Daria Skrevet 28. november 2008 #121 Del Skrevet 28. november 2008 Det er lite sexy undertøy som er svært komfortabelt. (har jeg hørt) hehe.. Skal vi da unngå å glede partner med slikt bare fordi det er ukomfortabelt. Det gleder deg å se partneren din ukomfortabel? En mann som fant glede i mitt ubehag (med mindre det dreide seg om avtalt s/m-lek, og jeg har ikke inntrykk av at det er det du tenker på), ville ikke stått særlig høyt i kurs hos meg... Og jeg tror nok de fleste menn har en ganske unison oppfattning av hva som er sexy. Jeg har mer tro på at menn er like varierte i sin smak som kvinner der. Selv er jeg langt unna dine kriterier for sexy, men jeg får likefullt kommentarer og blikk fra menn på gata. Og om alle menn skulle være enige i ditt syn, er det fortsatt deres problem og ikke mitt. Min livsoppgave er ikke å være sexy for enhver mann som måtte vandre forbi. Forøvrig er jeg helt eng med gjest i at det ikke trenger være likhetstegn mellom "det beste" og "det vakreste". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #122 Del Skrevet 28. november 2008 Ok. Høye hæler. Det er faktisk skadelig for føttene, er du klar over det? Jeg kan bevege meg finfint i høye hæler, jeg. Men etter en stund, så gjør det faktisk veldig vondt. Mange damesko er veldig spisse forann, så tærene blir skviset sammen på en meget uheldig måte. Vondt. Og går man med høye hæler, blir det mye vondere, ettersom kroppsvekten plutselig hovedsaklig blir overført til tåballene. Går man for mye med høye hæler kan man pådra seg skjellett- og muskelskader. Føttene er ikke laget for at kroppsvekten skal legges på tåballen. I tillegg blir musklene i leggen belastet på unormalt vis. Ville du gått med slike sko? Jeg ofrer ikke helsen for å at fremmede menn på gaten skal synes jeg er sexy. Jeg tenker på komfort framfor å være sexy. Finner jeg komfortable plagg som også er sexy, flott. Men om jeg har valget mellom sexy sko som gjør seriøst vondt å gå med, og som kan gi meg varige skader, og mellom et annet par som ikke er så sexy, men som er gode å gå med og som ikke er skadelige, så velger jeg faktisk de som ikke er sexy. Det å få nakkeplager av en bh som er dritsexy, men som overhodet ikke gir støtte, er uaktuelt. Da velger jeg heller en som er hakket mindre sexy, men som faktisk ikke gir meg helseplager. Vil du virkelig at kvinnen din skal ha det vondt og ubehagelig bare for at du skal synes hun er pen å se på?? Amen og halleluja! Jeg går ikke ofte med høye heler fordi jeg har ryggplager. Men det høster min mann fordeler av. Han elsker føtter så ved at jeg ikke presser føttene ned i smale,spisse sko beholder jeg fotens form og tærene ser ikke misdannet ut. Det er faktisk mange flere fordeler ved å kle seg fornuftig enn å kle seg "sexy". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellatrix Skrevet 28. november 2008 #123 Del Skrevet 28. november 2008 Sist jeg brukte høye hæler fikk jeg betennelse i begge beina. Jeg tror ikke det var så mange som syntes jeg var særlig sexy når jeg hadde sterke smerter og hverken kunne gå eller stå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 28. november 2008 #124 Del Skrevet 28. november 2008 Det er mange sko/støvletter med høye hæler som er virkelig gode å gå i. Jeg opplever ikke å få vondt noen steder selv om jeg bruker dem en hel dag. Det er vel forskjell på kvalitet, tenker jeg. Noen er supervonde på foten, andre er helt fine, en merker ikke at en går med høy hæl. Og dessuten trenger ikke hælene være skyhøye heller. Og ikke må det være en helt tynn stilett nå på vinteren. Og forresten, de fleste menn har noenlunde sammenfallende syn på hva som er sexy. Litt forskjell kan det være, men de fleste liker å se kroppsnære klær, noe som forteller hva som er under, uten at det dermed sier ALT....altså ikke vulgært. Og at menn liker å se antydning til kløft, samt flotte ben er heller ingen hemmelighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #125 Del Skrevet 28. november 2008 Det er mange sko/støvletter med høye hæler som er virkelig gode å gå i. Jeg opplever ikke å få vondt noen steder selv om jeg bruker dem en hel dag. Det er vel forskjell på kvalitet, tenker jeg. Noen er supervonde på foten, andre er helt fine, en merker ikke at en går med høy hæl. Og dessuten trenger ikke hælene være skyhøye heller. Og ikke må det være en helt tynn stilett nå på vinteren. Og forresten, de fleste menn har noenlunde sammenfallende syn på hva som er sexy. Litt forskjell kan det være, men de fleste liker å se kroppsnære klær, noe som forteller hva som er under, uten at det dermed sier ALT....altså ikke vulgært. Og at menn liker å se antydning til kløft, samt flotte ben er heller ingen hemmelighet. At skoene er gode å ha på foten, betyr ikke at du ikke får skader over tid. Du kan få ryggplager og skader i føttene på grunn av feil belastning uanstt hvor bra kvalitet på skoene det er. Uansett kvalitet på skoen, vil vekten bli plassert et sted den ikke hører hjemme, nemlig på tær og tåballer. Les de to linkene som er lagt ut, der står det nærmere forklart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #126 Del Skrevet 28. november 2008 Det er mange sko/støvletter med høye hæler som er virkelig gode å gå i. Jeg opplever ikke å få vondt noen steder selv om jeg bruker dem en hel dag. Det er vel forskjell på kvalitet, tenker jeg. Noen er supervonde på foten, andre er helt fine, en merker ikke at en går med høy hæl. Og dessuten trenger ikke hælene være skyhøye heller. Og ikke må det være en helt tynn stilett nå på vinteren. Og forresten, de fleste menn har noenlunde sammenfallende syn på hva som er sexy. Litt forskjell kan det være, men de fleste liker å se kroppsnære klær, noe som forteller hva som er under, uten at det dermed sier ALT....altså ikke vulgært. Og at menn liker å se antydning til kløft, samt flotte ben er heller ingen hemmelighet. Det er gjerne sant. Men det som også er sant, er at langt ifra alle kvinner HAR kløft og fine bein. Hva skal vi gjøre da? Jeg har så små pupper at jeg ikke får kløft selv når jeg skiser dem så hard sammen jeg kan med hendene. Det er ikke sexy med utringning når alt man ser er bein og knokler... Jeg har muskuløse og kraftige legger, ikke slike slanke og smekre legger som trengs for å gå i korte skjørt. Så om jeg "kler meg sexy" i smakfull utringning og skjørtelengde, så SER jeg faktisk ikke sexy ut. De "sexy" klærne er ikke sexy på meg. Det ser det ut til at ikke alle forstår. Jeg kan ikke slanke vekk leggmusklene mine, og jeg har virkelig ikke tenkt å ta silikon for å skjule knoklene på brystet mitt. Hva mener ts jeg skal gjøre da? Holde meg innendørs så han slipper plages med mitt mindreverdige ytre? Utrolig nok så har det vært opptil flere menn som har vist meg interesse oppover årenes løp, til tross for at jeg kler meg i klær fra H&M. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caracal Skrevet 28. november 2008 Forfatter #127 Del Skrevet 28. november 2008 Det er farlig å være overvektig også. Tenk på det. Hadde alle tatt det like alvorlig som helseplagene med høyhælte sko hadde vi hatt mange sunne mennesker her i landet. Vi går da vel ikke med høyhælte sko 24 timer i døgnet da! Ok så det at dama tar på seg sexy undertøy med strømpeholdere en kveld, det må vi unngå fordi det er ubehagelig for henne i 2 timer?? Vel min kvinne ofrer gladelig det ubehaget for å se meg glad. Liksom jeg gjør andre ting som kanskje ikke er max kult for meg fordi jeg vet det blir noe gøy for henne. Helt enig: Kjøp søpplesko så får man vondt i bena. Plager: Hvor mange får ikke ryggplager av å mosjonere for lite… Caracal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caracal Skrevet 28. november 2008 Forfatter #128 Del Skrevet 28. november 2008 Små pupper finner jeg utrolig sexy.. Og man kan fint ha små pupper og få det til å se sexy ut. Caracal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #129 Del Skrevet 28. november 2008 Det er farlig å være overvektig også. Tenk på det. Hadde alle tatt det like alvorlig som helseplagene med høyhælte sko hadde vi hatt mange sunne mennesker her i landet. Vi går da vel ikke med høyhælte sko 24 timer i døgnet da! Ok så det at dama tar på seg sexy undertøy med strømpeholdere en kveld, det må vi unngå fordi det er ubehagelig for henne i 2 timer?? Vel min kvinne ofrer gladelig det ubehaget for å se meg glad. Liksom jeg gjør andre ting som kanskje ikke er max kult for meg fordi jeg vet det blir noe gøy for henne. Helt enig: Kjøp søpplesko så får man vondt i bena. Plager: Hvor mange får ikke ryggplager av å mosjonere for lite… Caracal. Så logikken din er: fordi én ting er ubehagelig, så skal man la være å unngå andre ting som også er ubehagelige? :klø: Det er skadelig å være overvektig, derfor kan jeg like gjerne også gå med høye hæler som også er skadelig? Fordi man kan få ryggplager av å mosjonere for lite, så er det helt i orden å gå med bh'er som også fører til ryggplager? Beklager, jeg ser ikke poenget ditt. Jeg er ikke overvektig. Jeg trener 8 timer i uka, så jeg får plenty mosjon. Jeg har likevel ikke lyst til å pådra meg skader/ubehag ved å gå med høye hæler og bh'er som ikke støtter nok. Forøvrig er det adskillig mer fokus på at overvekt er usunt enn at høye hæler er det. Jeg for min del er ikke "in the mood for love" etter flere timer med for stramt undertøy/vonde sko/vond nakke etter for dårlig bh. Og om en mann ikke vil ha meg fordi jeg setter min egen helse framfor hans visuelle behag, så synes jeg faktisk ikke at det er noe tap. Jeg kan ha på meg litt ubehagelige klær og sko et par timer for partnerens skyld, men ikke om det gir meg virkelig stort ubehag. Det vil ikke partneren min heller, for han er faktisk såpass glad i meg at han bryr seg mer om at jeg har det bra enn at jeg tar meg maximalt sexy ut. Synes du virkelig det er rett at man skal pådra seg helseplager for at partneren skal ha noe pent å se på? Ville du hatt et problem om konen din i stedet for den aller mest sexy bh'en i butikken heller gikk for den tredje mest sexy, fordi den medførte mindre ubehag for henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #130 Del Skrevet 28. november 2008 Vi går da vel ikke med høyhælte sko 24 timer i døgnet da! Ok så det at dama tar på seg sexy undertøy med strømpeholdere en kveld, det må vi unngå fordi det er ubehagelig for henne i 2 timer?? Vel min kvinne ofrer gladelig det ubehaget for å se meg glad. Liksom jeg gjør andre ting som kanskje ikke er max kult for meg fordi jeg vet det blir noe gøy for henne. Her var det vel snakk om at norske kvinner ikke KLER seg sexy. Da snakker vi ikke om sexy undertøy og et par høye heler i to timer. Jeg går med høye heler når jeg skal på byen,men da har jeg vondt i føtter og i skulder etterpå. Jeg kan ikke bedre det med trening da det er kronisk. Men jeg kler meg attraktivt akkurat den kvelden fordi jeg lider litt for skjønnheten. Men kun litt. Å ligge i sengen i to timer med høye heler er da ingen kunst. Min mann kunne aldri drømt å ta på seg et plagg som er ubehagelig. Jeg har lenge ønsket å se han i en flott,tettsittende jeans som markerer baken hans,for den er liten og spretten. Men neida,han skal ikke gå med trange klær.Punktum. Det må jeg faktisk respektere. Kvinner våkner ikke opp i sexy undertøy,med perfekt sminke,manicure, perfekt hår,tettsittende anntrekk og høye heler. Det tar tid å kle seg/kle seg ut slik som menn har forventninger om. Jeg gjør "full pakke" kun til fest, aldri til hverdag. Det er tid og energikrevende og hvem gidder å tilbringe en time på badet hver dag eller har råd til å få ansiktsbehandling,manicure ect flere ganger i mnd? Jobber i barnehage så det hadde jo vært fullstendig latterlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #131 Del Skrevet 28. november 2008 Små pupper finner jeg utrolig sexy.. Og man kan fint ha små pupper og få det til å se sexy ut. Caracal Jeg har små pupper. Og jeg får dem til å se sexy ut. Men ikke i dyre drakter og dristige bluser. Du har fremdeles ikke svart på hva vi som har vært uheldige med kroppsfasongen på en måte som ikke kan endres på ved annet enn til dels omfattende kirurgi skal gjøre. Hva mener du vi skal kle oss i, vi som ikke passer inn i klær laget i Italia og Frankrike, og andre land hvor de fleste kvinner er adskillig spinklere bygget enn vi nordkvinner? Jeg finner faktisk ikke klær som passer i disse designerbutikkene. Jeg er dømt til å handle på H&M og lignende, butikker med størrelser som er mer tilpasset norsk benbygging og høyde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 28. november 2008 #132 Del Skrevet 28. november 2008 Vel min kvinne ofrer gladelig det ubehaget for å se meg glad. Liksom jeg gjør andre ting som kanskje ikke er max kult for meg fordi jeg vet det blir noe gøy for henne. Og hvis dere trives med det begge to, er jo det fint for dere, men det betyr ikke at det er noe alle andre synes er greit, eller burde gjøre. Uansett hvor fantastisk din kone er i dine øyne, er hun ikke noen rettesnor for resten av den kvinnelige befolkningen. Forøvrig startet du vel denne tråden med å klage over hvordan kvinner du ser på gata ser ut -hva de eventuelt har eller ikke har på seg hjemme i senga for sin kjære har vel ikke noe med saken å gjøre? Eller er bare tanken på at ikke alle kvinner ikke er villig til å iføre seg ubehagelig undertøy selv om en eventuell mann synes det er sexy nok til å provosere deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 28. november 2008 #133 Del Skrevet 28. november 2008 Er sexy undertøy nødvendigvis ubehagelig? Ikke som jeg har opplevd det nei. Jeg har flotte, sexy bher, som framhever puppene og som også er utrolig gode å gå med. Også har jeg sexy truser som også er gode. Det ene utelukker ikke det andre, men det handler om kvalitet. Jeg har store pupper, og kunne lett fått problemer med anspente muskler hvis jeg brukte undertøy av dårlig kvalitet. Dette med å gå med høye hæler....ja, jeg bruker alltid det når jeg er ute av huset, men som sagt, jeg opplever ikke noen problemer med det. Ryggproblemer har jeg fra før, men jeg får ikke vondt i ryggen av å gå med høye hæler. Fra jeg står opp om morgenen og til jeg er ute av huset tar det ca 30 min. Da har jeg dusjet, sminket meg og kledd meg. Synes ikke det er noe styr som tar mye tid. Med rutine går det fort. Og det tar ikke mer tid å ta på seg en pen bluse enn det tar å få på seg en vid genser. Eller det å bruke skjørt framfor jeans. Men selvsagt, jobber man i barnehage, går man i klær som er praktiske for bruken. Poenget mitt er at man trenger ikke bruke mye tid for å være velkledd eller sminket. Jeg bruker aldri så mye som en time på badet, i høyden 15 min til sammen. Skal jeg på fest kan jeg dille og dalle litt mer, men ikke mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #134 Del Skrevet 28. november 2008 Fra jeg står opp om morgenen og til jeg er ute av huset tar det ca 30 min. Da har jeg dusjet, sminket meg og kledd meg. Synes ikke det er noe styr som tar mye tid. Med rutine går det fort. Hvor mye tid en bruker på badet kommer an på så mye. Selv jeg som jobber i barnehage sminker meg om morningen. Men skulle jeg til enhver tid hatt flotte negler,perfekt hår,perfekt hud,hårløse lår,legger og armhuler, snacksy bikinilinje,fransk pedicure,perfekte øyenbryn,perfekte vipper,(for mine må farges),bodyscrub slik at huden forble myk og deilikat, solarium, (for jeg er hvit) laserfjerning av ansiktshår,-ja så er det noe jeg hadde brukt tiden min på m jeg var rik,singel og med mye fritid. Som mor til fire i full jobb så rekker ikke tiden til. Eller jeg kunne selvfølgelig ha tatt tid enten fra hus,mine barn eller min mann for å pleie min kropp på alle tenkelige måter. Men for meg er det en tankegang som ikke er forenelig med folk flest.Å gjøre seg lekker tar ikke bare 10 minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 28. november 2008 #135 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg mente langt fra riktig…hehe.. Det at hun er pen er langt fra hennes beste fortrinn selv om dere tror at det er kun det jeg liker ved henne. Jeg tror ikke at det er det eneste du liker ved henne, men det er det eneste du fremhever som så viktig at det virker som du mener at dersom alle andre fokuserer på akkurat den delen, så blir vi bedre partnere. Hmm.. så det at jeg heller velger en pen og ny bil over en gammel og slitt en gjør meg overflatisk. Jeg vil gjerne ha det beste i livet. I alt. Hvem vil ikke det? Jeg trodde egentlig alle ville ha vakre ting…Men jeg tok tydeligvis feil.Nei, det gjør det ikke til overfladisk, men det er en overfladisk handling, så lenge du velger den pga hvordan den ser ut og ikke pga trygghet etc. Å velge noe basert på hvordan det ser ut, og ikke noe annet, er overfladisk. Det ligger jo i ordet, du velger noe pga overflaten, ikke pga innholdet. Det betyr ikke at DU er overfladisk, men de valgene du tar som er basert på hovedsakelig det ytre, er overfladiske valg. Jeg vil også ha det beste i livet, for meg er ikke det ensbetydende med at det må være det vakreste. Det finnes andre ting, både overfladiske ting og dypere ting, som for meg er bedre en kun vakkert. Jeg kan synes vakkert er flott, men at det også kan bli litt kjedelig. Jeg finner annerledes mer spennende en vakkert, dersom vi fortsetter å KUN fokusere på det ytre og overflaten. Det er lite sexy undertøy som er svært komfortabelt. (har jeg hørt) hehe.. Skal vi da unngå å glede partner med slikt bare fordi det er ukomfortabelt. jeg bruker feil undertøy yderst sjeldent, rett og slett fordi jeg faktisk blir syk dersom jeg bruker feil undertøy. Synes du det er verd å få underlivsplager bare fordi jeg skal gå med undtertøy som kanskje gleder en partner? Og, igjen, det ER faktisk forskjell på hva folk ser på som sexy, selv om jeg ser at du ikke tror på det. Det er ikke så veldig komfortabelt for meg å bruke en natt på internett for å finne/bestille en spennende romantisk tur fylt med opplevelser jeg vet hun vil sette pris på heller. Skal jeg da gi faen i dette, for å bare ta henne med en tur til ”strømstad” istedet fordi dette er mer komfortabelt? Men FORVENTER hun at du gjør da? Dersom du bruker dagen på å bestille romantisk tur til dere, vil hun da ikke synes du er like bra? Og jeg tror nok de fleste menn har en ganske unison oppfattning av hva som er sexy. Det er jeg faktisk veldig uenig med deg i. Mange menn synes generellt at korte skjørt og høye hæler er sexy, JA. Det skal jeg på ingen måte benekte. mange menn synes derimot andre ting kan være vel så sexy, OGSÅ. og igjen, mange av de jeg treffer ihvertfall (heldigvis), både som venner og annet, er veldig klare på at de synes det er usexy med ei jente som går med kort skjørt og tydelig føler det ukomfertabelt. De samme mennene kommer gladelig bort til meg når jeg dukker opp i haremsbukser og en nærtsittende topp, og kommenterer hvor stilig det var. (er klar over at stilig og sexy ikke er det samme, men at de synes det er stilig tviler jeg ikke på, og at de også finner det sexy, er det heller ingen tvil om.) Og det til tross for at det ER andre damer der som faktisk da går i skjørt og høye hæler, som de IKKE kommenterer. Og jo da det er mange som ikke føler seg vel i feminine og eller sexy klær. Men det er fordi det ikke har vært noen vane å kle seg opp på noe vis siden barndommen. Går man jevnlig i høyhælte sko så kan man tilslutt bevege seg flott i de fordi man er vant til det. Er jeg vant til å gå i platåsko så er det klart det er uvant å måtte gå i sandaler en gang i blant. Caracal og igjen denne bastante meningen om at sexy og feminine klær kun kan dreie seg om skjørt, kjoler og høye hæler. Det er tydeligvis ett fakta for deg er det ikke? Udiskutabelt og gjeldene for alle, uansett smak. Jeg har forresten gått jevnlig med høye hæler i mange år, av forskjellig høyde og forskjellig kvalitet. Kan helt fint gå pent på det og behersker det godt fremdeles. At jeg ikke synes det er behagelig derimot, gjør at jeg ikke går med det. Som aktiv danser, har jeg nok slitasje på føttene mine som det er, og føttene mine er viktige i fremtiden for at jeg skal kunne fortsette å danse. Etter å ha gått i høye hæler en dag pga jobb, har jeg måttet tape ene foten min i ei uke på dans fordi det å gå en hel dag med vekten på tåballene, slet for mye på de kroppsdelene. For meg er det veldig sjeldent det er verd det, for å si det sånn. Det er mange sko/støvletter med høye hæler som er virkelig gode å gå i. Jeg opplever ikke å få vondt noen steder selv om jeg bruker dem en hel dag. Det er vel forskjell på kvalitet, tenker jeg. Noen er supervonde på foten, andre er helt fine, en merker ikke at en går med høy hæl. Og dessuten trenger ikke hælene være skyhøye heller. Og ikke må det være en helt tynn stilett nå på vinteren. Og forresten, de fleste menn har noenlunde sammenfallende syn på hva som er sexy. Litt forskjell kan det være, men de fleste liker å se kroppsnære klær, noe som forteller hva som er under, uten at det dermed sier ALT....altså ikke vulgært. Og at menn liker å se antydning til kløft, samt flotte ben er heller ingen hemmelighet. Ja, det er forskjell på kvalitet og det er mange sko som er helt fine og komfertable å gå med, selv med høye hæler. Men det er også forskjell på føtter, og det ER ikke slik at alle bare kan kjøpe kvalitet, så går det ikke utover kroppen lenger. faktum er jo det at når man går med høye hæler, får man en måte å bevege seg på som ikke er naturlig for kroppen, man vil få en vektforflytning som ikke er naturlig og som ikke fungerer særlig godt for alle. Jeg løp rundt på høye hæler daglig i flere år når jeg var yngre. Det var verken ett problem iforhold til å takle det eller smerter der og da. Men på sikt endte jeg da faktisk opp hos fysioterapaut for å bruke strømbehandling gjennom leddet i foten, fordi jeg fikk slitasjeskader som gjorde vanvittig vondt. Idag, kan jeg gå med høye hæler en dag også er smerten tilbake. Så lenge jeg ikke bruker høye hæler, kjenner jeg sjeldent noe annet en når jeg er litt uforsiktig. Og hva menn tenner på, er faktisk forskjellig. Noen synes rumper er the best, andre er mer opptatt av pupper. Atter andre synes føttene er det desidert mest interessante. Så selv om de er menn, så er de faktisk forskjellige individer, tro det eller ei. Det er farlig å være overvektig også. Tenk på det. Hadde alle tatt det like alvorlig som helseplagene med høyhælte sko hadde vi hatt mange sunne mennesker her i landet. Vi går da vel ikke med høyhælte sko 24 timer i døgnet da! Ok så det at dama tar på seg sexy undertøy med strømpeholdere en kveld, det må vi unngå fordi det er ubehagelig for henne i 2 timer?? Vel min kvinne ofrer gladelig det ubehaget for å se meg glad. Liksom jeg gjør andre ting som kanskje ikke er max kult for meg fordi jeg vet det blir noe gøy for henne. Helt enig: Kjøp søpplesko så får man vondt i bena. Plager: Hvor mange får ikke ryggplager av å mosjonere for lite… Caracal. er enig med tidligere svarer, er det liksom ett argument? Jeg er ikke overvektig, jeg er klar over farene ved overvekt og spiser sunt og trener MYE. For meg er det å ta vare på kropp faktisk veldig viktig go mye viktigere en å gå med høye hæler bare fordi noen menn jeg ikke engang vet om jeg finner interessante, synes det er sexy. og det var vel ikke snakk om å kle seg opp i noen timer for å hisse opp partneren, hva de du ser på gata gjør hjemme i sexsammenheng synes nemlig ikke utenpå, så der kan du bare slutte å dømme andre. jeg foretrekker partnere som synes nytelse er bedre en plager når det kommer til å tenne hverandre, så lenge det ikke er en sm'er. søppelsko eller kvalitetssko, mange har ikke ben til å bruke det i hverdagen uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caracal Skrevet 29. november 2008 Forfatter #136 Del Skrevet 29. november 2008 Logikken min var: Mange er opptatt av hvor helsefarlig det er med høyhælte sko. Så trekker jeg en parallell mot overvektighet som nok er et større ”helseproblem” her i Norge. Og i noen av innleggene her hørtes det ut som om man dør etter å ha kommet i kontakt med slike sko…)) Og jeg sier ikke man skal gå i det 24/7. Men jeg bemerker at slike sko samt mye annet som er populært for kvinner i andre land er nesten ikke eksisterende her. Men det er det jo som vi har funnet ut mange grunner til. Jeg har belyst flere av dem lenger opp. Og igjen kommer vi til et stort antall av variabler her. Ingen er like. Mens det finnes et hav av sexy klær som kan passe de aller fleste kroppsformer. Men det er jo tydeligvis umulig å forstå. Det finnes lange sexy damer korte sexy damer osv. Jeg skjønner godt at de to damene ikke passer in i de samme klærne. Det jeg mener er at jeg sitter gladelig oppe en natt for å finne på noe interessant/romantisk for henne. Slikt har jeg ikke tid til på dagtid så da ”offrer” jeg natte søvnen for at hun skal få det fint ved en senere weekend. Med andre ord jeg påfører meg selv smerte/søvntap/dårlig arbeidsdag dagen etterpå for at hun skal få en fin opplevelse senere. Det er bare et eksempel. Mange andre ting jeg har gjort som er utfordrene for meg personlig, men som jeg vet gjør henne glad. Samtidig utvikler jeg meg også. Hun forventer det ikke. Jeg kan jo gi ”beng” og så sitter vi på sofaen ser på tv. Men hvor bortkastet er ikke det. Tikk takk.. livet går… Også er vi tilbake til enten eller. Det finnes sexy undertøy som er komfortabelt også. Til deg som mener du ikke har kropp til slikt: Det finnes damer med de fleste kroppsformer i andre land også. Også i italia og frankrike. De har nok klær som passer for de fleste der. Man kan alltid finne noe som er flott, elegant OG sexy hvis man vil. Jo da tråden har forandret seg og blitt uendelig mye mer kompleks en den opprinnelige hensikten. Men slik er det jo med slike tråder. De lever sitt eget liv der det ene tar det andre. Ok uenig…Hvorfor er damene i alle blader, alle reklamer, filmer: vakre, slanke, sminkede og snasene. Her generaliserer jeg litt men ikke så mye. Alle disse damene, om de så er modeller, skuespillere, vanlige damer eller hva de nå er har mange fellesnevnere hva utseende og fremtoning å gjøre. Hvis flertallet ikke hadde likt det, da hadde ting sett annerledes ut. Slik er verden i dag. Se for deg en hvilken som helst tv reklame for sjampo. Bytt ut skuespilleren som blir brukt der med Moskva Marit. Tror dere salgene hadde økt eller dalt etter en slik forandring.?? Jeg må høres ut som en forferdelig mann. En som truer den lille vakre damen sin in i tvangstrøyer, sko som burde vært forbudt osv. Faktum er at det er hun som er slik. Og jeg setter veldig pris på det. Jeg blir bortskjemt hver dag. Caracal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 29. november 2008 #137 Del Skrevet 29. november 2008 Og igjen kommer vi til et stort antall av variabler her. Ingen er like. Mens det finnes et hav av sexy klær som kan passe de aller fleste kroppsformer. Men det er jo tydeligvis umulig å forstå. Det finnes lange sexy damer korte sexy damer osv. Jeg skjønner godt at de to damene ikke passer in i de samme klærne. --- Jeg må høres ut som en forferdelig mann. En som truer den lille vakre damen sin in i tvangstrøyer, sko som burde vært forbudt osv. Faktum er at det er hun som er slik. Og jeg setter veldig pris på det. Jeg blir bortskjemt hver dag. Caracal Ja, det finnes helt sikkert ett hav av klær du og mange andre ser på som fasiten på sexy, som passer til de aller fleste kroppsformer. Når ihvertfall jeg, snakker om å ikke føle meg sexy i det, så er det ikke fordi jeg ikke fysisk kan bruke det og se like bra ut som mange andre i skjørt og feminine topper, men pga personlighet og personlig stil, vil mye av de klærne ikke få meg til å føle meg særlig sexy. Altså, selv om man kropslig kan passe fint inn i klærne du snakker om, er det ikke sikkert man føler seg sexy i de, fordi man kan være en type kvinne som har en annen smak og oppfatning av hva som er sexy. --- nei, jeg oppfatter deg ihvertfall ikke som en fæl mann og oppfatter overhode ikke at du presser din kjære til å være som hun er. Og det finnes helt klart kvinner som din kjære, som liker å kle seg i feminine italienske merkeklær og høye hæler. Ikke bare for sin kjæres del, men for sin egen del. Slik nok din kjære er, vil jeg tro? Men, det som gjør at ihvertfall jeg fortsetter å svare, er at det også finne kvinner som er sexy og vakre, til tross for at de ikke følger hennes måte å være sexy på. Og det finnes menn og kvinner som har en veldig annen smak, og dermed kan kle seg og være på måter du kanskje oppfatter som ikke like vellykket, men som er perfekt i deres øyne. Jeg synes ikke det virker som du aksepterer eller tror på det, og dømmer folk kun utifra din fasit. Det "provoserer" meg til å svare. (provoserer er ett sterkt ord, men det skaper ihvertfall en lyst til å fortsette å svare.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla-mor Skrevet 29. november 2008 #138 Del Skrevet 29. november 2008 Nå kjenner jeg endel menn som ville blitt veldig lite tente av at dama plutselig dukket opp i skjørt og høye hæler. De liker baggy jeans og sneakers, og ville ikke synes at dama di var all that at all... Hver sin smak, sant. Det finnes veldig mange ting jeg føler meg mer sexy i enn skjørt og høye hæler, og det er den utstrålingen jeg får når JEG føler meg sexy, som tiltrekker seg oppmerksomhet. Ikke klesplaggene i seg selv. Men det er naturligvis ikke noe galt i å ønske at partneren skal ta vare på utseendet sitt, og å kjøre en bra stil. Det er bare det at ikke alle er enige i at du sitter med fasiten på hva "alle menn vil ha". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 29. november 2008 #139 Del Skrevet 29. november 2008 Nå kjenner jeg endel menn som ville blitt veldig lite tente av at dama plutselig dukket opp i skjørt og høye hæler. De liker baggy jeans og sneakers, og ville ikke synes at dama di var all that at all... Hver sin smak, sant. Det finnes veldig mange ting jeg føler meg mer sexy i enn skjørt og høye hæler, og det er den utstrålingen jeg får når JEG føler meg sexy, som tiltrekker seg oppmerksomhet. Ikke klesplaggene i seg selv. Men det er naturligvis ikke noe galt i å ønske at partneren skal ta vare på utseendet sitt, og å kjøre en bra stil. Det er bare det at ikke alle er enige i at du sitter med fasiten på hva "alle menn vil ha". og dette uttrykker akkurat det jeg føler ja, spesiellt det jeg har uthevet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ylva Virvla Skrevet 29. november 2008 #140 Del Skrevet 29. november 2008 Jeg tenker også at ikke alle menn liker det samme som ts. Såkalt lekre, høye hæler er det for eksempel mange som ikke synes er fint. Min samboer sier at han synes flate sko er fines. Og det er jo et helvete å gå med høye hæler en hel dag da! Samboeren min sier: "Du tar på deg sånne grusomt vonde sko, og så er du like nydelig uten". Synes jentene pynter seg en del her forresten. Jeg bodde i Hong Kong et semester, og der var uniformen jeans og t-skjorte for jenter. Sjelden skjørt eller kjole, sjelden singlet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå