Gå til innhold

Til dere som har gått gjennom et brudd.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lurer_*
Skrevet

Til dere som har gått gjennom et brudd med barn innvolvert som dere ikke ønsket selv, hvor lang tid tok det å komme seg ovenpå igjen?

Og hva gjorde dere for å gi slipp på den dere elsket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Til dere som har gått gjennom et brudd med barn innvolvert som dere ikke ønsket selv, hvor lang tid tok det å komme seg ovenpå igjen?

Man må skille mellom tanker og praksis.

I alle praktiske henseender: la gå, straks! Når du har barn kan du ikke tillate deg å vimse i forhold. og barna trenger ikke vite at bruddet ikke var gjensidig. Det trenger ikke familie og venner heller egentlig.

Tankene dine derimot trenger du ikke gjøre noe med, bare grubl i vei. Sett av en time hver kveld til å tenke på de gode og mindre gode sidene ved forholdet, og gå skikkelig inn i det - men bare for deg selv.

Dersom du liker å skrive, så gjør det. Sett opp lister over gode og dårlige siden med eksen, forholdet, alenetilværelsen. Brainstorm så for muligheter i fremtiden: absolutt fire tøyler. ingen sensur i første runde. Til og med lov å ha med mange ulike senarioer som innholdet en gjenforening med eksen, men det bør jo være med en hel del andre muligheter.

Etter noen dager tar du lista og lager konskvensanalyse over de ulike mulighetene. Hva må til for at de skal bli virkelighet? hva må du ofre? hva vil du få igjen for det? Vil det gå ut over noen andre? osv.

I det hele tatt; jobb ordentlig med den nye situasjonen. Bearbeid tankene dine, så blir du fortere ferdig med saken, eller du blir i all fall mer bevisst på hva du selv egentlig mener.

Å prøve å tvinge seg selv til ikke å tenke på noen er bare bortkastet.

Det blir sånn "ikke tenk på en isbjørn". Sjekk hvor effektivt det er :)

Skrevet

Fikk du barn med en du elsket,

eller elsket du en annen enn du fikk barn med?

Skrevet

Han ønsket seg ut av forholdet, og utad gikk jeg videre med livet ganske raskt. Men følelsesmessig slet jeg i halvannet år, før jeg endelig klarte å takle at han var sammen med noen andre.

Gjest Gjest_lurer_*
Skrevet
Fikk du barn med en du elsket,

eller elsket du en annen enn du fikk barn med?

Jeg har barn med den jeg elsker..... som ikke er glad i meg lenger.

Skrevet

Hvorfor fikk du et barn du ikke ønsket?

Gjest Gjest_lurer_*
Skrevet
Hvorfor fikk du et barn du ikke ønsket?

Mulig jeg ikke ordla meg tydelig nok. Jeg elsker min mann og har et barn sammen med han.

Min mann vil ikke ha meg lenger, derfor et brudd jeg ikke ønsker... Hvordan komme videre etter det???

Skrevet

Okei, da forstår jeg... Trodde det var barnet du ikke ønsket jeg..

Mine råd er å tenke på deg selv og gjør noe bra for deg selv. Dra på besøk til/ gå ut med venninner, om det så bare er for å spise/ dra til frisøren sammen/ hudpleien e.l. Vær opptatt så du slipper å sitte og tenke. Få deg en hobby... Plei deg selv både fysisk og mentalt. Hvis du absolutt må tenke på han, så tenk på hans negative sider. Alt som irriterte deg i forholdet.

Meld deg inn på en datingside. Du trenger ikke å date ennå, men gjør det for å flørte litt, få litt oppmerksomhet fra andre menn. Det hjelper på selvfølelsen etter å ha blitt dumpa. Gjør ting du ikke kunne gjøre når du var i forhold, ting som han ikke ville være med på e.l....

Bestill en tur til en storby. En langweekend for deg og en venninne til våren. Bestiller du nå kan du få utrolig billige billetter. Slik har du noe gøy å se frem til, og du får god tid til å spare opp litt penger, søke fri fra jobben o.l.

Lykke til! :)

Gjest Gjest_lurer_*
Skrevet
Okei, da forstår jeg... Trodde det var barnet du ikke ønsket jeg..

Mine råd er å tenke på deg selv og gjør noe bra for deg selv. Dra på besøk til/ gå ut med venninner, om det så bare er for å spise/ dra til frisøren sammen/ hudpleien e.l. Vær opptatt så du slipper å sitte og tenke. Få deg en hobby... Plei deg selv både fysisk og mentalt. Hvis du absolutt må tenke på han, så tenk på hans negative sider. Alt som irriterte deg i forholdet.

Meld deg inn på en datingside. Du trenger ikke å date ennå, men gjør det for å flørte litt, få litt oppmerksomhet fra andre menn. Det hjelper på selvfølelsen etter å ha blitt dumpa. Gjør ting du ikke kunne gjøre når du var i forhold, ting som han ikke ville være med på e.l....

Bestill en tur til en storby. En langweekend for deg og en venninne til våren. Bestiller du nå kan du få utrolig billige billetter. Slik har du noe gøy å se frem til, og du får god tid til å spare opp litt penger, søke fri fra jobben o.l.

Lykke til! :)

Takk for svar.

Nei for all del , barnet er kjærkomment og elsket.

Har du vært gjennom dette selv?

Er nok sant at jeg må prøve å fylle tiden med ting jeg liker.

Når man har barn sammen må man jo liksom forholde seg til denne personen resten av livet. Derfor kan jeg ikke skjønne hvordan man kommer over slikt.

Han er jo mannen i mitt liv og har vært det i 16 år!!!

Men jeg har jo ikke noe valg heller. Håper bare så inderlig at jeg kan våkne en morgen og føle meg lykkelig igjen. Føle at denne dagen skal bli bra....

Skrevet

Har opplevd brudd med barn i bildet ja. Ble temmelig knust selv, men det er mange år siden nå. Det positive er at jeg og barnet har så mye gøy sammen, bare oss to. Har fått et nærere forhold. Når det er barn i bildet må du ha kontakt med eksen, og det kan være vanskelig. Prøv å ha så lite direkte kontakt med ham som mulig de neste månedene. Avtal at han henter/ bringer barnet i barnehagen/ skolen/ SFO, så slipper du å møte ham. Det gjør bare vondt verre...

Har også opplevd brudd uten barn, og det er samme medisinen som fungerer...

Nå er det jo snart advent også. Inviter noen venner av barnet med på bakedag eller juleverksted, eller ha det kos bare dere to. Lag kakao og pynt pepperkakehus..... (Avhenger litt av hvor gammelt barnet er, men baking og pepperkakehus kan alle være med på :))

Gjest Gjest_lurer_*
Skrevet
Har opplevd brudd med barn i bildet ja. Ble temmelig knust selv, men det er mange år siden nå. Det positive er at jeg og barnet har så mye gøy sammen, bare oss to. Har fått et nærere forhold. Når det er barn i bildet må du ha kontakt med eksen, og det kan være vanskelig. Prøv å ha så lite direkte kontakt med ham som mulig de neste månedene. Avtal at han henter/ bringer barnet i barnehagen/ skolen/ SFO, så slipper du å møte ham. Det gjør bare vondt verre...

Har også opplevd brudd uten barn, og det er samme medisinen som fungerer...

Nå er det jo snart advent også. Inviter noen venner av barnet med på bakedag eller juleverksted, eller ha det kos bare dere to. Lag kakao og pynt pepperkakehus..... (Avhenger litt av hvor gammelt barnet er, men baking og pepperkakehus kan alle være med på :))

Godt å høre fra noen som har vært der. Akkurat nå står jeg vel egentlig med begge bena plantet oppi dette. Blir ikke enige om hverken hus eller samvær. Huff, det er ikke lett..

Skrevet

Mitt råd da er å svelge noen kameler, sålenge det ikke går på bekostning av deg eller barnets vel og ve.... Jeg tor jeg har svelget en hel flokk og to opp gjennom årene. Enkelte ganger har jeg stått på mitt uansett, for å beskytte barnet. Vært sta ang. samvær o.l. for å få ham til å forstå at han ikke bare kunne "komme og gå" når det passer for ham. Det er barnet som skal tas hensyn til.... Det er jo det som har samværsrett, ikke foreldrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...