker! Drittsekk! Glem ham! Tenk om han faktisk vil trekke seg litt tilbake for å gi "forvirret sjel" litt pusterom? Tid å tenke litt? Tid til å finne ut at hun virkelig vil satse på ham. Jeg synes han virket som en flott fyr. Dere koser dere når dere er sammen, og virker ut til å ha like interesser. Begynnelsen av forhold er ofte litt vanskelige, fordi man ikke kjenner hverandre så godt og blir lett forvirret av hverandre. Feiltolker signaler, trekker slutninger, føler seg litt usikker osv. Det går på kommunikasjon her. Glem sms-skrivingen. Ta opp telefonen og spør om å få treffe ham. Fortell hva du føler, så får du sikker vite hvorfor han har vært så tilbakeholden. Kanskje du får vite om han eventuelt er en periodedranker, drittsekk, you name it. Eller kanskje du holdt på å gi opp et forhold som for dere kunne blitt noe stort. Iallefall ikke bare glem ham pga. at du "tror" han har kuttet deg ut. Lykke til, og håper det går bra!
Focus Skrevet 17. juni 2003 #11 Skrevet 17. juni 2003 ...en ting til. Menn liker å gjøre seg kostbare, akkurat som oss damer. Men noen må ta det første skrittet
Musemor Skrevet 17. juni 2003 #12 Skrevet 17. juni 2003 En ting er å spille kostbar.. Men når han ikke svarer på sms, ikke ringer når han sier at han skal gjøre det og i tillegg er knapp i tlf når hun først ringer er det tegn på avvisning!!!
Focus Skrevet 17. juni 2003 #13 Skrevet 17. juni 2003 Ja, enig med deg Musemor. Men det kan jo hende at han har en grunn til dette. Derfor synes jeg har "forvirret" bør skjekke opp i dette først, ikke bare kutte all kontakt.
Gjest Molly Skrevet 17. juni 2003 #14 Skrevet 17. juni 2003 Pesonlig mener jeg ikke det finnes noen god grunn for å oppføre seg slik. Det må da kunne gå an å gi beskjed dersom han er usikker, må tenke litt eller ikke har kommet over eksen eller hva det måtte være. Selv ville jeg iallefall gjort det.
Gjest forvirret sjel Skrevet 17. juni 2003 #15 Skrevet 17. juni 2003 Mange gode tips her; og mange tanker jeg har tenkt selv de siste dagene. Jeg ringte ham i sted; bare for å ta en prat og å høre om han ville bli med å golfe en kveld. han var hyggelig og grei; vi hadde en fin tone igjen. jeg fikk frem ( på en litt spøkefull måte) at jeg var litt forvirret for tiden. han sa at det skulle jeg ikke være. for å få frem litt mer fakta om saken; som kanskje kan gjøre det lettere å si sin mening: - han har aldri vært i noe lengre fast forhold. han er 30, jeg 28 (jeg har derimot to lange forhold bak meg -men med turbulente avslutninger...) - han har to barn, begge fra kortvarige forhold. begge gangene har det endt med farskapssak pga utroskap. han har liten kontakt med barna, til tider det ene. han har( i følge ham selv) ikke valgt dette selv. senest i helgen som var, skulle han ha den ene.men moren hadde meldt avbud i siste liten.
Gjest muskat Skrevet 17. juni 2003 #16 Skrevet 17. juni 2003 OK, ta en prat med ham. men ikke la det bli slik at han tror at du bare sitter og venter... At dere skal finne på ting når HAN vil det... Når det passer ham.. Du har et liv du og, og kan ikke avlyse alle planene dine fordi han kanskje ringer... Og når han sier han skal ringe i morgen for å finne på noe, og så ringer han ikke i det hele tatt, så sitter du der som en fjompenisse...? Nei, si i fra!!! Ta det opp med ham, ikke la han holde på slik... Fortsetter det, så må du bare glemme ham...
Suzy Skrevet 18. juni 2003 #17 Skrevet 18. juni 2003 Det slår meg at du stadig forteller at han var full.... Litt skummelt med noen som stadig er ute og drikker spør du meg. Kanskje han har et alkoholproblem og det er derfor han er litt "på og av" :o En annen sak er om du har understreket flere ganger at du syns han er ok, men at du vil gå forsiktig inn i et eventuelt forhold så er han kanskje bare greit og styrer litt unna for å gi deg armslag. Det var jo det du ba om Suz :blunke:
Gjest noname Skrevet 18. juni 2003 #18 Skrevet 18. juni 2003 (Dagen derpå!) jeg håper jeg ligger i min egen seng...... jeg håper jeg ligger i min egen seng..... jeg håper jeg ligger i min egen seng..... Sakte åpner jeg øynene. Faen! jeg håper ho er fin..... jeg håper ho er fin..... jeg håper ho er fin.... Forsiktig snur jeg meg. Faen! Jeg håper jeg har alle tingene mine..... jeg håper jeg har alle tingene mine..... jeg håper jeg har alle tingene mine..... Klokke? Klokke? Klokke? Under senga! Lommebok? Lommebok? Yes, der er den! Visa? Jepp Matercard? Jepp Mobiltelefon? Ehh...... Mobiltelefon? Ja! Jeg håper jeg klarer å komme meg ut av leiligheten før hun våkner...... Jeg håper jeg klarer å komme meg ut av leiligheten før hun våkner...... Jeg håper jeg klarer å komme meg ut av leiligheten før hun våkner..... -Hei! Faen! -Unnskyld, hvor er do? Sittende på do begynner gårsdagen å demre forsiktig. Jeg husker at vi sto og snakket sammen. Jeg husker at det oppsto en pinlig pause. Jeg husker at jeg fikk det for meg at den beste måten å gjøre noe med den pinlige pausen var å kysse henne. Jeg husker at hun sa "Skal vi gå?" Jeg husker at jeg tenkte "Jeg har mye mer lyst på en øl til". Og jeg husker jeg sa "Ok, la oss gå" Jeg husker også at det jeg tenkte idet vi gikk var " dette er dumt, dette er ingen god ide. Hvorfor i helvete gjør jeg dette?" Tilbake på soverommet begynner jeg å kle på meg. -Skal du gå allerede? -Ja, jeg....jeg....jeg...- har en avtale! -Men vi kan kanskje møtes igjen snart? Faen! Faen! Faen! -Ja.... -Hva med i morgen? -Ja.... -Vi kunne for eksempel gå på kino? -Ja.... -Og så kunne vi gå tilbake hit og kanskje spise noe? Faen i helvetes svarte fordømte drittfaen! -Ok..... Jeg kler på meg de siste klærne. Hun følger meg til døra. Dette kan ikke fortsette. Jeg må finne på noe. -Du? -Ja? -Hva heter du? -Drittsekk! Døra smeller igjen bak meg. Ute skinner sola. Det er vår i lufta. Kanskje dette kan bli en fin dag likevel...
Gjest Anonymous Skrevet 21. juni 2003 #19 Skrevet 21. juni 2003 HAN HAR OPPNÅDD DET HAN VILLE MED DEG, OG ER DERFOR IKKE SÅ OVERVETTES INTERESSERT LENGER!!!!!!!!!!
Gjest Pjusk Skrevet 21. juni 2003 #20 Skrevet 21. juni 2003 Må si meg enig med Lisa_Beths innlegg. Og er han fortsatt interessert, tar jo han opp kontakten igjen. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå