Gå til innhold

Hvorfor er de norske julesangene så triste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg lurer rett og slett på hvorfor det er så lite futt og fart i julesangene her i Norge.

Blir jo rett og slett trist av de jeg.

Mye artigere å høre på julemusikken fra USA, det er jo mye mer fart og gøy.

Er det bare jeg som synes det eller?

Noen som kan anbefale meg en juleplate uten så mange "triste" sanger?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Synne_*
Skrevet

Ikke alle er det da:

-The stovel dance

-It's hard to be a nissemann

-Jeg så mamma kysse nissen jeg

-På låven sitter nissen

-Så går vi rundt om en enebærbusk

-Nissen er en herlig fyr (Harald Rønneberg) hehe..

-Du grønne glitrende tre god dag

-Deilig er den himmel blå

-Å jul med din glede

Det var de jeg kom på. Bare å brenne cd ;)

Så er det sikkert mange barne-jul-cd'er som har sanger med litt futt i

Skrevet

JA :) Det skal jeg gjøre.

Takk for gode tips!

Noen flere som har tips til julesanger med litt fart i?

Skrevet

Jeg mener da at jeg hvert år vemmes over reklamer hvor Wenche Myhre spretter hyperaktiv rundt i snøen rundt en slede mens hun jodler på happy-happy julesanger..

Julen julen julen den er her, osv, er jo temmelig krampelystig, samme med "Hei hå, nå er det jul igjen".

Skrevet

"Sju slag" og "Som julekvelden på kjerringa" med Theodor og Eli. De kan kanskje bli litt masete, men synes de er ganske festlige :nisse:

Skrevet

Kevin Bloody Wilson har noen rasende festlige julesanger, blant annet "Hey Santa Claus you cunt" og "ho ho fucking ho". De er ikke norske, da, men dog.

Bjelleklang er det jo også futt i (kom jeg på nå siden ho ho fucking ho bruker samme melodien, men med langt morsomere tekst).

Skrevet

Tja, kristmesse-sangene er ofte triste og dølle, mens de skikkelig julesangene er langt koseligere.

Skrevet

Synes det er en blanding jeg, som det fremkommer her. Men så vel kanskje julen også en tid for ettertanke for mange. Litt trist og nostalgisk.

Skrevet

Jeg så nissen kysse mamma'n min med CC Cowboys er kuul. Og Svigermor ble overkjørt av nissen av Banana Airlines :)

Skrevet

Sånn på sidelinjen er favorittjulecd-en min den til celine dion, hun har en vakker stemme og den er en herlig blanding av happy julesanger og de vakre, rolige (men ikke nødvendigvis triste...) sangene.

Skrevet

Har du barn i huset kan jeg anbefale "Jul i svingen" cd`n!

Masse fine sanger med litt fart i!

Putti plutti pot er heller ikke spesielt trist..! :)

Skrevet

Ikke norske da men, Peter Jöback synger jo veldig pent, og det er jo ikke baare triste sanger :) Og Celine Dion sin jule-CD, These are special times! Den er jo bare nydelig.

Men ellers så er putti plutti pott-cden kjempefestlig og der er jo mange gøyale sanger :)

Gjest Nissekona
Skrevet

Er "Så går vi rundt om en enebærbusk" trist? :ler: eller "På låven sitter nissen"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...