Gå til innhold

Jeg vil så gjerne tilgi, men vet ikke hvordan

Anbefalte innlegg

Gjest fast bruker i.i
Skrevet

Hei. Jeg og kjæresten min gjorde det slutt i våres, har hatt jevnlig kontakt helt siden bruddet og for ca 2 mnd siden bestemte vi for å satse på nytt, siden vi føler vi har noe helt spesielt, har vært igjennom mye sammen og rett og slett ikke greier å kutte hverandre ut, selv om vi har prøvd...

Jeg møtte en kar i sommer og hadde en liten fling med han, og han hadde det samme med en jente, noe som er greit.

Vi hadde da den "store samtalen" for ca 2 mnd siden, og da sa han at han ville satse på meg og vi pratet ut om alt som hadde skjedd og ting var veldig bra. Han lovet også å kutte kontakten med hun jenta han hadde styra med (de hadde for det meste sms/msn kontakt) Det går en mnds tid og ting er supert mellom oss, tror ikke vi hadde det så bra den gangen vi var nyforelskede en gang.... Så sitter jeg en dag på pc hans og skal brenne noen greier for han, og kommer over msn loggen hans, tenkte ikke så mye over det, men så så jeg at navnet hennes stod øverst og at han nylig hadde pratet med henne. (Og da hadde jeg dagen før eller noe spurt om han hadde kuttet henne ut, hvor han svarte at han så vidt hadde pratet med henne en gang eller to om ingenting...). Ble helt kvalm av å lese den loggen, lese bare for de siste ukene, hva som skjedde med dem i sommer angår ikke meg. Og det var masse griseprat, sending av bilder og de hadde møttes på kafe for bare noen dager siden... Tok det opp med han, spurte om det var noe han hadde dårlig samvittighet for, han så nei. Så da sa jeg: aå du mener at du ikke har truffet NN eller hatt kontakt med henne den siste mnd? Da svarte han heldigvis sannheten og fortalte at de hadde hatt kontakt på MSN og at han hadde truffet henne for en kaffe. Men at ikke noe hadde skjedd og at det ikke betydde noe. Men at han ikke kunne ikke forklare hvorfor det hadde skjedd, det bare ble sånn liksom og det betydde ingen ting for han. Vi fikk pratet masse den kvelden/natten, jeg gråt, han gråt og det var fryktelig trist, men på en rar måte litt fint også. Rett etter dette reiser jeg avgårde i 2 uker, og det plager livet av meg. Han bryter all kontakt med henne, sletter alle bilder ol (og jeg tror han har gjort det). Nå har jeg vært hjemme ca en uke og holder på å bli gal. Han viser ingen vilje til å prate om det, føles som om han er ferdig med situajsonen og har sagt unnskyld og da skal alt være bra. Jeg vil jo tilgi og glemme, men burde ikke han klart å gi noe også??? Jeg vil ha noen svar. Hva hadde skjedd om jeg ikke hadde oppdaget det?

Dere som har tilgitt utroskap, hvordan har dere greid det? Føles som om jeg har store, åpne sår inne i meg og at de aldri kommer til å slutte å gjøre vondt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*kremt*

Have a look.

Lykke til, sitter i en situasjon selv der jeg sliter med å tilgi, men håper virkelig det går bra :)

Skrevet

Trenger du å tilgi dette? Når dere starter på ny etter et brudd, burde dere ha både lyst og vilje til å kutte ut andre flørter. Det har han ikke gjort, så langt i fra. Jeg hadde gjort det slutt og aldri sett meg tilbake.

Skrevet
*kremt*

Have a look.

Lykke til, sitter i en situasjon selv der jeg sliter med å tilgi, men håper virkelig det går bra :)

:skratte:

Det var jo litt søtt egentlig da...

Ønsker begge to lykke til! Med hverandres innlegg friskt i minne burde det vel være gode muligheter for å få snakket ordentlig ut iallfall. :)

Skrevet

Jeg prøvde å tilgi noe en gang, som skjedde i starten av et forhold. Etter 1 år måtte jeg gi opp og gå fra han. Ble aldri ferdig med det.

Skrevet
*kremt*

Have a look.

Kanskje det var din mann trådstarter som skrev den tråden? ;)

Gjest adriana27
Skrevet
Kanskje det var din mann trådstarter som skrev den tråden? ;)

spørs, ja :roll:

Taktisk av han, ettersom han sikkert vet at hun pleier å være her inne. Men det kan jo hente TS blir sjarmert av romantikeren.

Skrevet (endret)

Taktisk av han, ettersom han sikkert vet at hun pleier å være her inne. Men det kan jo hente TS blir sjarmert av romantikeren.

Ja, for all del, vi må ikke la oss lure til å tro at han faktisk mener det han skriver... Han er nok en iskald kyniker :roll:

Endret av Prinsen
Gjest adriana27
Skrevet
Ja, for all del, vi må ikke la oss lure til å tro at han faktisk mener det han skriver... Han er nok en iskald kyniker :roll:

Neida, jeg skal ikke påstå det. Men vi ser det om og om og om igjen...i verste fall i forhold når paret har barn og hele pakka, og det koster for mye å bryte opp uten videre.

Det gutter lærer av "gjøre feil > bli redd for å miste > slite livet av seg og være romantisk for å vinne tilbake" -mønsteret, er indirekte at dette er noe de kan gjenta hvis det funker. Det ligger i underbevisstheten som en mulighet, istedet for at de lærer en gang for alle hvorfor det IKKE er ok å være ego i utgangspunktet, og heller ha en oppførsel og holdninger som forhindrer at slike situasjoner oppstår. Det er så mange damer som sliter på grunn av dette, og det er så forb unødvendig.

Skrevet (endret)
Neida, jeg skal ikke påstå det. Men vi ser det om og om og om igjen...i verste fall i forhold når paret har barn og hele pakka, og det koster for mye å bryte opp uten videre.

Det gutter lærer av "gjøre feil > bli redd for å miste > slite livet av seg og være romantisk for å vinne tilbake" -mønsteret, er indirekte at dette er noe de kan gjenta hvis det funker. Det ligger i underbevisstheten som en mulighet, istedet for at de lærer en gang for alle hvorfor det IKKE er ok å være ego i utgangspunktet, og heller ha en oppførsel og holdninger som forhindrer at slike situasjoner oppstår. Det er så mange damer som sliter på grunn av dette, og det er så forb unødvendig.

Ærlig talt så synes jeg tvilen skal komme de fleste til gode. Den FØRSTE gangen (nå tenker jeg ikke på ordentlig utroskap osv. men sånt som det som skjedde med trådstarter).

Dere setter jo griller i jenta bare fordi at dere og mange andre har opplevd av de ikke virkelig var villige til å satse denne gangen. Det han gjorde mot henne er så klart vedlig veldig dårlig gjort, men jeg synes han virker som en mann med innsikt og som virkelig bryr seg om henne, men som kanskje var litt forvirret, eller var redd det skulle gå dårlig med forholdet igjen, og derfor ikke helt turte å kutte kontakten.

Hvis det trådstarter er den jenta han i den andre tråden snakker om, så må jeg si at jeg synes det var et litt søtt sammentreff, og at dette faktisk kan hjelpe dem mot en konstruktiv samtale. DET velger jeg å tro, framfor at dette gjorde han for at hun skulle komme over tråden slik at han kunne fortsette med spillet sitt med henne i armkroken.

Det er alt for mange her på KG som har opplevd så mye dritt at de tror alle menn er drittsekker med en gang de gjør en feil. Må da gå an å ha litt tro på mennesket også da.

Mulig jeg bare er ung og naiv, men det er nå dette jeg tenker om situasjonen. Har opplevd en porsjon med drittsekker jeg også, men velger å ikke ta livsvarig skade ut av det.

Endret av Teriyaki
Gjest Gjest_p_*
Skrevet

Er nok ikke bare gutter som har "muligheter" i underbevisstheten sin. Har selv hatt en kone som fartet rundt på hoteller i byen for å ha sex med ulike menn. Eller hjemme hos kollegaer i lunsjen. Hennes påskudd var at jeg jobbet for mye og at hun følte et savn etter oppmerksomhet. Javel - si det da. Ikke oppmuntre til jobb. Det var tydelig at hun likte spenningen som disse treffene ga. Særlig når man på vei fra en jobb til en annen kan stoppe innom en kollega for å ha sex med ham...

Skrevet

Er litt enig i denne jeg da.

Ettersom ts er fast bruker her, er sannsynligheten stor for at mannnen vet at hun bruker KG. De har tross alt vært sammen før, og nå igjen.

Skrevet

Kjæresten til trådstarter virker umoden når han overhodet ikke vet hvorfor han fortsatte kontakten med den andre jenta. Dette må han være villig til å reflektere over og finne svaret på. Finner han årsaken, kan han være bevisst på det og jobbe med det. For eksempel hvis det er fordi han hadde behov for bekreftelse, så kan han heller jobbe med sin egen selvtillit. Hvis ikke han blir bevisst sitt eget handlingsmønster og årsaker til det, kan han heller ikke gjøre noe med det. Så plutselig gjør han det igjen med en annen jente, og "aner ikke hvorfor".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...