flub Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Jeg er usikker på om jeg vil ha slør på bryllupsdagen min. Jeg tenker at den eneste grunnen til at jeg eventuelt bruker det, må være hvis det er en bakgrunn/historie for å ha det. Hva er bakgrunnen for brudens slør? Anyone?
Gjest LindaKristin Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Hei,Flub! Det lurer jeg også på Jeg skal ha det,men vil ikke ha tiara/diadem..Jeg har ingen spesiell grunn til å bruke det,bortsett fra at jeg synes det "hører" til og at det er nyyydelig Jeg har sett mange bruder som var kjempeflotte uten altså!
flub Skrevet 20. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2008 Det hører kanskje til ja, men hvorfor? Jeg synes et slør skjuler kjolen bak og håret jeg.
Honey Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 Jeg skal ha det for det dannet hele helheten med kjolen min når jeg prøvde det i salongen. Ble liksom så nakent uten når sløret ble fjernet. Men så kan det ha litt med hvilken kjole og hårsveis man ønsker seg også. Jeg skal ha stroppeløs kjole og jeg føler da at sløret dekker litt. Det synes jeg er en fordel i kirken i alle fall. Jeg trodde ikke jeg kledde slør, men det gjør jeg visst og jeg gleder meg til å bruke det. Blir jo bare den ene gangen i livet. Noen kjoler er så mye i seg selv at et slør vil ødelegge kjolen litt. Da ser jeg for meg kjoler med f.eks. blondekåpe utenpå e.l. Min opprinnelige drømmekjole hadde blondekåpe og da ville jeg ikke hatt slør. Jeg ville heller ikke hatt tiara dersom jeg ikke skulle hatt slør. Ser man i brudemagasinene så er de fleste modellene avbildet uten slør og mange er kjempefine uten også. Da ville jeg gjort mer ut av hårsveisen og brukt et smykke eller noen blomster i håret.
Honey Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 Det hører kanskje til ja, men hvorfor? Jeg synes et slør skjuler kjolen bak og håret jeg. Sløret blir ofte tatt av etter middagen og da får man vist frem en litt annen side av håret og kjolen også. Mitt slør skjuler ikke kjolen på noen måte fordi jeg har valgt et slør som stopper ved korsryggen cirka. Til akkurat den kjolen jeg har valgt er det sløret passe.
zilje_k Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 (endret) Jeg skal ha slør Men skal ta det av etter middag og da skal jeg gjøre noe nytt med håret Har med frisøren min (kollega) som fikser det!! Endret 20. november 2008 av zilje_k
angara Skrevet 21. november 2008 #7 Skrevet 21. november 2008 Jeg skal også ha slør. Mens jeg var veldig rask med å bestemme meg for kjolen, har sløret vært noe jeg har brukt mye mer tid på. Det er liksom det som gjør hele antrekket, for min del. Etter mye grubling har jeg nå landet på to helt ulike, som jeg ikke klarer å bestemme meg for: Et fint mantilla-aktig slør med blondekanter, og et stort og "puffy" slør i flere lag som jeg blir i godt humør av å se på, og som det bare oser fest av. har ikke bestemt meg ennå for hva det blir, men vurderer blondesløret i kirken og partysløret til festen. kanskje.... Det er visst en gammel tradisjon som skal symbolisere jomfruelighet og dyd, mener jeg å ha hørt. Men for min del har jeg det bare pga at jeg synes det ser fint ut.
Solstrålejenta Skrevet 21. november 2008 #8 Skrevet 21. november 2008 Å bruke brudeslør er visstnok en gammel tradisjon som skulle symbolisere jomfruelighet og uskyld ja. Antageligvis samme funksjon som en hvit brudekjole. Dette betydde da også at brudeslør kun skulle bæres av kvinner som giftet seg for første gang. Brudesløret skulle ifølge gammel overtro beskytte kvinnen mot onde krefter. Når seremonien var over, og kvinnen var trygt gift, kunne sløret heves Jeg skal ha slør til kjolen min, men det er mest av alt fordi jeg synes det gjør antrekket mitt komplett. En fin tradisjon som mange praktiserer er å ta vare på sløret og la det gå i arv. Det har jeg lyst å gjøre med mitt
flub Skrevet 23. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 23. november 2008 (endret) Sløret blir ofte tatt av etter middagen og da får man vist frem en litt annen side av håret og kjolen også. Mitt slør skjuler ikke kjolen på noen måte fordi jeg har valgt et slør som stopper ved korsryggen cirka. Til akkurat den kjolen jeg har valgt er det sløret passe. Ja, det er jo også en mulighet. Jeg tror nok jeg må velge et slør som stopper midt på ryggen, for ikke å skjule kjolen bak. Jeg skal ha slør Men skal ta det av etter middag og da skal jeg gjøre noe nytt med håret Har med frisøren min (kollega) som fikser det!! Wow! Kjekt å ha frisøren med! hehe. Jeg skal også ha slør. Mens jeg var veldig rask med å bestemme meg for kjolen, har sløret vært noe jeg har brukt mye mer tid på. Det er liksom det som gjør hele antrekket, for min del. Etter mye grubling har jeg nå landet på to helt ulike, som jeg ikke klarer å bestemme meg for: Et fint mantilla-aktig slør med blondekanter, og et stort og "puffy" slør i flere lag som jeg blir i godt humør av å se på, og som det bare oser fest av. har ikke bestemt meg ennå for hva det blir, men vurderer blondesløret i kirken og partysløret til festen. kanskje.... Det er visst en gammel tradisjon som skal symbolisere jomfruelighet og dyd, mener jeg å ha hørt. Men for min del har jeg det bare pga at jeg synes det ser fint ut. Jomfruelighet og dyd ja, hehe. Sikkert mange av dem i disse dager. Å bruke brudeslør er visstnok en gammel tradisjon som skulle symbolisere jomfruelighet og uskyld ja. Antageligvis samme funksjon som en hvit brudekjole. Dette betydde da også at brudeslør kun skulle bæres av kvinner som giftet seg for første gang. Brudesløret skulle ifølge gammel overtro beskytte kvinnen mot onde krefter. Når seremonien var over, og kvinnen var trygt gift, kunne sløret heves Jeg skal ha slør til kjolen min, men det er mest av alt fordi jeg synes det gjør antrekket mitt komplett. En fin tradisjon som mange praktiserer er å ta vare på sløret og la det gå i arv. Det har jeg lyst å gjøre med mitt Jeg tenker at så lenge sløret passer til sveisen og kjolen vil jeg gå for å ha det. Jeg synes slør er veldig fint på andre Endret 23. november 2008 av flub
LilleSiri Skrevet 23. november 2008 #10 Skrevet 23. november 2008 Det er visst en gammel tradisjon som skal symbolisere jomfruelighet og dyd, mener jeg å ha hørt. Men for min del har jeg det bare pga at jeg synes det ser fint ut. En vanlig misforståelse, sløret er for å beskytte bruden mot de underjordiske, som skulle være spesielt ute etter bruden en slik dag Skal ha slør forøvrig, synes det er veldig flott og hører til når man gifter seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå