Gjest Aneetah Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Hva er typiske "manneting" kjærestene/mennene deres gjør? Min er veldig typisk mann på mange områder, noen ganger til min frustrasjon men noen ganger må jeg le litt også...: - I dag skulle han handle middag og jeg ba ham om å kjøpe salat til å ha på siden. Da kom han hjem med kun en issalat. Ingenting mais, agurk, tomat, osv. "Eg tenkte jo kje på deeet." - Han sovner noen ganger MIDT i dype (enveis)samtaler som jeg er dum nok til å ta opp når vi har lagt oss. Jeg blir ikke sint fordi jeg forstår at det ikke er det ideelle tidspunktet for å ta opp alvorlige ting, men jeg kunne aldri bare ha sovnet dersom han tok opp store bekymringer. - Røde, hvite, svarte og grønne klær i én klesvask. Really? - Han bruker umenneskelig mye tid på World of Warcraft - For at en film skal være bra må den inneholde en umenneskelig barsk mann med umenneskelig store våpen. - Et måltid må inneholde kjøtt for å regnes som et måltid
Beibi Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Min senker stemmen til et enda mørkere nivå når han snakker med andre menn. Han er umulig å få kontakt med under en fotballkamp og ofrer absolutt alt for å ikke gå glipp av kamp med laget sitt Han kjøper alltid med seg råtten salat hjem fra butikken Han later ofte som om han hører etter når jeg snakker Han forstår ikke vitsen med å legge snacks i skåler når man kan spise rett fra posen Han er svak for smiger og klarer ikke si nei til meg om jeg gråter. Han vil ha skryt når han har gjordt vanelige ting som å støvsuge eller rydde. Dette var et lite utvalg fra min mannemanns finurligheter.
Gjest *Mim* Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 Han må kjøre - unntatt når han har drukket Han må ha poteter til middag Han synes det er tøft å ha drukket mest på en kveld Han elsker en god biff Han kjøper sjelden tilbehør til maten - poteter og kjøtt/fisk holder! Han er sterk - og briefer gjerne med det Han hysjer på ungene når han ser nyheter Han skifter dekk, dreper edderkopper og tar ekkel søppel Han ordner ved til oss Han har gode, sterke armer :rødme:
Nabodama Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 Min mann er en erkemannemann, tror jeg. Tv: -elsker å se på bil- og motorprogram -veldig glad i sport ser med stor interesse på "megakonstruksjoner", "store maskiner", dokumentarer om gamle fly, 2. verdenskrig, våpen osv -fotballkamper, men heldigvis ikke alle -hater hotel cæsar og alle realityprogram Hobbier: -skyting -biler, kan mye om motorer, vet alt om forskjellige biltyper, mekker stort sett alt selv, bygger om biler osv. Har et personlig forhold til bilene sine -trening Jobb: -forsvaret Ellers: -ekstremt god sjåfør, elsker å leke seg på veien -vil helst kjøre selv ja -han er ikke interessert i noe som har med barn å gjøre -han er veldig direkte og løsningsorientert -han har ikke sans for dilldall -kan ikke fordra intriger og spill OG: -ingen er så kos som ham -gjør mye for meg av ren omtanke og kjærlighet -tar vare på meg -er aldri sytete -er godhjertet tvers igjennom -stødig og ærlig, man vet alltid hvor man har ham -snakker aldri stygt om noen, og sladrer aldri om noe -kritiserer sjelden, men da med god grunn -kjøper stadig små gaver til meg, undertøy og kjoler, men aldri blomster og smykker;) -har integritet
lucy_in_the_sky Skrevet 21. november 2008 #5 Skrevet 21. november 2008 Min mann er vel ikke egentlig en typisk mannemann, han ser virkelig ingen grunn til at kvinner ikke kan gjøre alt menn kan, og det er jo flott! Hadde jeg bedt han kverke en edderkopp for meg, så hadde han vel bare gitt meg et rart blikk Men et par sånne ting har han nå.. -Det er han som fikser alt med bilen (men det er fordi det er hans bil, og jeg bruker den aldri) -Det er han som fikser med rørlegger osv. når vi trenger det -Han har ingen oversikt over planene våre, dvs. han må alltid spørre meg om vi har noen planer i helgen osv. før han kan si ja til noe -Jeg må gi nøyaktige beskjeder om hva som skal gjøres av husarbeid og når; han har ikke noe i mot det, for han klarer virkelig ikke å se hva som må gjøres -Han vasker alt på 40 grader, uten tøymykner -Han må lukte på ting for å avgjøre om det skal i skittentøyet haha (utenom undertøy da, heldigvis)
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #6 Skrevet 21. november 2008 - Han klarer aldri å lære hvilke programmer og temperatur klærne skal vaskes på (han kan sortere og alt det der, men ringer alltid for å høre hva han skal sette knappene på) - Han får totalt fnatt av barnesnakk, og aner ikke hva han skal gjøre med en baby - Det er totalt orden i alt som har med pc, spill, konsoller og filmer å gjøre men gulvet kan godt gå tre uker uten å vaskes. - Han er elendig til å krangle, går alltid i forsvarsposisjon hver gang over den minste kritiske kommentar. Huff, jeg er glad han ikke skriver tråder om hvilke typiske kvinnesider jeg har, for listen min hadde nok blitt langt langt verre enn denne.
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 21. november 2008 #7 Skrevet 21. november 2008 ha ha... kjenner meg så igjen i det å dra på butikken og skulle handle salat og så komme hjem med nettopp salat. Står det salat på listen så får man salat. Vil man ha tomater og agurk og mais osv så skriv det da Om jeg skriver øl på lista så får jeg jo bare øl, ikke potetgull og sjokolade i tillegg. morsomme underfundigheter
Fortunatus Skrevet 21. november 2008 #8 Skrevet 21. november 2008 veeel.. Han er litt små homofobisk. Bestevennen min er homo og hvis jeg forteller historier fra ham får kjæresten fnatt! Alle filmer skal gjerne inneholde forsvaret i et eller annet land Han skal alltid vise meg sånne tekniske dubbeditter og tror jeg er like interessert som ham Han trener hver dag Han skal alltid bære mine "tunge" handleposer o.l. Ellers er det kanskje mer, men litt usikkert
Gjest Gjest_Guro_* Skrevet 21. november 2008 #9 Skrevet 21. november 2008 Hva er typiske "manneting" kjærestene/mennene deres gjør? Min er veldig typisk mann på mange områder, noen ganger til min frustrasjon men noen ganger må jeg le litt også...: - I dag skulle han handle middag og jeg ba ham om å kjøpe salat til å ha på siden. Da kom han hjem med kun en issalat. Ingenting mais, agurk, tomat, osv. "Eg tenkte jo kje på deeet." - Han sovner noen ganger MIDT i dype (enveis)samtaler som jeg er dum nok til å ta opp når vi har lagt oss. Jeg blir ikke sint fordi jeg forstår at det ikke er det ideelle tidspunktet for å ta opp alvorlige ting, men jeg kunne aldri bare ha sovnet dersom han tok opp store bekymringer. - Røde, hvite, svarte og grønne klær i én klesvask. Really? - Han bruker umenneskelig mye tid på World of Warcraft - For at en film skal være bra må den inneholde en umenneskelig barsk mann med umenneskelig store våpen. - Et måltid må inneholde kjøtt for å regnes som et måltid Fantastisk bra skrevet. Det er akkoratt slik jeg ville ha beskrevet min mann også
Nigo-san Skrevet 21. november 2008 #10 Skrevet 21. november 2008 (endret) Hmm, jeg har alltid sett på Gubben som en typisk mannemann, kanskje mest på grunn av fremtoningen/utseendet. Det finnes liksom ikke noe femi over den fyren, det er jammen godt han ikke er transe Ellers: - teknofrik og ekstremt glad i gadgets - glemmer alle bursdager, selv barnas og sin egen (men ikke min!) - synes *kremt* at damer tenker og analyserer for mye - veldig rett frem og direkte - skifter dekk og legger fliser, generelt praktisk flink - ambisiøs, en typisk konkurranseperson - en racer på å lukeparkere, flinkere enn meg faktisk (den satt langt inne!) Men han scorer veldig høyt på en del områder som i følge denne tråden må være tilnærmet feminine...? :klø: - han skravler. Hele tida og konstant. - han kjøper ikke bare tomat og agurk til salaten, men gjerne pinjekjerner, aspages og mozarella også, og blander sin egen dressing til. Og serverer ved siden av hovedretten og forreten han også har laget. - han vasker gulv, klær og stryker sine egne skjorter - han sender klissete meldinger til gamlemor (meg) Egentlig synes jeg ikke dette gjør ham mindre maskulin. Vi er vel over den tiden da menn MÅTTE ha rørleggersprekk og dusje maks en gang i uka for å være skikkelig mann...? Og selv om noen kanskje skulle mene det er femi eller metro å være interessert i matlaging og skjortestryking, så er det greit for meg. Synes den blandingen her er tilnærmet perfekt, jeg Endret 21. november 2008 av Nigo-san
Vera Vinge Skrevet 21. november 2008 #11 Skrevet 21. november 2008 (endret) Mannen min er veldig opptatt av biler (ikke mekking, men å ha kunnskaper om bil og gjerne se på bilprogram), fotball (her er det heldigvis kun favorittlaget som gjelder, og han ser sjelden på andre kamper, men er til gjengjeld på de fleste hjemmekamper med laget), trening og bygging av diverse (særlig møbler). Han er også mer direkte og mindre glad i å veie ting for og imot i det uendelige, og dette er vel gjerne egenskaper som knyttes mer til menn. Ellers er han opptatt av en del ting som gjerne forbindes med mer feminine interesser, som f.eks. at han foretrekker romantiske filmer framfor action, han er interessert i kunst, liker melankolsk musikk, er veldig romantisk, liker å gå på kafé og filosofere over livets finurligheter, litt redd for tekniske duppeditter, liker å lage mat, er en liten ryddenazi, elsker å organisere og ha ting pent og ordentlig, er opptatt av interiør, er veldig glad i barn. Og han ville aldri kjøpt råtten salat på butikken. Når det gjelder maskulinitet, er jeg forresten ikke i det hele opptatt av hva slags interesser man har. For meg er det en manns framtoning som gjør ham mer eller mindre maskulin, ikke hva han interesserer seg for. Endret 21. november 2008 av Vera Vinge
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #12 Skrevet 21. november 2008 - Han bruker umenneskelig mye tid på World of Warcraft Dette tyder vel mer på at han er en gutt enn mann...
Gjest Aneetah Skrevet 21. november 2008 #13 Skrevet 21. november 2008 - han kjøper ikke bare tomat og agurk til salaten, men gjerne pinjekjerner, aspages og mozarella også, og blander sin egen dressing til. Og serverer ved siden av hovedretten og forreten han også har laget. hahahaha skal vi bytte? hvis jeg hadde hatt sånne ingredienser i maten hadde han ikke forstått hvorfor i alle dager jeg ville "ødelegge" maten på den måten. En gang jeg prøvde med litt mer kreative ingredienser i tacoen ble han på grensen til sinna.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #14 Skrevet 21. november 2008 Mye av de tingene dere nevner her handler jo om umodenhet, latskap og regelrett egoisme. Er dette ting som forbindes med det å være mann? I så fall har samfunnet ganske lave tanker om menns evne til å ta vare på seg selv og andre (noe mange menn selvsagt selv vet å utnytte, siden de da kan spille på sin "hjelpesløshet" for å få damen til å gjøre mesteparten av de kjedelige tingene ).
Gjest Aneetah Skrevet 21. november 2008 #15 Skrevet 21. november 2008 Min senker stemmen til et enda mørkere nivå når han snakker med andre menn. Haha, det er SÅ irriterende! Eksen min fikk også alltid mørkere stemme når han snakket med voksne/eldre, for eksempel under familieselskap, og når han følte seg viktig Jeg vet ikke hvorfor det irriterer meg, jeg blir bare litt sånn..."hvorfor er du ikke deg selv?"
Gjest Aneetah Skrevet 21. november 2008 #16 Skrevet 21. november 2008 Dette tyder vel mer på at han er en gutt enn mann... Ja, du sier noe der.
Gjest *Ulla* Skrevet 21. november 2008 #17 Skrevet 21. november 2008 - I dag skulle han handle middag og jeg ba ham om å kjøpe salat til å ha på siden. Da kom han hjem med kun en issalat. Ingenting mais, agurk, tomat, osv. "Eg tenkte jo kje på deeet." Synes ikke det var så rart egentlig, hvis du sa bare salat. Kunne gjort det selv jeg.
Gjest *Ulla* Skrevet 21. november 2008 #18 Skrevet 21. november 2008 Vet ikke helt hva som er en typiske mannemanne-ting, men samboeren min har vel noen ting ved seg som jeg synes er litt typisk "mannete": - veldig opptatt av bil; mekke, kikke etter biler på nettet, se bil på tv, bytte biler ofte - husker aldri spesielle datoer (bursdager, våre merkedager etc.) - liker å vise frem at han kan praktiske ting - bryr seg særs lite om interiør, synes det er tull å bruke penger på en lysestake f.eks.
Nabodama Skrevet 21. november 2008 #19 Skrevet 21. november 2008 Mye av de tingene dere nevner her handler jo om umodenhet, latskap og regelrett egoisme. Er dette ting som forbindes med det å være mann? I så fall har samfunnet ganske lave tanker om menns evne til å ta vare på seg selv og andre (noe mange menn selvsagt selv vet å utnytte, siden de da kan spille på sin "hjelpesløshet" for å få damen til å gjøre mesteparten av de kjedelige tingene ). Nei, jeg forbinder ikke det med å være mann.
Reveal Skrevet 21. november 2008 #20 Skrevet 21. november 2008 Tror faktisk ikke jeg kan betegne min som en "mannemann"- han er nok mer upraktisk akademiker.... * 10 tommeltotter (godt jeg bare har to) * Eier ikke datateknisk innsikt- bruker data på jobb hele tiden- men fritidsteknikk (hjemmepc, Ipod etc) er han ikke intressert i... * Vil gjerne at det er jeg som kjører. * Elsker å lage mat * Elsker levende lys * Husker datoer på ALT * Veldig dyktig samtalepartner, empatisk og evnen til å lytte! Nå er jo dette egenskaper jeg setter pris på da- synes han er en deilig mann (både fysisk og personlighet)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå