inga:) Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Jeg irriterer meg blodrød over animert reklame på websider... De er så forstyrrende at jeg blir utslitt av å prøve å konsentrere meg om det jeg skal. Hørte en gang at en kunne slå av en funksjon i nettleseren, slik at de sluttet å bevege seg? Er dette sant??? I tilfelle hvor/hvordan gjøre det?
Kamikatze Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 (endret) You win some, you lose some... Snakker vi animasjonene her på KG, så holder de fred når du deaktiverer flashplayern til adobe. Men den bruker jo youtube også, så da blir det å slå den av og på, alt ettersom hva du skal se. Vaffall inntil noen forklarer meg hvordan man slår den av selektivt på forhåndsdefinerte sider. Verktøy > Administrer tillegg > merk Shockwave flash object > Klikk deaktiver/aktiver nederst i boksen Edit: En og annen reklame er bare en ordinær GIF-animasjon. De slår du av via Verktøy > Alternativer for internet > fanekortet Avansert > Fjern hake under Multimedia: Spill av animasjoner på websider* Endret 21. november 2008 av Kamikatze
inga:) Skrevet 21. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. november 2008 tuuuusen takk!!! dette skal jeg prøve :D ja både her og på VG nett for eks... der er det ille. man får nesten epileptisk anfall av å prøve å lese nyhetene,,... utube bryr jeg meg ikke om, så det er no loss *lol* :D takk!!!!!!!
inga:) Skrevet 21. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. november 2008 You win some, you lose some... Snakker vi animasjonene her på KG, så holder de fred når du deaktiverer flashplayern til adobe. Men den bruker jo youtube også, så da blir det å slå den av og på, alt ettersom hva du skal se. Vaffall inntil noen forklarer meg hvordan man slår den av selektivt på forhåndsdefinerte sider. Verktøy > Administrer tillegg > merk Shockwave flash object > Klikk deaktiver/aktiver nederst i boksen Edit: En og annen reklame er bare en ordinær GIF-animasjon. De slår du av via Verktøy > Alternativer for internet > fanekortet Avansert > Fjern hake under Multimedia: Spill av animasjoner på websider* Jeg bruker SAFARI (mac) finner ikke *verktøy* hverken på verktøylinjen eller i menyene....
Kamikatze Skrevet 21. november 2008 #5 Skrevet 21. november 2008 (endret) Aner ikke innstillingen via safari. Tar det for gitt at folk bruker internet explorer, hvis ikke de opplyser om annet... Har du et valg som heter "Utvikle" i mac-utgaven, prøv å slå av java : ) Edit: Som en nødløsning kan du slå av bilder. Rediger > Valg > Utseende > Fjern haken: Vis bilder når siden åpnes Klikk på Oppdater (sirkelpilgreie). Men du får mer kontroll med en orntli nettleser, som www.opera.com Endret 21. november 2008 av Kamikatze
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #6 Skrevet 21. november 2008 Firefox + Adblock, har aldri sett meg tilbake.. Ulempen er at jeg omtrent spyr, hvis jeg er nødt til å bruke en maskin med "gode gamle" explorer, fatter ikke at dere holder ut.. ?
Gjest Gjest_mann28_* Skrevet 25. november 2008 #7 Skrevet 25. november 2008 Firefox 3 + adblock = løsningen på dine problemer.
spitsy Skrevet 25. november 2008 #8 Skrevet 25. november 2008 Firefox 3 + adblock = løsningen på dine problemer. Jeg bruker Firefox, men hvor finner jeg adblock? (norsk utgave) Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå