Gå til innhold

Sexy...vakker

Caracal

Anbefalte innlegg

Jeg er enig i at jenter i Norge er redde for å pynte seg. Det er aldri kjoler og hæler til hverdags, nesten ikke til fest engang. Da skal det isåfall være enkelt og smakfullt. Jeg mener at jenter burde bli litt mer vågale i stilen. Noen ganger er det å pynte seg et lite puff mot det å føle seg mer sexy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

og igjen, ikke alle er enig i at de føler seg sexy i skjørt og høye hæler.

jeg kan godt gå i skjørt, også høye hæler, men det er ikke det jeg føler meg mest sexy i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er er "problemet" ligger? At norske jenter ikke føler seg sexy i fine klær og hæler?

Men må si at det finnes jaggu større problemer i denne verden jeg heller ville prioritert å gjøre noe med, enn at damer i Norge ikke er sexy nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kvinner forfaller raskere enn menn". Not. Det der er i beste fall en generalisering...

Dessuten er ikke gener en sikkerhet for noe som helst; se på Cher og datteren. Hm. To ganske forskjellige damer der gitt.

En tåpelig hjerne i en pen innpakning er bare ikke attraktivt. Og når vi er 80 år gamle er forskjellene på "pen" og "mindre pen" så små at ikke en kjeft ser det!

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er er "problemet" ligger? At norske jenter ikke føler seg sexy i fine klær og hæler?

jeg føler meg så absolutt sexy i fine klær jeg, men i forhold til min smak, er det annet en skjørt og høye hæler som er fine klær. ;)

Det finnes så mye mer en skjørt som er fint, stilig og pyntet, og det finnes mange pene sko, støvletter og andre skotøy, som er både pyntet og fint uten at det er høye hæler involvert.

Eller er det slik at skjørt er det eneste som kan kalles fine klær? pyntet = skjørt og høye hæler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestedama

Nå handler vel ikke denne tråden om skjørt og høye hæler. Men norske kvinner er generelt ræva på å gå med hæler...

Må ikke ta alt personlig Aline;) Fordi om noen sier at skjørt og hæler er sexy, så betyr ikke det at DU ikke er sexy i bukse eller assymertriske klær.

Jeg syns vakker og sex-appeal har med utstråling og gjøre, og å være trygg på seg selv og egen kvinnelighet, og det er det dessverre mange kvinner som trenger lære.

Ref vannbølfene mine tidligere i tråden, så handler ikke det om fasong eller vekt, men holdning og gange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå handler vel ikke denne tråden om skjørt og høye hæler. Men norske kvinner er generelt ræva på å gå med hæler...

Må ikke ta alt personlig Aline;) Fordi om noen sier at skjørt og hæler er sexy, så betyr ikke det at DU ikke er sexy i bukse eller assymertriske klær.

Jeg syns vakker og sex-appeal har med utstråling og gjøre, og å være trygg på seg selv og egen kvinnelighet, og det er det dessverre mange kvinner som trenger lære.

Ref vannbølfene mine tidligere i tråden, så handler ikke det om fasong eller vekt, men holdning og gange...

hehe.. neida, men jeg får litt inntrykk av at mange mener at pyntet og fin = skjørt og feminin liten bluse og høye hæler. ;)

Og det er mange som er idioter på høye hæler, england er vel der jeg har sett flest og værst tror jeg.. hehe. gikk som noen gjess, men høye hæler skulle de ha, selv om de ikke evnet å gå på dem.

Jeg er heeeelt enig med deg, vakker og sex-appeal har med utstråling og trygghet å gjøre, og indre kvinnelighet. Derfor blir det for meg helt feil når ts legger så stor vekt på det ytre for at man skal være attraktiv.

En som er attraktiv, vil være det nesten uansett hva vedkommende kler seg i, nettop fordi det å være vakker og attraktiv ikke for meg ligger i klærne og sminken. At klær og sminke kan fremheve, eller forbedre eller gjøre noe vakrere og mer attraktivt; jepp, helt klart!

og å kle seg slik at man føler seg mer sexy, vil også gjøre en mer sexy.

Men i bunnen, så kom mer skjønnhet fra noe annet en klær og sko, for meg.

At mange norske kvinner ikke utstråler det som skal til heller, kanskje fordi vi er litt for preget av jante og at vi gir litt opp, skal jeg ikke være uenig i, men jeg synes da jeg også ser utrolig mange flotte, norske kvinner. Både i skjørt og i jeans. Som gutta snur seg etter og som er attraktive nok til at mange opptatte menn også tar en ekstra titt, selv om de synes de er sammen med ei super dame fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det later til at mange av dere her inne tror jeg BARE har brukt øynene og sett etter skjønnhet når jeg har valgt dame. Det er langt fra feil. Ønsket om å se vakker ut og være pen kommer jo fra Hjernen hennes og uten den hadde hun ikke vært den hun er. Hun hadde ikke hatt enorme kunnskaper om det meste hvis hun ikke hadde vært ydmyk ovenfor læring og ikke regnet med at utseendet vil la henne surfe gjennom livet.

Som sagt jeg har giftet meg med henne. Jeg sa JA.

At hun er pen gir meg noe. Helt klart. Hva er galt med det. Tydelig så er det mange andre også som setter pris på det eller hater det alt etter som.

Ok, så hvis jeg lier å ha en vakker stor bil, ren og polert, Ha vakre møbler hjemme, uten feil på, pene bilder på veggen, liker å gå på museum for å se vakker kunst, Liker å lage ting med hendene så pent som mulig, og setter stor pris på en vakker dame: da er jeg overflatisk.

Aline: Det er ikke sikkert at det du føler deg mest sexy i er det menn syntes du ser mest sexy ut i.

Joa det med kvinner og menn og forfall er en generalisering. Jeg vet.

Når vi er 80…Da er det meste av livet bak oss…

Caracal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at det gir deg noe at din kone er pen. Det er å moderere seg temmelig mye fra dine første innlegg,synes jeg. For om det er alt du skal frem til,at det gir deg noe at din kone er pen,så kan jeg si at det gir meg noe at min mann er flott :jepp: Han har et sterkt,mandig ansikt og jeg synes han er tiltrekkende. Jeg liker å se på han. Det finnes menn som er langt penere enn han som jeg ikke liker å se på fordi det ikke gir meg noe.

Når det gjelder å kle seg så kommer det helt an på smak og behag. Jeg foretrekker å gå i bukser, men en og annen gang hender det at jeg går i skjørt. Skjole er kun til bryllup. Det handler mye om velvære for meg. Å gå med klær som jeg føler meg vel i. Det mange menn synes er sexy synes jeg er trashy eller ukomfortabelt. F.eks røde negler og korte skjørt.

Å kle seg klassisk,uten å vise for mye hud liker jeg. Jeg har mitt fokus på hår,negler og sminke når jeg skal pynte meg. Less is more. Jeg er over den tiden da jeg kledde meg sexy for menns skyld. Jeg får like mye,men en mye mer positiv oppmerksomhet nå når jeg går klassisk kledd.

Min mann mente at jeg burde kle meg mer som hans mor. Da var det like før latterkrampen tok meg. Han mener altså at rosa skjorter med rysjer og "gammelkone-skjørt" er pent. Altså smak og behag. Andre menn synes sikkert at miniskjørt og en bikinitopp er sexy.Hva som er sexy finnes det ingen fasit på.

Selv føler jeg meg aller mest sexy når jeg har på meg et par jeans som sitter som et skudd,kombinert med behagelige sko,gjerne medhøy hel,og en topp som sitter bra.

Da føler jeg meg vel. Det å føle seg vel er viktig. Viktigere enn at noen menn synes at jeg er sexy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carcarel, må bare spørre deg om en ting: Selv om alle kan kle seg sexy, osv, så finnes det faktisk mennesker som er uheldige fra naturens side og som vanskelig kan oppnå å bli blendene vakre uansett hva de gjør. Mener du at de ikke fortjener å finne kjærlighet da? Eller at de er dårlige partnere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart/hvitt-tenkning er alltid gøy... Enten er man velstelt, veltrent og feminin med sminke og skjørt-og-høye-hæler (det henger tydligvis sammen for mange), eller så er man en usexy vannbøffel?

Jeg går stort sett med skjørt (men stort sett de vide, ankellange variantene som neppe går under "sexy"-definisjonen), bruker sjelden høye hæler (jeg føler meg ubalansert og klønete og særdeles uelegant) og sminke er noe styr å ta på og å gå med og brukes kun til spesielle anledninger (og sist jeg tok meg bryet med å sminke meg før jeg skulle i teateret, glemte jeg at det var et tåredryppende stykke og at mascaraen ikke var vannfast -det var neppe fordi jeg var vakker og velstelt at folk så på meg etterpå...). Dessuten kan jeg finne på å vise meg utendørs med både synlige kviser og bustete hår -og jeg er både overvektig og bruker briller.

Sjokkerte nå? Det blir enda verre -jeg bryr meg ikke! Det vil si -jeg bryr meg på den måte at jeg er opptatt av å føle meg vel og se relativt presentabel ut -etter mine standarder. Hvorvidt en vilt fremmed mann som tilfeldigvis passerer meg på gata synes jeg bra ut, er meg revnende likegyldig. Jeg har bedre ting å bruke livet mitt på enn å se sexy ut for flest mulig menn.

*lykkelig vannbøffel*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at jenter i Norge er redde for å pynte seg. Det er aldri kjoler og hæler til hverdags, nesten ikke til fest engang. Da skal det isåfall være enkelt og smakfullt. Jeg mener at jenter burde bli litt mer vågale i stilen. Noen ganger er det å pynte seg et lite puff mot det å føle seg mer sexy :)

Har du tenkt på at kjoler og høye hæler er utrolig upraktisk å gå med i hverdagen for mange? Jeg går mye i jobben min, og høye hæler er drepen når man står og går mye. Ihvertfall for mine bein. Det er ikke verdt å ofre helsen for at andre skal synes jeg er sexy. Kjoler er både ubehagelige og upraktiske i min hverdag. Så det går jeg heller ikke med.

Det TS bør tenke på, er at ikke alle har kropp til å gå i designerdrakter. Jeg har tykke legger. Store leggmuskler, fra åresvis med kampsport. Jeg har problemer med å finne størletter som er brede nok. Det er ikke fett, det kan ikke slankes vekk. Jeg føler meg derfor mer sexy i bukser som skjuler leggene mine, enn i skjørt.

Jeg har også brede skuldre. Igjen: ikke fett, ikke noe jeg kan slanke bort eller gjøre noe med. Jeg har ikke sjangs til å komme inn i designerdrakter, som er laget etter form av yndige, franske og italienske kvinner.

Jeg har brede hofter. Ikke fett, kan ikke gjøres noe med. Jeg har dermed problemer med å finne bukser som passer også.

Og til tross for alt dette, er det flere som synes jeg er pen ;) Jeg har et pent ansikt, og en pen kropp, til tross for at den ikke passer inn i italienske designerdrakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjestedama

Daria, tviler på at du er en vannbøffel. Og om du er og er lykkelig så er jo det best!

Jeg tenkte på de jentene som er så utrygge i seg selv og på sin egen kvinnelighet....

Men uansett hva jeg sier, så blir det å virke som bortforklaring nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det later til at mange av dere her inne tror jeg BARE har brukt øynene og sett etter skjønnhet når jeg har valgt dame. Det er langt fra feil. Ønsket om å se vakker ut og være pen kommer jo fra Hjernen hennes og uten den hadde hun ikke vært den hun er. Hun hadde ikke hatt enorme kunnskaper om det meste hvis hun ikke hadde vært ydmyk ovenfor læring og ikke regnet med at utseendet vil la henne surfe gjennom livet.

Dersom det er langt fra feil, så er vi jo veldig rett da, i at du bare har brukt øynene og sett etter skjønnhet.

At hun er pen gir meg noe. Helt klart. Hva er galt med det. Tydelig så er det mange andre også som setter pris på det eller hater det alt etter som.

Det er ingenting galt med det. Det som er galt, er at du ler av andre som ikke fungerer likt som deg, og ikke aksepterer at folk kan være annerledes en deg i sine valg.

Ok, så hvis jeg lier å ha en vakker stor bil, ren og polert, Ha vakre møbler hjemme, uten feil på, pene bilder på veggen, liker å gå på museum for å se vakker kunst, Liker å lage ting med hendene så pent som mulig, og setter stor pris på en vakker dame: da er jeg overflatisk.

Akkurat det du liker, er jo litt overfladisk, så disse sidene ved deg er overfladiske. Det betyr ikke at du BARE er overfladisk, dog, men dersom du ikke evner å se at en mindre vakker bil, andre typer møbler, og en partner som digger å gå i jeans og t-skjorte, kan være like rett for andre som det du nevner over er for deg, så er du enten overfladisk eller du evner ikke å se at folk er forskjellige.

Aline: Det er ikke sikkert at det du føler deg mest sexy i er det menn syntes du ser mest sexy ut i.

nei, men om du leser hva jeg skriver, så tror jeg altså at å være sexy kommer av annet en bare klærne, og jeg kan garantere deg at det ikke er vedlig sexy å kle seg i noe man ikke føler seg fin i, bare fordi andre finner akkurat de klærne sexy.

Og, jeg er faktisk helt trygg på at de mennene jeg finner interessante, synes jeg er sexy i det jeg føler meg sexy i, og det holder jo for meg. ;)

Eller mener du at kvinner skal slutte å kle seg i det de selv føler seg fine i, og bare fokusere på hva fremmede menn på gata kanskje skulle finne på å synes er sexy?

Det du synes er sexy, er det jo ikke sikkert jeg, eller de mennene jeg synes er interessante for den del, synes er sexy. Man må på en måte finne sin stil. Og igjen, jeg tror man blir mye mer sexy av å FØLE seg sexy, en av å kle seg i noe som noen kanskje synes er sexy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de norske kvinnene er så lei av norske, slappe menn som ikke har evne til å sette pris på arbeidet kvinnet legger ned i å se bra ut, at de ikke gidder? ;)

Tror jeg også. Har etterstrebet velpleid, feminint og klassisk utseende i mange år, men slappe norske menn evner ikke å verdsette det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mente langt fra riktig…hehe.. Det at hun er pen er langt fra hennes beste fortrinn selv om dere tror at det er kun det jeg liker ved henne.

Hmm.. så det at jeg heller velger en pen og ny bil over en gammel og slitt en gjør meg overflatisk. Jeg vil gjerne ha det beste i livet. I alt. Hvem vil ikke det? Jeg trodde egentlig alle ville ha vakre ting…Men jeg tok tydeligvis feil.

Det er lite sexy undertøy som er svært komfortabelt. (har jeg hørt) hehe.. Skal vi da unngå å glede partner med slikt bare fordi det er ukomfortabelt.

Det er ikke så veldig komfortabelt for meg å bruke en natt på internett for å finne/bestille en spennende romantisk tur fylt med opplevelser jeg vet hun vil sette pris på heller. Skal jeg da gi faen i dette, for å bare ta henne med en tur til ”strømstad” istedet fordi dette er mer komfortabelt?

Og jeg tror nok de fleste menn har en ganske unison oppfattning av hva som er sexy.

Og jo da det er mange som ikke føler seg vel i feminine og eller sexy klær. Men det er fordi det ikke har vært noen vane å kle seg opp på noe vis siden barndommen. Går man jevnlig i høyhælte sko så kan man tilslutt bevege seg flott i de fordi man er vant til det. Er jeg vant til å gå i platåsko så er det klart det er uvant å måtte gå i sandaler en gang i blant.

Hvorfor slipper du innpå deg late, slappe lasaronske Norske menn hvis du er klassisk og feminin? Det er jo ditt valg.

Caracal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente langt fra riktig…hehe.. Det at hun er pen er langt fra hennes beste fortrinn selv om dere tror at det er kun det jeg liker ved henne.

Hmm.. så det at jeg heller velger en pen og ny bil over en gammel og slitt en gjør meg overflatisk. Jeg vil gjerne ha det beste i livet. I alt. Hvem vil ikke det? Jeg trodde egentlig alle ville ha vakre ting…Men jeg tok tydeligvis feil.

Her setter du jo likhetstegn ved "det beste i livet" og "det som er vakkert". Ser du ikke at det er overfladisk? Jeg vil også ha det beste i livet. Men jeg ser da at det beste ikke nødvendigvis er det vakreste. Jeg vet om mange vakre biler som er langt ifra de beste ;) Biler som overhodet ikke er egnet til å kjøre på vestlandsveier med humper og dumper, og tidvis holkeføre. Jeg vil også ha vakre ting, ja, men at hjelper ikke med en vakker bil hvis jeg ikke kan kjøre med den? U C? Jeg finner først og fremst en bil som er praktisk, rimelig, god å kjøre, miljøvennlig, osv. At den er vakker er omtrent nederst på min prioteringsliste. Men om jeg finner to biler med akkurat de samme egenskapene, så velger jeg jo den peneste av dem.

Det er lite sexy undertøy som er svært komfortabelt. (har jeg hørt) hehe.. Skal vi da unngå å glede partner med slikt bare fordi det er ukomfortabelt.

Jeg går ikke med ukomfortabelt undertøy en hel dag. Punktum finale. Om man har en bh som ikke gir god nok støtte, og hvor haspe og spiler gnager, så tar det ikke lange stunden før man begynner å få såpass vondt at man bare ser ynkelig ut. Først komfort, deretter sexy. Det går an å få begge deler ;) Jeg kan godt gå i ubehagelig undertøy for en kort stund, som i den stunden det tar å flashe det for partneren til han flerrer det av meg, men jeg går virkelig ikke en hel dag med det. Ville du gått med en sexy truse som klemte ballene dine? Ville du følt deg sexy da? Hvor godt humør ville du vært i om du gikk rundt og hadde det vondt?

Det er ikke så veldig komfortabelt for meg å bruke en natt på internett for å finne/bestille en spennende romantisk tur fylt med opplevelser jeg vet hun vil sette pris på heller. Skal jeg da gi faen i dette, for å bare ta henne med en tur til ”strømstad” istedet fordi dette er mer komfortabelt?

Er det enten/eller? Er du ikke i stand til å finne en romantisk ferie på dagtid? Det er nemlig jeg ;) Jeg har aldri vært i Strømstad i hele mitt liv. Jeg kan godt ha det ubehagelig en natt for å finne en fin ferie, jeg bestiller da ikke ferier hver bidige dag heller.

Og jeg tror nok de fleste menn har en ganske unison oppfattning av hva som er sexy.

Og jo da det er mange som ikke føler seg vel i feminine og eller sexy klær. Men det er fordi det ikke har vært noen vane å kle seg opp på noe vis siden barndommen. Går man jevnlig i høyhælte sko så kan man tilslutt bevege seg flott i de fordi man er vant til det. Er jeg vant til å gå i platåsko så er det klart det er uvant å måtte gå i sandaler en gang i blant.

Hvorfor slipper du innpå deg late, slappe lasaronske Norske menn hvis du er klassisk og feminin? Det er jo ditt valg.

Caracal

Ok. Høye hæler. Det er faktisk skadelig for føttene, er du klar over det? Jeg kan bevege meg finfint i høye hæler, jeg. Men etter en stund, så gjør det faktisk veldig vondt. Mange damesko er veldig spisse forann, så tærene blir skviset sammen på en meget uheldig måte. Vondt. Og går man med høye hæler, blir det mye vondere, ettersom kroppsvekten plutselig hovedsaklig blir overført til tåballene. Går man for mye med høye hæler kan man pådra seg skjellett- og muskelskader. Føttene er ikke laget for at kroppsvekten skal legges på tåballen. I tillegg blir musklene i leggen belastet på unormalt vis. Ville du gått med slike sko?

Jeg ofrer ikke helsen for å at fremmede menn på gaten skal synes jeg er sexy. Jeg tenker på komfort framfor å være sexy. Finner jeg komfortable plagg som også er sexy, flott. Men om jeg har valget mellom sexy sko som gjør seriøst vondt å gå med, og som kan gi meg varige skader, og mellom et annet par som ikke er så sexy, men som er gode å gå med og som ikke er skadelige, så velger jeg faktisk de som ikke er sexy. Det å få nakkeplager av en bh som er dritsexy, men som overhodet ikke gir støtte, er uaktuelt. Da velger jeg heller en som er hakket mindre sexy, men som faktisk ikke gir meg helseplager.

Vil du virkelig at kvinnen din skal ha det vondt og ubehagelig bare for at du skal synes hun er pen å se på??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må si at det finnes jaggu større problemer i denne verden jeg heller ville prioritert å gjøre noe med, enn at damer i Norge ikke er sexy nok..

Fine klær og skjørt er ikke alltid det samme. Meg i skjørt er faktisk helt for j*velig grusomt :P Alle kler ikke det mange mener er "fine klær".

Jeg er glad i å pynte meg, men utringing og skjørt er ikke en del av min "pynt".

Høye heler derimot, så langt mine føtter holder ut, er noe jeg er glad i!

Endret av Heloise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...