Gjest Gjest_mej_* Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Jeg har fått noen papir fra NAV for ca 20 dager siden, der det står at jeg har søkt om 80%lønn i 54uker, altså fødsels permisjon. Dette var IKKE det jeg søkte om. Jeg søkte om 44 uker med 100% lønn. Jeg skal få første lønn den 26nov, og barnet mitt venter jeg den 23. Nå blir det vel krangling for å få det jeg har krav på, eller få etterbetalt det jeg har krav på. Og når får man den engangs stønaden egentlig? Jeg husker jeg fylte ut 2 skjemaer for en stund siden, men ikke hvilke.. Både jeg og typen har jobbet hele året fulltid..
Gjest Ms.GuineaPig Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Man får vel ikke engangsstønad når man får permisjonspenger? De som ikke har hatt inntekt får det. Tror jeg da :-)
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 Ringe nav å høre hva som har skjedd siden det er feil kanskje? Hvis du har inntekt får du jo ikke engangsstønad da... Hvis du fikk papirene for 20 dager siden har du hatt enormt mye tid til å få ordna det riktig da.
Rosalie Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 Man får vel ikke engangsstønad når man får permisjonspenger? De som ikke har hatt inntekt får det. Tror jeg da :-) Riktig.
Gjest Gjest_Stine_* Skrevet 21. november 2008 #5 Skrevet 21. november 2008 Jeg har fått noen papir fra NAV for ca 20 dager siden, der det står at jeg har søkt om 80%lønn i 54uker, altså fødsels permisjon. Dette var IKKE det jeg søkte om. Jeg søkte om 44 uker med 100% lønn. Jeg skal få første lønn den 26nov, og barnet mitt venter jeg den 23. Nå blir det vel krangling for å få det jeg har krav på, eller få etterbetalt det jeg har krav på. Og når får man den engangs stønaden egentlig? Jeg husker jeg fylte ut 2 skjemaer for en stund siden, men ikke hvilke.. Både jeg og typen har jobbet hele året fulltid.. Så lenge utbetalingsdatoen er allerede neste uke så får du nok ikke etterbetalt noe før i desember. Hadde du reagert med en gang du fikk papirene så hadde det kanskje blitt ordnet i tide for utbetalingen denne måneden. Det blir nok ikke krangling. Du kan sikkert dokumentere hva du søkte om. Og søknaden den har de jo hos NAV. Ta en telefon til NAV så løser det seg nok. Vær litt hyggelig selv så er de behjelpelige og hyggelige tilbake. Ellers ås får du ikke både engangsstønad og permisjonspenger. Det er de som ikke har opptjent rett til permisjonspenger som får engangsstønad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå