Gå til innhold

Barntung...

Hildegard

Anbefalte innlegg

Sliten og kvalm. Duen har fått feber og ingen av oss har sovet noe særlig. Huset ser jævlig ut og jeg synes det lukter overalt. Buse snørrer heldigvis litt mindre, ser ut til at medisinene hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliten og kvalm. Duen har fått feber og ingen av oss har sovet noe særlig. Huset ser jævlig ut og jeg synes det lukter overalt. Buse snørrer heldigvis litt mindre, ser ut til at medisinene hjelper.

:klemmer: uff....håper du har fått tatt igjen noe av søvnen i løpet av dagen. Godt at Buse ikke snørrer så mye lenger da, så slipper du å få sofaen full av gørr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, i dag spydde jeg i hånden min. Var på kjøkkenet og så luktet det funky fra vasken, og da kom det bare i høy fart. Blææææh!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag går det greit:). Jeg er innom og leser i de andre dagbøkene, men skriver ikke så mye.

Denne helgen har vi hatt besøk av mamma. Hun har laget masse god mat og jeg er nokså stappet. Duen har lært seg å si "min", og alt er hennes, absolutt alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag går det greit:). Jeg er innom og leser i de andre dagbøkene, men skriver ikke så mye.

Denne helgen har vi hatt besøk av mamma. Hun har laget masse god mat og jeg er nokså stappet. Duen har lært seg å si "min", og alt er hennes, absolutt alt.

Så søtt! :ler: :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehe, joda, det er jo søtt. Men ikke så søtt inne butikker og sånn.. Plutselig er jeg den udugelige mora med den uoppdragne ungen som hyyyyler på butikken fordi ungen ikke får alt den peker på. Jeg har mange ganger himlet med øynene og tenkt mitt da jeg har sett det scenarioet, og plutselig er jeg der selv. Huff, må le litt også.

I morgen er jeg 11 uker! Synes jeg har vært flink og ikke vært så mye nede på jobb og ultralydet meg. Jeg vet jo at UL i seg selv ikke holder babyen i live, det er jo bare for å se om den lever der og da. Og da har jeg klart å ikke bekymre meg så mye.

Neste uke er det UL igjen da, hos gynekolog. Da skal vi få en ordentlig sjekk om babyen har alle delene den skal ha og at den er "riktig koblet". Etter det blir det den ordinære UL, som ikke er før 15.april Det er jo sykt lenge til!!!

Nå ugner jeg til, på tide å spise litt:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere å håndtere andres barn i "vil ha alt" perioden enn siden egne tenker jeg ;) Jobbet i butikk mens jeg studerte og der var det nok av dem :fnise: Hver alder har sin sjarm :fnise:

Spennende med ul til uka da, hvilken dag skal du dit?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest:

Kjedelig å vera så kvalm. Men på ein måte greit med symptomer som viser at ting er som dei skal vera. ;)

Så artig med UL. :hoppe: Kjenner eg er litt misunnelig på deg som har mulighet til UL sjølv på jobb. Men eg skal prøva å ikkje springa til gynekolog i tide og utide. Det blir fort dyrt når det kostar ca 800 kvar gong. :roll: Lurer på om eg klarar meg med berre ein UL rundt veke 12, eller om det vil halda litt for hardt? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad for de to jeg tok i uke 7+ og 8+, men de kostet jo "bare" 500 kr pr gang også da. Var godt å se at hjertet slo og at noen med greie på det kunne fortelle meg at alt så fint ut. Du får kjenne på magefølelsen:).

Vaskedamen vår kommer i morgen, så nå må vi rydde litt. Fikk en kvalmebyge, derfor tok jeg en liten pause. Husbond kjørte min mor til båten, og jeg la Duen i kveld. Vi koste oss masse på stellerommet, blåste bringebær i knehasene, fikk pusse tenner uten hyl og børste nyvasket hår. Hun laget godlyder i tutten, hihi! Etterpå bredte vi over dyne, sang nattasang og hun sovnet uten videre protester :rødme: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med rent hus! Deiset ned trappen i dag, det var ikke noe godt. Fikk slått ut all luften i lungene og klarte ikke puste skikkelig på flere minutter. Nå har jeg vondt i ryggen og er litt miff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med rent hus! Deiset ned trappen i dag, det var ikke noe godt. Fikk slått ut all luften i lungene og klarte ikke puste skikkelig på flere minutter. Nå har jeg vondt i ryggen og er litt miff.

:sjokkert: Hjelpes, stakkars deg! :troest:

Håper virkelig det blir fort bra igjen, og at du ikke har skadet deg på noen måte. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da :klemmer: Pass på deg selv nå... Deilig med vaskedame da! Det er drømmen min etterhvert også :) Har fått nummeret til ei thailandsk dame som bor i nærheten her, men ikke bestemt meg for om vi skal ha eller ikke... Det er vel absolutt verdt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare en pen blå stripe på ryggen nå:).

Jeg synes det absolutt er verdt det å ha vaskehjelp! Det blir en ting mindre å krangle om, og det frigjør tid til andre ting. Vi har bare annenhver uke, så vi vasker jo innimellom selv også. Det er vidunderlig å komme hjem til nyvasket hus, ingen tvil om det:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørtes ont ut å falle, håper at du ikke blir veldig ond og øm i ettertid.

Herlig med vasker ja, og hver 14. dag er jo ikke direkte stormannsgalt heller;)

Håper du får en fin dag i morgen.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sov jeg lenge, det var ganske godt. Var veldig kvalm i går, gleder meg til det går over. Er bare 11+2 i dag, det går så seeeeeint! På mandag er jeg 12 uker, og hvis alt er greit flytter jeg over til gravid-dagbøkene. Håper flere følger fort etter:)!

Buse snåtter mindre nå. Han nyser fortsatt, men ikke så mye kommer ut. Håper han gir seg helt, ellers vet jeg ikke hva vi skal gjøre. Finner fortsatt stivnende grønne glyer i ankelhøyde *grøss*.

Nå har jeg en klesvask på, Duens bleier er på tørkestativet. Har tenkt litt på hvilke bleier jeg skal ha på neste mann. Tror jeg går for brettebleier og kanskje noen formsydde. Tar jo ikke så lang tid før hun/han vokser inn i de andre bleiene likevel. Gleder meg til shopping:D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der ble den ordinære ultralyden utsatt en uke pga dobbelbooking! Jaja, regner med vi klarer å holde oss. Om det blir for lenge å vente så kan vi jo kanskje ta en privat ul et eller annet sted.

Kjenner jeg er veldig spent på ultralyden på mandag. Var ikke kvalm i går og heller ikke i dag, og da blir jeg urolig med en gang. Har fått vondt i hodet da, det er jo typisk. Skal innom jobb i morgen, da er det boller og fastelaven. Får se om jeg kan snike til meg litt ul da.

Nå griner jeg meg gjennom en episode av Engeler i blant oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har alle kattene vært hos vetten og fått vaksine. Håper Buse blir helt frisk.

Ellers har jeg vært kvalm og fæl, og har brukt dagen på å sniklese i andres bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 11+6. Så langt, så godt.

Det blir UL i morgen, og Husbond skal være med. Hvis alt er suksess, blir det kjøp av nytt stellebord. Det vi har er ganske stort til det mikroskopiske badet vårt. Det gamle får reise til mine foreldre og bo der. Nå er Duen så stor at det knapt er plass til henne på baderomsmøblene hos mormor og moffa.

Er kjempespent på UL i morgen! Har ikke sjekket med UL på jobb på flere uker. Gikk ikke på fredag siden Duen hadde holdt oss våken omtrent hele natten. Jeg er veldig uggen og det er jo et godt tegn.

Hvis alt er vel, flytter jeg over til gravidbøkene i morgen. Håper flere kommer fort etter:)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...