Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Etter å ha farget håret i 20 år begynner jeg å bli litt lei! Vurderer å slutte, men hvordan få til en "naturlig" overgang? Og hva synes dere er det tidlig å bli grå som 40-åring?
Gjest koih Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Det kommer helt an på dine andre farger, og ikke minst hårsveisen. Jeg så en dame her forleden med en stilig, glatt pasjesveis, hun hadde gråhvitt tykt blankt hår og blå øyne - kjempestilig dame!
Gjest Marlo Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 Kommer litt ann på slik koih skriver. Men generellt syns jeg det kan være både sjarmerende og vakkert med grått hår.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 Grått hår er nydelig - og naturlig!
Gjest StockDama Skrevet 21. november 2008 #5 Skrevet 21. november 2008 Ditto, syns grått hår er pent. Hos frisør kan de nok hjelpe deg med å få overgangen til å se penere ut enn å bare la det vokse ut =)
Nabodama Skrevet 21. november 2008 #6 Skrevet 21. november 2008 Det spørs på hvordan du vil framstå. Vil du se eldre ut enn 40, så gjør du det med grått hår. Grått hår er noe vi forbinder med alderdom, både hos menneskerog dyr (dyr blir grå rundt snute), og jeg tror folk vil tro du er eldre enn du er. Men for all del, grått hår kan være pent det.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #7 Skrevet 21. november 2008 Det spørs på hvordan du vil framstå. Vil du se eldre ut enn 40, så gjør du det med grått hår. Grått hår er noe vi forbinder med alderdom, både hos menneskerog dyr (dyr blir grå rundt snute), og jeg tror folk vil tro du er eldre enn du er. Ikke enig, jeg synes ikke grått hår nødvendigvis får deg til å se så mye eldre ut, kommer helt an på håret. Er håret tynt, kort og med permanent, så ja... men friskt og balnkt hår i en pen frisyre er noe helt annet. Noen har skikkelig tykt "salt og pepper"-hår, og det er kjempefint synes jeg. Da skulle jo menn uten hår sett skikkelig gamle ut, og mange av dem mister jo hår allerede i tyveårene... alt kommer helt an på type og måten man gjør det på, klesstil og så videre.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #8 Skrevet 21. november 2008 Når en dame har grått hår ser en eldre ut.. Jeg kommer hvertfall til å "gidde" å farge håret til jeg er 50.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #9 Skrevet 21. november 2008 Grått hår er vakkert såfremt det er velstelt. Strip håret i din naturlige farge, så får du en naturligere overgang. Men spør frisøren, de vet oftest best.
nanya Skrevet 21. november 2008 #10 Skrevet 21. november 2008 Svigerinnen min er 35 og har valgt å slutte å farge håret nå. Jeg syns hun er kjempekul med det grå håret! Men, hvis man velger å bli grå i håret må man kutte ut en del "blasse" farger på klær, og heller satse på litt knallfarger.
Nabodama Skrevet 21. november 2008 #11 Skrevet 21. november 2008 Ikke enig, jeg synes ikke grått hår nødvendigvis får deg til å se så mye eldre ut, kommer helt an på håret. Er håret tynt, kort og med permanent, så ja... men friskt og balnkt hår i en pen frisyre er noe helt annet. Noen har skikkelig tykt "salt og pepper"-hår, og det er kjempefint synes jeg. Da skulle jo menn uten hår sett skikkelig gamle ut, og mange av dem mister jo hår allerede i tyveårene... alt kommer helt an på type og måten man gjør det på, klesstil og så videre. Mener du virkelig at en dame med grått hår ser like ung ung ut/gir et like ungt inntrykk som en dame med brunt eller blondt hår? Jeg synes ikke menn utenhår helelr ser særlig unge ut jeg da. Men for de er det bedre når de tar bort alt i stedet for å gå rundt med måne.
lucy_in_the_sky Skrevet 21. november 2008 #12 Skrevet 21. november 2008 Jeg er enig i at grått hår kan være pent, men jeg er og enig i at det fort får en til å se eldre ut. Om jeg ser en dame med helt grått hår, så ville jeg nok aldri tippet at hun var 40, jeg hadde nok automatisk tenkt at hun hadde bikket 50.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #13 Skrevet 21. november 2008 Jeg tror personlig jeg ville fortsatt å farge håret såframt resultatet så naturlig ut og det ikke blir for stor kontrast mellom hvor gammel man ser ut ellers og hårfargen. F eks ser det bedre ut med naturlig grått hår enn sånne gale rødtoner i grått hår som ikke tar farge noe bra, og med et ansikt/kropp som avslører at man er 50-60, og i sånne tilfeller synes jeg ikke man ser yngre ut med farget hår enn naturlig - bare mer avvaska og shabby... Ser i foreldregenerasjonen min at endel slutter å farge håret i 45-55-årsalder, og får en kledelig overgang til grått hår før det blir krampefaring som beskrevet over. Grått hår kan være pent, det, og hvordan en ser ut når en er 40 varierer så mye at det er vanskelig å si om det ene er lurere eller ser bedre ut enn det andre. Er jo ikke sikkert det er noe mål å se yngre ut heller.
Gjest *Ulla* Skrevet 21. november 2008 #14 Skrevet 21. november 2008 Det hører til unntakene at jeg synes grått hår er pent. Men det er noen få som kler det, bærer det på en måte veldig flott.
{Wilma} Skrevet 21. november 2008 #15 Skrevet 21. november 2008 Grått hår kan være både pent og stilig, på enkelte, men det er nesten ikke til å unngå at du kommer til å se eldre ut, så da må du jo vurdere om det er ønskelig.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2008 #16 Skrevet 23. november 2008 Jeg er i midten av 30-årene og svært lite jålete/opptatt av utseende. Men håret (som startet å bli grått før jeg fylte 30), farger jeg. Vil tro at jeg ser mye eldre ut med grått hår, og rundt meg er det heller ikke naturlig å være grå i 30-årene. Håret mitt vokser svært fort og jeg var opprinnelig ganske mørk, så det er et slit (og ganske dyrt!)
Nabodama Skrevet 23. november 2008 #17 Skrevet 23. november 2008 Jeg er i midten av 30-årene og svært lite jålete/opptatt av utseende. Men håret (som startet å bli grått før jeg fylte 30), farger jeg. Vil tro at jeg ser mye eldre ut med grått hår, og rundt meg er det heller ikke naturlig å være grå i 30-årene. Håret mitt vokser svært fort og jeg var opprinnelig ganske mørk, så det er et slit (og ganske dyrt!) Dyrt nei? Jeg farger etterveksten selv ca hver 4 uke, det har jeg gjort i mange år, og det koster jo bare ca 140 kr hver gang. Overkommelig det.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2008 #18 Skrevet 23. november 2008 Kommer an på hvordan håret ser ut når det eldes. Det er forskjellig om man får hvitt eller grått hår når man blir gammel. Selv synes jeg hvitt hår kan være meget stilig, mens grått kan se litt livløst ut. Men jeg håper jeg selv klarer å innse at jeg blir eldre og ikke begynner å farge håret når jeg blir gammel.
Pauline Skrevet 23. november 2008 #19 Skrevet 23. november 2008 Kommer an på hvordan håret ser ut når det eldes. Det er forskjellig om man får hvitt eller grått hår når man blir gammel. Selv synes jeg hvitt hår kan være meget stilig, mens grått kan se litt livløst ut. Men jeg håper jeg selv klarer å innse at jeg blir eldre og ikke begynner å farge håret når jeg blir gammel. Men når er man gammel? Når de første grå hårene kommer? For mange skjer det mellom 25 og 30, og man er altså ikke gammel i den alderen. Enig med nabodama, dyrt er det ikke om man farver etterveksten selv.
missLynch Skrevet 24. november 2008 #20 Skrevet 24. november 2008 Grått kan være fint, det. Særlig på mennesker som er naturlig askeblonde. En god klipp er alfa og omega. Faktisk synes jeg at endel som farger håret alt for mørkt eller i en feil farge, ser "gamle" ut. F.eks en 50åring med en monoton "hjelm" i rødbrunt eller rødsvart... Huff.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå