Gå til innhold

Sexy...vakker

Caracal

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Missy_*
Men det er naturligvis ikke noe galt i å ønske at partneren skal ta vare på utseendet sitt, og å kjøre en bra stil. Det er bare det at ikke alle er enige i at du sitter med fasiten på hva "alle menn vil ha".

Enig i dette. Det er så individuelt hva man mener er stilig og sexy. Dessuten aner vi jo ikke alderen til trådstarter. Eldre er jo som kjent mer gammeldags og "damete" i stilen. Så hvis trådstarter er en mann på 50 år er det vel ikke så mye poeng å diskutere med jenter i 20-30 årene... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det er noe galt å pynte seg for seg selv og for partneren sin. Jeg steller, sminker og kler meg hver dag i et forsøk på å se ut slik jeg ønsker å se ut. Jeg er også klar over at jeg har områder jeg kan forbedre. Jeg kan godt gå i situasjoner med upraktiske og til dels ubehagelige sko for å pynte meg osv. (.men jeg hadde blitt trist hvis min kjæreste ville at jeg skulle gå i vonde sko for å glede ham). Jeg synes ikke det er noe galt at de som er opptatt av sitt eget utseendet ønsker å ha et visst fokus på dette.

Det er på ingen måte det jeg reagerer på i denne tråden.

Det som provoserer meg er oppfatning til trådstarter om at penger og staffasje utgjør lykke, holdninger om at han ler av andre som ikke har så flott dame som seg selv, at han mener at "alle" damer hater hans dame fordi hun er så flott, "alle" menn begjærer henne og ønsker seg en slik dame selv, at han ikke kan elske en dame med strekkmerker und so weiter. Og for øvrig inneha en evne til å generalisere og være selvgod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel ok..

Vi har diskutert mye her inne. En del ting kan vi være enige om, utrolig nok. Andre ting har vi aksept for forskjellige oppfatninger mens noen ting er det stor uenighet om.

Jeg er klar over at penger ikke er noen garanti for lykke. Men for min del kan jeg si at det å bytte jobb et par ganger har økt lønna mi med ca 40% på kort tid. Det har ført til at jeg har det mye friere og etter min mening bedre nå. Mulig jeg går på en smell senere men ”so far so good”

Ang utseende så er nok mer lagt opp på slikt en det vi tenker på. Se på dyreverdenen. Hvorfor er mange dyr så vakre? Hvorfor liker vi kunst? Hvorfor finnes det designere til nær sagt alt? Til og med mat blir pakket inn i flott emballasje for å virke mer tiltrekkende på kunder. Og jeg kan si som jeg sa lenger opp at; jeg kom ikke noen vei med å ikke vektlegge utseendet høyt heller. Hvorfor ikke ta det med som en viktig parameter når man velger partner. Det tror jeg egentlig de fleste gjør. De blikkene som menn og damer sender ut er ikke så vanskelig å tolke. Trist er det med ”dameblikkene” fordi de gjør noe med henne i negativ retning.

Dette er jo spalten for generalisering. Og generalisering betyr jo at man snakker om fellesnevnere som gjelder svært mange. Det skal være ganske spesielle parametere til for å finne en fellesnevner for alle. Vi kan jo ikke engang driste oss til å si at: alle har to bein. For alle har jo ikke to bein. Mennesket er uendelig komplekst, og noe av det mest interessante er at vi liker ikke å bli satt i bås. Selv om vi kanskje hører hjemme i en. Vi vil gjerne være ”spesielle”. På seg selv kjenner man andre, heter det. Hvis jeg plutselig har blitt en mye mer aktiv, romantisk, tenkende, og… stort sett forbedret meg på alle områder i livet. Da må jeg jo trekke noen konklusjoner ut av dette.

Caracal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang utseende så er nok mer lagt opp på slikt en det vi tenker på. Se på dyreverdenen. Hvorfor er mange dyr så vakre? Hvorfor liker vi kunst? Hvorfor finnes det designere til nær sagt alt? Til og med mat blir pakket inn i flott emballasje for å virke mer tiltrekkende på kunder.

Skjønnhet er subjektivt, og det du sier her henger ikke på greip overhodet.

Når du snakker om vakre dyr, mener du da at dyrene er skapt vakre for hverandre eller for oss? Hva så med stygge dyr - flodhester, nakenrotter o.l.?

Hvorfor liker vi kunst? Det finnes svært forskjellige kunstretninger, noen foretrekker naturalisme, og anser ikke figurativ kunst for å være i nærheten av vakkert.

Det samme gjelder design, arkitektur, musikk o.l.

Jeg sikler etter et funkishus i betong på naturtomt, min venninne vil ha et "bløtkakehus" med søyler, karnapper og glasserte takstein i en striglet hage med fløyelsplen. Hun liker boyband-musikk, jeg hører på jazz.

Også hva gjelder menn har vi forskjellig smak.

Det du mener er flott emballasje, trenger ikke å falle i smak hos meg. Selv om du blir lykkelig av dine vakre omgivelser, betyr det ikke at jeg synes de er like vakre og ville trives like godt ("bli lykkelig) med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener er: klipp av en påfugl fjærene så skal vi se hvor godt han lyktes etter det…

Det er et tydelig eksempel. Hva jordrotter angår vil jeg gå ut ifra at de ser/føler/lukter mer forskjell på hverandre en det vi tror/kan forstå.

Kunst er visuelt!!!! Det er det jeg vil frem til. Utseendet. Vi liker ikke et kunst bilde av for eksempel Rembrandt fordi han brukte farger som var så kvalitetsmessig kvalitetsmessig bra. Vi liker det fordi det er et visuelt motiv som gjør noe med oss. Stor kunst som dette vil gjøre noe med de fleste som får se det. Interessert eller ikke. Men sittende her så er det lett å si, nei, jeg hater kunst. Likevel er dette berømte ting som har fasinert millioner av mennesker over flere generasjoner. Hvorfor er det slik. Kanskje fordi mange (ikke alle) er enige om at dette er noe som er vakkert og tiltalende. Ok så liker du funkis hus. Men du liker ikke et hvilket som helst funkis hus. Du har visse standarder og kvaliteter du vil skal være tilstede.

Selvfølgelig passer noen mennesker sammen og noen ikke. Men jeg tror nok at de flest menn hva kvinnesmak angår hadde valgt en usedvanlig vakker dame over en mindre pen. Så er det valget da. Hvor mange er virkelig bevist på valget. Alle disse trådene med menn som aldri frir/vil gifte seg for eksempel. Hvorfor er det slik.? Jeg har hvert der selv i flere år så jeg trenger ikke svare på det. Hvor mange sitter ikke inne med ønsker om ting de gjerne skulle ha gjort. Pene jenter kan virke veldig skremmende på mange menn også. Man kan godt være tøff i trynet til vanlig, men kommer det en pen dame i rommet så kommer frykten enten man vil det eller ikke. Tilbake til smak. Jeg liker for eksempel ikke Angelina Jolie. Hun blir for mye av alt for meg. Det betyr ikke at hun ikke er sexy, vakker og alt det der. Mens en annen dame med hennes fysikk kunne garantert vært tiltrekkende på meg. Likevel er hun et tydelig forbilde for mange ungjenter.

Caracal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig passer noen mennesker sammen og noen ikke. Men jeg tror nok at de flest menn hva kvinnesmak angår hadde valgt en usedvanlig vakker dame over en mindre pen. Så er det valget da. Hvor mange er virkelig bevist på valget. Alle disse trådene med menn som aldri frir/vil gifte seg for eksempel. Hvorfor er det slik.?

Alle vil vel velge på øverste hylle. Men det som står på min øverste hylle er ikke det samme som står på din. Jeg ville ikke hatt en vakker mann om du så slengte han etter meg. Jeg takker også nei til menn som gjør karriere,advokater,leger..menn som vil opp og frem og som jobber mye. Jeg orker ikke tanken på å dele mitt liv med en mann som er mere på jobb enn hjemme og som har fokuset sitt på materielle ting og penger. Menn som søker status søker jeg meg bort fra. Min øverste hylle er en mann som jobber normale arbeidstider og som prioriterer familien. En som ikke er arrogant eller ovenfra og ned og som dømmer andre ut i hvor stort hus de har.

Din øverste hylle er et vakkert ansikt. Og så kommer jo tusenkronersspørsmålet fra deg:Hvorfor er det slik? Hvorfor er ikke flere menn bevisst på valget?

Nei,alle menn hadde slett ikke valgt en vakker dame over en som var normal eller lite pen. Jeg vet at selv om menn er "enkle" så blir det for enkelt å si at alle menn lar seg blende av et vakkert utseende. Noen menn har den fantastiske evnen at de blir kjent med en kvinne og forelsker seg i hele personen. Selv om hun "bare" er normal utseendemessig.

Slik jeg oppfatter det du sier her så er det at menn havner opp med kvinner som ikke er god nok for de fordi de glemmer/ikke tør å plukke kvinner fra øverste hylle. Har du så liten tro på eget kjønn at du mener at alle menn som forelsker seg dypt og inderlig i en normal kvinne ville ha dumpet henne for en supermodell?

Hva med prince charles,diana og camilla? Hvem vant hjertet til prinsen? Hvem tror du han synes var mest tiltrekkende?

Min mann hadde en eks som er hakket penere enn meg. I alle fall synes jeg det. Så han gikk ned i standard utseendemessig for å være med meg. Da hun ville vite hvorfor det ikke ble de to,selv om de hadde barn sammen,så sa han at hjertet mitt tilhører en annen.

Han sa til meg at selv om eksen var pen så var hun lite interessert i å kose og å vise følelser. Han kunne heller ikke være seg selv rundt henne. Med meg så opplevde han mye kjærtegn,mye kos,aksept og han slappet av rundt meg.

Skulle han heller valgt henne fordi hun var en 9 og jeg en 8? Hva om jeg hadde vært en 4? Da hadde han virkelig gått ned i standard. Er det synd i han da?Går han glipp av noe annet enn å få et egoboost når andre menn kikker på meg? Behøver han det egoboostet? Nei, han er trygg.

Noen menn føler med hjertet og da blir kvinnen spesiell for mannen. Det virker som om du tenker mer enn du føler og at det bare var flaks at den vakre kvinnen du fikk ikke var uten substans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunst er visuelt!!!! Det er det jeg vil frem til. Utseendet. Vi liker ikke et kunst bilde av for eksempel Rembrandt fordi han brukte farger som var så kvalitetsmessig kvalitetsmessig bra. Vi liker det fordi det er et visuelt motiv som gjør noe med oss. Stor kunst som dette vil gjøre noe med de fleste som får se det. Interessert eller ikke. Men sittende her så er det lett å si, nei, jeg hater kunst. Likevel er dette berømte ting som har fasinert millioner av mennesker over flere generasjoner. Hvorfor er det slik. Kanskje fordi mange (ikke alle) er enige om at dette er noe som er vakkert og tiltalende. Ok så liker du funkis hus. Men du liker ikke et hvilket som helst funkis hus. Du har visse standarder og kvaliteter du vil skal være tilstede.

og kunst er jo nettop ett godt eksempel, fordi kunst vi liker, som mange er enige i at trigger noe i dem, overhode ikke behøver å være vakkert!

Hvor vakkert er Skrik? Det er fasinerende ja, og interessant, men vakkert? Estetisk pent? nope! Det er det ikke. Det finnes utrolig mange bilder som er mye vakrere en de store og mest berømte maleriene, likevel er det noe ANNET, som avgjør om bildet blir stort eller ikke. Det holder ikke at det bare er pent, det må skape en reaksjon også utover "ååååh, så vakkert!"

for om den eneste reaksjonen du får er "ååååh, så vakkert!", så blir du drittlei så fort at du ikke engang gidder kjøpe bildet.

Vi har alle visse standarder og kvaliteter vi ønsker skal være der, uansett hva det gjelder. Det som er felles, er at de varierer fra individ til individ. Fordi vi er forskjellige, vi har forskjellig smak og forskjellig verdisyn, dermed blir også hva vi vektlegger og hva vi liker og velger etter, forskjellig.

Det går ikke an å si at alle egentlig ønsker det vakreste, for slik er det nemlig ikke. Og hva som oppfattes som vakkert og sexy, er forskjellig fra person til person.

Selvfølgelig passer noen mennesker sammen og noen ikke. Men jeg tror nok at de flest menn hva kvinnesmak angår hadde valgt en usedvanlig vakker dame over en mindre pen. Så er det valget da. Hvor mange er virkelig bevist på valget. Alle disse trådene med menn som aldri frir/vil gifte seg for eksempel. Hvorfor er det slik.? Jeg har hvert der selv i flere år så jeg trenger ikke svare på det. Hvor mange sitter ikke inne med ønsker om ting de gjerne skulle ha gjort. Pene jenter kan virke veldig skremmende på mange menn også. Man kan godt være tøff i trynet til vanlig, men kommer det en pen dame i rommet så kommer frykten enten man vil det eller ikke. Tilbake til smak. Jeg liker for eksempel ikke Angelina Jolie. Hun blir for mye av alt for meg. Det betyr ikke at hun ikke er sexy, vakker og alt det der. Mens en annen dame med hennes fysikk kunne garantert vært tiltrekkende på meg. Likevel er hun et tydelig forbilde for mange ungjenter.

Caracal

Igjen legger du dine verdier som fasit for andre. Du sier at menn flest ville valgt en usedvanlig vakker kvinne over en som var mindre pen, her tror jeg faktisk du tar feil. Som du selv sier, en usedvanlig vakker kvinne kan faktisk skremme livskiten av mannen, og dersom han ikke er tilsvarende usedvanlig vakker, så kan han føle at et liv med henne, vil føre til ett evig liv med usikkerhet og forsvar av sin kvinne. Stadig å måtte passe på, vite at alle andre prøver å kapre henne.

At du nyter det, er bra for deg, men ikke alle ønsker det. Ikke alle ønsker en hverdag der de lurer på om hun treffer noen som er penere og som tiltrekker henne mer en seg selv. (igjen, dersom du ikke er sikker på at du er den vakreste i verden for henne)

At vi er visuelle, ja!

Betyr det at alle velger vakrest mulig utifra estetiske regler? nope.

Det at vi er visuelle, betyr bare at det vi ser må passe smaken vår, om det er så stygg at han blir fasinerende, eller så sjarmerende at den skeive nesa bare blir søt.

Jeg mener, se på f.eks Jack Nicolsson (husker for øyeblikket ikke hvordan han skriver det gitt, men dere skjønner hvem jeg mener), han er ikke på noen som helst måte vakker! ingen kan vel påstå det, han prøver vel ikke heller å gjøre seg spesiellt vakker, likevel har han NOE som fasinerer mange.

Han har en utstråling, noe som slår sokkene av "vakker" for mange. Og han er ikke den eneste, det finnes flere menn som ikke er modellvakre, men som har dette noe annet, som gjør at damene faller som fluer.

Og ang dyreverdenen, det er vel stort sett mennene som er vakre der, det er mennene som gjør seg til og fjonger seg for å få damene, damene er ofte ganske grå og kjedelige. Og til tross for grå, kjedelig utseende, har de altså opptil flere hunker av noen mannfolk som gjør seg til og kurtiserer etter alle kunstens regler. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tror nok at de flest menn hva kvinnesmak angår hadde valgt en usedvanlig vakker dame over en mindre pen.

Nå går du jo kun på utseende igjen!

Vil du heller ha en usedvanlig vakker kvinne helt uten personlighet og intelligens, enn en mindre pen kvinne med personlighet til tusen?

Det finnes selvsagt kvinner som både er usedvanlig vakre og som har masse indre kvaliteter. Og det finnes mindre pene kvinner som er helt tombola i hodet.

Men for meg, som mann, er det faktisk de indre kvalitetene til kvinnen som teller. Det er det hun har INNI hodet sitt som teller, ikke hvordan det ser ut utenpå. Om jeg kunne velge mellom to kvinner som var identiske inni, så ville jeg valgt den vakreste av dem. Men jeg velger ikke en vakker kvinne bare fordi hun er vakker.

Konen min er ikke slående vakker. Jeg ser vakrere kvinner hver dag. Men INGEN av disse vakre kvinnene tenner meg. Det er det kun konen min som gjør. Hun er et helt fantastisk menneske. Jeg er helt overbevist om at hun er den beste i verden. Ikke den vakreste utenpå, men en av de aller aller vakreste inni. Jeg har aldri møtt noen jeg har så god kjemi med. Alt stemmer. Hun er lynende intelligent. Hun har de samme interessene som meg. Hun har genial humor. Hun er rampete på akkurat den rette måten. Jeg er enormt stolt og takknemlig over å få være mannen hennes. Jeg kunne ikke "gjort det bedre" enn henne, nei, jeg har skutt gullfuglen.

Så vær så snill, slutt å tillegge alle menn din egen smak og dine egne meninger. For meg er ikke utseende det viktigste, det kommer ganske langt ned på listen. Jeg er tiltrukket av min kone, uten at hun er modellvakker. Jeg er ikke misunnelig på deg for at du har en så fin kone, for jeg vet at ingen kvinne kan måle seg med min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel ok… Jeg forstår at andre kan ha andre standarder og skjønnhetsidealer en meg. Det er greit. Jeg for min del valgte henne fordi hun var lyn intelligent, god og snill. Hun hadde alt jeg hadde drømt om og i tillegg utrolig mye av det jeg ikke hadde våget å drømme om. Det at hun er vakker er kun en ting som er viktig i begynnelsen. Eller så trodde jeg. Men når jeg ser på henne og tar på henne så gir det meg litt ekstra, fordi hun er pen. Men hun hadde ikke vært nettopp slik hun er hadde det ikke vært for hjernen hennes. Det finnes da tross alt mange andre utrolig vakre jenter der ute jeg kunne ha valgt også. Husk nå på at jack nicholson ikke er noen hvem som helst. Husk at kvinner sitter på fanget til millionærer samme hvordan de ser ut.

Spørsmålet du presenterer er et pest eller kolera spørsmål. Jeg vil ha begge deler. Det er slett ikke umulig.

Jeg er glad du har skutt gullfuglen. Det har jeg også. Jeg håper du passer på henne.

La meg beskrive ting som jeg betrakter.. Kanskje ofte på kjøpesenteret. Mann og dame kledd tilsvarende kjedelig, sure og dratte i ansiktet, barnevogn. Der sitter det et barn. Tydelig inspirert av foreldrene. Stygge klær og ustelt. Han har en leke som lekes flittig med og han kaster den på gulvet. Mor/far tar den opp derifra og derifra bærer det inn i munnen igjen…

Gi meg en analyse av disse menneskene.

Her er min. Begge virker lite lystne på livet. Ikke noe ønske om å se bra ut verken for seg selv eller partner. Barnet er tydeligvis ikke viktig heller. Ting som havner på et skittent gulv kan spises på. Hvordan ser det ut hjemme hos disse menneskene? Hva gjør de for hverandre?

Ok de er slitne? Eller hva er det?. Småbarnsforelder har det tøft hva? Det er flere som har småbarn uten at det må se slik ut. Hvilken kunnskap gir de barna sine?

Ok jeg trekker det langt her. Men det er så mye som henger sammen.

Caracal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mimi_*
Jeg for min del valgte henne fordi hun var lyn intelligent, god og snill. Hun hadde alt jeg hadde drømt om og i tillegg utrolig mye av det jeg ikke hadde våget å drømme om. Det at hun er vakker er kun en ting som er viktig i begynnelsen.
Det er klart, du sørger jo for å få valuta for pengene. :filer:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg beskrive ting som jeg betrakter.. Kanskje ofte på kjøpesenteret. Mann og dame kledd tilsvarende kjedelig, sure og dratte i ansiktet, barnevogn. Der sitter det et barn. Tydelig inspirert av foreldrene. Stygge klær og ustelt. Han har en leke som lekes flittig med og han kaster den på gulvet. Mor/far tar den opp derifra og derifra bærer det inn i munnen igjen…

Her er min. Begge virker lite lystne på livet. Ikke noe ønske om å se bra ut verken for seg selv eller partner. Barnet er tydeligvis ikke viktig heller. Ting som havner på et skittent gulv kan spises på. Hvordan ser det ut hjemme hos disse menneskene? Hva gjør de for hverandre?

Ok de er slitne? Eller hva er det?. Småbarnsforelder har det tøft hva? Det er flere som har småbarn uten at det må se slik ut. Hvilken kunnskap gir de barna sine?

:ler:

Utrolig hva man kan observere hvis man bare stiller inn antennene riktig.

Selvfølgelig kan man se ustelte mennesker med ustelt barn. Og ja, de burde sikkert ta seg sammen. Det er jo helt genialt! Har du tenkt ut det selv?

(Digresjon: Da jeg hadde så små barn, plukket jeg ikke opp smokker osv og ga det til barnet etter at han hadde mistet det/kastet det på bakken. Men en tørr leke, gjorde jeg nok det med, hvis jeg ikke husker feil. Alvorlig talt, sett ungene i en sandkasse og de spiser sand!! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

u har skutt gullfuglen. Det har jeg også. Jeg håper du passer på henne.

Caracal

Jeg skjønner ikke helt hva denne saken har med tråden å gjøre? Her er jo begge ustelte?

Men ok: Kanskje de er slitne? Kanskje det er akkurat -den- dagen da du så dem de så slik ut, og at de steller seg litt mer til vanlig? Kanskje de har gått ute om natten med en syk hund? Kanskje ungen har vrælt hele natten av ymse årsaker? (og hvorfor skal man egentlig pynte seg for å gå i butikken? Kanskje de pynter seg for hverandre om ettermiddagen?) Om de er slitne, så skjønner jeg at de ikke gidder bruke dyrebar tid på å pynte og ståke seg opp for å gjøre lørdagshandelen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Liker å være stelt...

Jeg blir litt begrepsforvirret jeg... For meg er vakker det som gjør at man faller for et menneske, noe udefinerbart som går forbi det ytre.

Utstråling, sammensetning av trekk og smil og sjarm, noe på innsida som skinner igjennom.

Pen er rent fotografisk og lett å definere. Det går på symmetri og oppfatning av hva som er korrekt å se på.

For meg kan menn si at jeg er så pen de bare vil, men den som ser det som gjør meg vakker, er den som jeg setter pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser det ut hjemme hos disse menneskene? Hva gjør de for hverandre?

Nå kan det jo være at de gjør noe for hverandre likevel, det hadde jo vært like mulig at den ene lå sliten hjemme og spiste potetgull, mens den andre tok med seg barnet og handlet. I steden gjør de faktisk dette sammen.

Jeg vil gjerne at mine barn skal synes de har en mamma som de iallefall IKKE skal skamme seg over. De skal heller ikke behøve å skamme seg over et møkkete og illeluktende hjem.

Men jeg vil gjerne at de vokser opp med en mamma som tør vise seg sliten inneimelom og som i blant kan ses i litt slitne klær. Eller som isteden for å rydde en helg, drar unger med på tur og lek, og lar husarbeid være husarbeid.

Hva slags kunnskap ønsker du å formidle til barna dine ved det du påpeker? KUNNSKAP... Når det kommer til kunnskap ønsker jeg å lære barna mine helt andre ting. Og først og fremst ønsker jeg å gi dem noen HOLDNINGER OG VERDIER med på veien. Det kan f.eks. være - som du kaller kunnskap - å holde hus og kropp ren. For min del er det ikke behov for mer enn et hyggelig, ordinært hjem der det får lov til å ses at det bor levende mennesker.

Men et par av de viktigste holdningene jeg ønsker å formidle videre til mine barn er at alle mennesker skal respekteres på lik linje uansett utseende. Og at man kanskje kan kjøpe seg mye moro for penger, men ikke ekte venner eller ekte kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caracal

Jeg ville aldri analysert fremmede mennesker på den måten, og ihvertfall ikke trodd på analysen i så stor grad at jeg gikk ut og MENTE noe om disse menneskene!

Hvorfor? fordi vi ikke ANER hvorfor de ser ut som de gjør. Kanskje har de sittet hele natten på legevakten fordi ett annet barn var sykt, kanskje de har ett barn med kolikk som har holdt dem våkne hver natt den siste måneden, kanskje en av dem nettop har mistet jobben slik at det går utover både nattesøvn, humør og ønske om å spjåke seg opp med materielle ting.

Jeg kan gå på butikken å se ut som ett uvær, når jeg er syk! Ser du meg da, vil du antagelig dømme meg til en utslitt, grå kvinne som ikke bryr seg om utseendet mitt. Og du ville tatt feil, fordi selv om jeg den dagen du så meg, ikke brydde meg om hvordan jeg så ut fordi jeg var syk som fy, så bryr jeg meg i aller høyeste grad om hvordan jeg ser ut til daglig ellers (selv om jeg altså pynter meg annerledes en du synes er sexy).

At du dømmer fremmede mennesker på gata, og sitter etterpå og tror på at din gjetting av deres liv, er sannheten.... er mildt sagt litt arrogant.

Jeg blir litt begrepsforvirret jeg... For meg er vakker det som gjør at man faller for et menneske, noe udefinerbart som går forbi det ytre.

Utstråling, sammensetning av trekk og smil og sjarm, noe på innsida som skinner igjennom.

Pen er rent fotografisk og lett å definere. Det går på symmetri og oppfatning av hva som er korrekt å se på.

For meg kan menn si at jeg er så pen de bare vil, men den som ser det som gjør meg vakker, er den som jeg setter pris på.

ah, sagt akkurat slik jeg føler det. Vakker er mer en billedpen, og har ikke noe med sminke, løsnegler og høye hæler å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjente toner fra din kant, Caracal. Påfallende kjente. Det er ikke akkurat første gang du er her for å lovprise din kones utseende, og uttrykke skuffelse over resten av oss.

Men deg om det. Jeg sitter med to tanker. Den ene er at jeg er helt uvant med at noen skuler på en kvinne fordi hun er pen og velkledd. Hvis det er tilfelle lurer jeg på om det er noe ved henne som du ikke sier, eller ikke oppfatter, en utstråling eller holdning som oppfattes negativt. Jeg liker flotte kvinner, selv om jeg ikke er et syn ved siden av dem.

Den andre er at jeg lurer på hvorfor hun skal gå rundt som et stilikon til hverdags, hvis det blir ubehagelig for henne sosialt. Det hadde vært enkelt å tone ned stilen litt og bli en vakker naturlig kvinne, i stedet for en vakker kvinne som hele tiden understreker sin egen skjønnhet. Det virker ikke som hun har så mye glede av å skille seg så enormt ut hele tiden? Eller er det du som har glede av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at ustelthet sier litt om mennesket generelt. Er man ustelt selv så er nok tendensen stor for at man kanskje er litt slapp i resten av livet også. Jeg er ikke ute etter unnskyldninger. Vi er da ikke oppe med kolikkbarn og eller andre unike ting alle sammen hele tiden.

De fleste har en formening om ”stelthet” og utseende. Går man på jobbintervju dårlig kledd og ustelt kanskje? Kanskje man burde det for å vise sitt sanne jeg???`Det er jo det indre som teller…

Vi vil nok alle at våre barn skal bli gode mennesker med gode verdier og egenskaper. Her syntes jeg også mange foreldre er for slappe. Skolene gjør også en for dårlig jobb på det området.

Selvfølgelig er det ikke bare det ytre som gjør noen til et vakkert menneske.

Ok hva er penest da: Hårete armer eller ikke hårete armer. Skog som tyter ut ved bikinilinjen eller frisert. Hår som ser ut som om det har blitt gjort noe med om morgenen eller ikke? Ok nå har jeg kun nevnt det som har med hår å gjøre. Jeg kan fortsette.

Jeg vil vel si også at hvis jeg skulle støte på et menneske i en dagligdags situasjon, og jeg var singel, så ville jeg nok ha lagt raskere merke til en dame som skilte seg ut litt fra alle de Norrøna kledde.

Hva hun utstråler mot andre kvinner er et interessant spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på. Jeg legger merke til at blikkene er ofte preget av grimaser og en måling opp og ned av henne.

Hun går ofte i høye støveletter som nødvendigvis klikker lit når hun går, det virker som om lyden ”trigger” at damene ser. Men det er som sagt grimasene som jeg gjerne skulle ha visst litt mer om. Det er folk her inne som mener at mange tenker ”så fine klær” osv. Men da år man vel ikke slike grimaser i ansiktet? Å tone ned er et alternativ, men hun har vokst opp slik og det er nok ikke så lett, samtidig så føler hun seg vel av å kle seg vakkert og liker farger.

Jeg er klar over at jeg nok snakker/tar opp litt uvanlige ting. De fleste postene er jo basert på problemer som folk har og dette er jo ikke noe problem. Likevel har den lille posten min blitt lest av utrolig mange, på kort tid. Så dette interesserer nok mange. For min del kan jeg si at jeg er litt frustrert over at jeg ikke skulle komme over en slik kvinne før jeg nådde 30 år. Og man er jo selv ansvarlig for sitt eget liv så hva skal jeg si. Hadde jeg selv satt i gang med å rydde opp i meg selv før hadde det ikke vært noe problem å tiltrekke meg en slik kvinne tidligere. Så jeg levde i et vanlig forhold, hadde vanlig sex og alt det der og trodde alt var bra.

Trodde at alle andre hadde det slik også. Der tok jeg feil. Mange har det slik som jeg hadde det. Det ser jeg på kollegaer og andre bekjente. De er i samme båt som jeg var.

Det er det jeg har prøvd å si.

Caracal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler dette går helt i ring og er litt goddag mann økseskaft.

Jeg er overbevist om at de fleste ønsker å ta seg godt ut. Men hva det egentlig betyr er vel forskjellig fra individ til individ, både når det gjelder menn og kvinner. Det finnes en del "universelle sannheter" (sett fra den vestlige verden) som "høy og mørk, muskuløs, " og "Slank, lange ben, 90-60-90...". Men for egen del - og sikkert de fleste andre - så ser jeg forbi disse preferansene når man finner en PERSON man blir glad i. Om han f.eks. har begynnende viker og et stygt arr, betyr ikke det på noen måte at jeg ikke kan bli akkurat like glad i ham som en som er penere.

Istedenfor å gjenta meg selv, siterer jeg meg selv:

Jeg synes ikke det er noe galt å pynte seg for seg selv og for partneren sin. Jeg steller, sminker og kler meg hver dag i et forsøk på å se ut slik jeg ønsker å se ut. Jeg er også klar over at jeg har områder jeg kan forbedre. Jeg kan godt gå i situasjoner med upraktiske og til dels ubehagelige sko for å pynte meg osv. (men jeg hadde blitt trist hvis min kjæreste ville at jeg skulle gå i vonde sko for å glede ham). Jeg synes ikke det er noe galt at de som er opptatt av sitt eget utseendet ønsker å ha et visst fokus på dette.

Det er på ingen måte det jeg reagerer på i denne tråden.

Det som provoserer meg er oppfatning til trådstarter om at penger og staffasje utgjør lykke, holdninger om at han ler av andre som ikke har så flott dame som seg selv, at han mener at "alle" damer hater hans dame fordi hun er så flott, "alle" menn begjærer henne og ønsker seg en slik dame selv, at han ikke kan elske en dame med strekkmerker und so weiter. Og for øvrig inneha en evne til å generalisere og være selvgod.

Dette med at folk skjærer grimaser.... Jeg kjenner mange pene jenter/damer, og mange av disse klaprer i vei på høye hæler og går alltid i flotte klær. Men hadde jeg spurt dem om "alle" damer de møtte skjærte grimaser til dem og glodde olmt, tror jeg de hadde trodd det hadde klikket for meg. Du overdriver ikke dette med at alle glor olmt på henne, alle menn ser lystent på henne, alle menn misunner deg... Jeg synes det høres navlebeskuende og dumt ut. Sorry.

Jeg er tildels enig med deg i en ting; Jeg tror også at om en person er veldig ustelt kan det fort si noe om personligheten eller livet ellers. Men på ingen måte alltid!

Og så synes jeg denne gjesten sier mye fornuftig:

Slik jeg oppfatter det du sier her så er det at menn havner opp med kvinner som ikke er god nok for de fordi de glemmer/ikke tør å plukke kvinner fra øverste hylle. Har du så liten tro på eget kjønn at du mener at alle menn som forelsker seg dypt og inderlig i en normal kvinne ville ha dumpet henne for en supermodell?

Hva med prince charles,diana og camilla? Hvem vant hjertet til prinsen? Hvem tror du han synes var mest tiltrekkende?

(...)

Min mann hadde en eks som er hakket penere enn meg. I alle fall synes jeg det. Så han gikk ned i standard utseendemessig for å være med meg. Skulle han heller valgt henne fordi hun var en 9 og jeg en 8? Hva om jeg hadde vært en 4? Da hadde han virkelig gått ned i standard. Er det synd i han da?Går han glipp av noe annet enn å få et egoboost når andre menn kikker på meg? Behøver han det egoboostet? Nei, han er trygg.

Noen menn føler med hjertet og da blir kvinnen spesiell for mannen. Det virker som om du tenker mer enn du føler og at det bare var flaks at den vakre kvinnen du fikk ikke var uten substans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del kan jeg si at jeg er litt frustrert over at jeg ikke skulle komme over en slik kvinne før jeg nådde 30 år. Og man er jo selv ansvarlig for sitt eget liv så hva skal jeg si. Hadde jeg selv satt i gang med å rydde opp i meg selv før hadde det ikke vært noe problem å tiltrekke meg en slik kvinne tidligere. Så jeg levde i et vanlig forhold, hadde vanlig sex og alt det der og trodde alt var bra.

Trodde at alle andre hadde det slik også. Der tok jeg feil. Mange har det slik som jeg hadde det. Det ser jeg på kollegaer og andre bekjente. De er i samme båt som jeg var.

Det er det jeg har prøvd å si.

Caracal

Gud bedre så vanvittig arrogant og nedlatende du er :ler:

Jeg har et tips til deg: Kom ned fra din høye hest!

Så å leve i et vanlig forhold,med vanlig sex er negativt? Hva mener du med vanlig forhold? Jeg er en vanlig kvinne som har en vanlig mann. Vi elsker hverandre og har vanlige barn. Hverdagen er god og jeg kjenner meg trygg og elsket. Stakkars min mann som ikke fikk seg en modell.....

I dag gikk jeg til barnehagen for å levere minstemann og guess what?! Jeg hadde bustet hår og ingen sminke på. Den ene mannen jeg traff som luftet hunden på veien reagerte ikke nedvneverdig på det. Jeg har og dager hvor jeg tar meg bra ut.Er jeg da en slask kun på bad hairdays eller tror du at jeg lever i et bombet horehus hele tiden?

Det du,ganske så direkte sier,er at ditt forhold er et bedre forhold enn det folk flest har,-basert på at du har funnet deg en kone som er pen og velkledd.

Jeg tror grunnen til at denne tråden blir lest og kommentert er fordi det du skriver er så dumt at det nesten ikke er til å tro at en voksen mann kan få seg til å si noe slikt. Du fremstår som ovenfra og ned,arrogant,pedant,overfladisk, opptatt av materielle ting og fasade.

Det ytre er for deg like viktig som det indre er for de flest andre. Bare det sier jo sitt om deg.

Du viser at du synes synd på mennesker som ikke har en så flott kone som deg. Igjen,så er det bare å konstatere at du opphøyer deg selv til noe bedre enn andre.

Det ER nedlatende. Å være nedlatende er ingen god egenskap og ut i fra det jeg har lest av det du skriver så er det å fortelle deg om ekte kjærlighet som ikke har noe med utseendet å gjøre det samme som å dunke hode i veggen :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...