Gå til innhold

Barntung...

Hildegard

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag sov jeg kjempelenge! Sto opp tidlig og gikk ned i bhg med Duen, gikk hjem, spiste og sloknet. Sov som en stein til kl halv to! Det er jo nesten flaut. Drømte vi var i Bergen og av en eller annen grunn hadde Husbond kjøpt en diger eske med kålrot og hodekål som vi slepte med oss oppover i Fjellsiden. Kjempetungt, men det var veldig viktig å ha dem med altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet Duen i bhg og skulle handle etterpå. Det er ikke lurt å handle når man er kvalm... Istedet for å handle sunne og viktige ting som feks middag, kom jeg ut med krumkaker, juice og is.

Og suksessen fortsetter: Etter at Duen hadde fått middag, produserte hun en stor leveranse, fra omtrent navlen til midt på ryggen. Herlig....kvalm og fin. Fikk skiftet på henne, og ca 5 minutter etter at vi hadde kommet opp i stuen, kjente jeg Eimen igjen. Duen hadde nemlig hatt en ettersending. Da gråt jeg nesten.

Og lillepusen er forkjølet og nyser grønt slim. Han vil sååå gjerne opp og ligge under haken min, og han er så aldeles elskelig. Men med en gang han legger seg til, begynner han å nyse og jeg får megabrekninger av å tørke små grønne glyer fra øyenvippene mine og pc-skjermen. Han har vært forkjølet nå i snart to uker. Prøvde å ringe vetten nå i stad, men de hadde stengt for dagen. Skal ringe i morgen og få en time til han, for tror han trenger antibiotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet Duen i bhg og skulle handle etterpå. Det er ikke lurt å handle når man er kvalm... Istedet for å handle sunne og viktige ting som feks middag, kom jeg ut med krumkaker, juice og is.

Og suksessen fortsetter: Etter at Duen hadde fått middag, produserte hun en stor leveranse, fra omtrent navlen til midt på ryggen. Herlig....kvalm og fin. Fikk skiftet på henne, og ca 5 minutter etter at vi hadde kommet opp i stuen, kjente jeg Eimen igjen. Duen hadde nemlig hatt en ettersending. Da gråt jeg nesten.

Og lillepusen er forkjølet og nyser grønt slim. Han vil sååå gjerne opp og ligge under haken min, og han er så aldeles elskelig. Men med en gang han legger seg til, begynner han å nyse og jeg får megabrekninger av å tørke små grønne glyer fra øyenvippene mine og pc-skjermen. Han har vært forkjølet nå i snart to uker. Prøvde å ringe vetten nå i stad, men de hadde stengt for dagen. Skal ringe i morgen og få en time til han, for tror han trenger antibiotika.

:skratte: :skratte: :skratte:

Stakkars deg altså! Men utrolig morsomt fortalt! :ler: Ble nesten uvel selv jeg nå... :ler: Herlig! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lille pus som er forskjølet da :) Det har jeg ikke opplevd med min katt, trodde nesten ikke det gikk ann jeg :sjenert:

Trøtt om dagen da? Deilig å ha muligheten til å sove litt, tregner det :)

Husk kålrot og hodekål :fnise: Drømmer mye rart ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så tragisk og utrolig morsomt! :hoho:

Du fortjener :roser: for god fortellerkunst. :Nikke:

Håper morgendagen blir bedre og at lillepusen snart blir frisk. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Stakars forkjølet pus, og stakars deg som sliter med kvalmen midt oppi forkjøla pus og bæsjebleier :ler:

Men fint å høre at formen fortsatt er betryggende dårlig :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det blir visst bare verre: Klokken er straks 05 på natten og Duen har kastet opp to ganger. Først i sin seng, så i vår. Husbond kom ikke på å legge et håndkle eller noe under henne før han la henne i vår seng og nå er den full av spy.

De er nede og skifter mens jeg ligger på sofaen i stuen. Det blir en vakker dag, hjemme med et spyende barn når jeg er så kvalm selv. Heldige husbond som kan slappe av på jobb...

Sist hun var syk holdt vi det gående i nesten en uke. Først hun, så Husbond og så jeg. Og hun kunne jo ikke gå i bhg før diareen hadde gitt seg, det tok laaaang tid.

Så et hett tips til alle blivende mødre og fedre: Et barn som har spydd, kommer GARANTERT til å gjøre det igjen. Ta derfor med håndkle/klut/fille til å legge under og spar madrassen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til Duen. Stakkars dere som fikk senga full av spy, huff. Og så nå, når du er så kvalm. MEn, jeg regner med at Duen stakkars er såpass utslått av dårlig form at det blir en rolig dag for dere hjemme, selv om det nødvendigvis nok blir noe spy-basert. Ønsker deg en fin dag likevel! :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløbig går det bra, Duen har ikke spydd siden i natt. Formen hennes er god, bare litt dårlig matlyst. To heftige bleier har jeg tatt, ellers har vi lekt og kost.

Nå sover hun luren, håper hun sover en stund. Husbond er hjemme om en stund.

Har snakket med vetten om snåtten til Buse. Hun mente det ville gå over av seg selv, men hvis han ikke har fått ormekur burde vi gi han det. Dyrebeskyttelsen pleier å gi dem kur, men jeg må høre med dem om kullet hans har fått.

Krysser fingrene for at det ikke blir mer spying!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God helg:D!

Nå står en ny focaccia til heving. Duen sover og jeg håper hun ikke spyr i natt. Har polstret sengen med håndklær, håper det er nok isåfall.

Tok turen ned på jobb i dag og fikk en av legene til å hjelpe meg. Hun fant babyen med en gang:D! Hjertet banket og den så ut som den gjorde sit-ups, hihi. Skulle gjerne sett lenger, men da kom den andre legen og skulle ta ultralyd av en øh scrotum så da måtte vi gå. Men godt å se hjertet og at den rørte på seg.

Tenk: inni den fleskete magen min bor et lite, nytt liv :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg:D!

Nå står en ny focaccia til heving. Duen sover og jeg håper hun ikke spyr i natt. Har polstret sengen med håndklær, håper det er nok isåfall.

Tok turen ned på jobb i dag og fikk en av legene til å hjelpe meg. Hun fant babyen med en gang:D! Hjertet banket og den så ut som den gjorde sit-ups, hihi. Skulle gjerne sett lenger, men da kom den andre legen og skulle ta ultralyd av en øh scrotum så da måtte vi gå. Men godt å se hjertet og at den rørte på seg.

Tenk: inni den fleskete magen min bor et lite, nytt liv :rødme:

Gudbedre så FANTASTISK!!!! :hoppe: Åååhhh! :rødme: Wow, det må jeg få si! :strix:

Synes forresten jeg ser for meg Hildegard som dekker hele sengen med alle håndklærne i huset. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har det gått fint, inntil nå ihvertfall. Vi har snø og Duen fikk akebrett. Det var veldig kjekt, men litt skummelt også. Matlysten har vært laber, og hun har funnet ut at det går an å blåse maten ut av munnen... Hun spiste to små kjøttkaker da, og drakk en den melk til kvelds. Så sang vi nattasang og siden har vi ikke hørt en lyd av henne. Herlig når leggingen går så glatt.

Nå er jeg passe kvalm:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å se at hjertet slår og at det er liv da :rødme: Heldig du som har en sånn jobb ;)

Håper Duen holder seg frisk nå og at matlysten kommer seg :) Ser nok herlig ut rundt om kring når hun blåse ut maten :ler:

Ha en fortsatt fin lørdagskveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kvalmen er ikke god, jeg er glad jeg slipper skitbleier i tillegg til oppkast. Det er en skikkelig dårlig kombinasjon vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...