Gå til innhold

Barntung...

Hildegard

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hatt samtale på Fødepol og føler meg mye bedre:). Babyen er ikke så stor at han ikke skal kunne komme ut selv om bekkenet er litt smalt. Har også fått lagt opp en fødselsplan slik at det ikke brukes tid på å diskuteres og argumenteres.

Føler jeg har en termindato istedet for en dødsdato nå, og det hjelper jo på motivasjonen:).

Nå tør jeg faktisk glede meg litt til å møte denne babyen. Vi har tatt noen nye grep her hjemme også. Jeg er blitt mer aktiv i leggingen av Duen. Mest Husbond som har tatt seg av det for hun har alltid roet seg fortere da.

Men nå har hun en fase der det bare er hyling av full hals ved legge tid, og hvis hun våkner om natten. Da funker det ikke lenger at Husbond trør til, han er rett og slett litt for soft. Det som hjelper nå er å gå inn, pakke dynen godt rundt og si godnatt. Da kommer det noen rasende ul, og så sovner hun. Hvis han går inn blir det x antall eventyr, x antall sanger, x antall krav (enda en tutt, bleieskift, den og den bamsen, en annen dyne osv) og han kommer seg aldri ut. Det kan ta timesvis.

Blir litt sånn Good Cop and Bad Cop, men så lenge Duen får nok søvn så får det være greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt du har fått avklart ting litt mer ift fødsel. Det går nok bra skal du se! :kose:

Kjenner til det der med legging ja... Man må rett og slett bare være litt hard. Ungene har jo faktisk best av det - de trenger jo søvn. Er i alle fall sånn jeg prøver å tenke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at fødsel er mer avklart og lovende! :)

Høres ut som husbond er en flink pappa da, tålmodig, selv om det kan bli vel soft;)

En måned igjen, hvordan er formen?

Spennende tider!

Lykke til fremover!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Joda, da er det overstått.

Kort fortalt:

Svangerskapsdepresjon-bekkenløsning-nyrestein-uvi-behandlingstrengende hemmoroider-overtid-forsøk på igangsettelse-akutt keisersnitt.

Og takk og pris for det, pluggen var 4.7 kg!

Men morsfølelsen kom med en gang :rødme: !

Takk for meg, og lykke til alle dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hildegard!

Du har jo hatt det kjempetøft!

Gratulerer så mye med barnet, leit at det ble så mye å slite med!

Stor klem til dere, kos deg med duen og den lille (store) babyen.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det høres ut som du har hatt litt av hvert å stri med. Håper du koser deg med den lille store gutten din nå som alt er overstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Oisann, det var ikke bare-bare.. men godt å høre at morsfølelsen kom med en gang! Kan nok ikke forestille meg engang hvor godt det må ha vært å være ferdig med alt styr og alle komplikasjoner.

Håper du storkoser deg med to! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Følte for en oppdatering her, selv om kanskje ingen kommer til å lese den. Svangerskapet var beintøft, og mye verre enn hva jeg har skrevet her i dagboken. Men da gutten endelig var kommet ut, var det som en rullegardin gikk opp. Sinnet mitt som hadde vært mørkt og trist, ble fylt av lys over dette vidunderlige barnet jeg hadde i armene.

Jeg fikk en nydelig sønn, som er glad i mammen sin. Alltid blid og jeg kunne sitte og se på han i timesvis mens morskjærligheten strømmet gjennom kroppen som et fantastisk lys.

Et forferdelig svangerskap, med en så vidunderlig belønning:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...