Gå til innhold

Barntung...

Hildegard

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tusen takk, alle sammen :klemmer: !

Og der var det liv :rødme: ! Det lå en liten bønne og lounget mens hjertet blinket og blinket! Jordmoren målte den til å være 10mm og mente jeg var mer 7+? enn 6+?, men det er jo bare snakk om noen dager da. Men alle dager teller, så jeg skal gå ut fra eggløsning 15.des istedet. Da er jeg 7+1 i dag:D!

Ble så glad da jeg så hjertet slå at jeg måtte gråte en skvett, det var veldig sterkt. Så nå er et lite liv begynt, og jeg håper det går rette veien fremover:).

Ååh nå fikk jeg en liten klump i halsen! Jeg var så redd for at du hadde blitt skuffet igjen, og det er så godt å høre at du har hatt en kjempepositiv UL-opplevelse denne gangen!

Vel fortjent Hildegard, nå kan du bare glede deg framover :)

Er du sånn som er tidlig ute og har tenkt på navn og sånt allerede da? Må være herlig å føle seg litt tryggere på at du kan planlegge saker og ting etter bekreftelsen på at alt er som det skal :)

:klem:

Skrevet

Gratulerer med gode nyheter! :nigo:

Blei det shopping av babyklær etterpå? :lur:

Skrevet

Takk for lykkeønskninger alle sammen:D!

Det ble shopping etterpå ja, men bare til mor og Duen, hihi! Det var salg på Noa Noa, og de hadde klær igjen i min størrelse..Det ble to silkeunderkjoler og en strikket kjole, alle med plass til litt mage. Duen fikk to par gymsokker med Hello Kitty på, til bruk i bhg.

Vi tok dem på sammen, og hun pekte på Kitty og sa "Puse" *smelt*. Hun har fått en del klær forrige uke, bl.a. en selebukse fra www.snellene.com og en Alvekjole fra Alveskogen. Den er i lyserosa, mørk rosa, men orange kanter. Ble nydelig på Duen! Så har ikke så dårlig samvittighet for at jeg nesten bare shoppet til meg selv.

*kremt* Kjøpte også et smykke fra www.eye-2-eye.net, under påskudd at det kan brukes som ammesmykke (eller flaskesmykke, som det blir for meg).

Jeg er i det heletatt veldig lettet og ganske kvalm. En rar kombinasjon av kvalme og halsbrann, med en dæsj kronisk sultfølelse.

Sender bøttevis med babystøv til alle sammen!

Gjest Grafica
Skrevet

*hopper unna babystøvet og sender det videre til andre som trenger det mer* :fnise:

Hvor mye kostet silkeunderkjolene? Jeg kunne trengt en slik.

Skrevet
Og der var det liv :rødme: ! Det lå en liten bønne og lounget mens hjertet blinket og blinket!

Ble så glad da jeg så hjertet slå at jeg måtte gråte en skvett, det var veldig sterkt. Så nå er et lite liv begynt, og jeg håper det går rette veien fremover:).

Åh, nå ble jeg så glad, Hildegard! Måtte gråte litt jeg og nå. Enda en gang, gratulasjoner i bøttevis sendes over fra meg til deg! :klemmer:

Skrevet

:rødme: Nydelig å høre om UL!

Skrevet

Takk alle sammen:).!

Grafica: kjolene kostet rett under 500kr ca.

I dag har jeg vært skamdårlig. Klarte ikke å spise noe og brakk meg ukontrollert. Kom ikke noe opp da, siden jeg ikke hadde spist noe. Med migrene i tillegg er ikke formen på topp. Får se hvordan jeg er i morgen, er det like ille kan jeg ikke være på jobb. Tar seg ikke ut å spy over utstyr og pasienter heller...

Skrevet

I dag har jeg jo vært ganske fin, bare veldig sliten i kroppen etter migrenen i går. Og siden jeg ikke har vært kvalm er jeg jo sikker på at babyen er død:(. Tror jeg må spandere på meg en ny ul, for dette går veldig på nervene. Skal se det an over helgen, får uansett ikke time til i morgen. Har ikke blødd noe eller har noe vondt, men i hodet mitt er jeg sikker på at det har gått skitveien.

Dette kommer til å bli en slitsom graviditet, jeg er en Hysterisk Gravid.

Gjest Grafica
Skrevet

Du har jo all verdens grunn til å være ekstra bekymret da :klem: Ikke rart i i det hele tatt.

Skrevet

Litt slitsomt ja, men ble litt mer uggen utover dagen. Og er egentlig litt glad for at jeg ikke var så ille som i går. Det var virkelig ille. Da jeg skulle kle meg etter jobb, rakk jeg å få ene foten i strømpebuksen før jeg måtte hive meg inn på do. Lå der og sprellet med den ene strømpebuksefoten ut gjennom døren, glad jeg var alene i garderoben da.

I slutten av neste uke kan jeg klare å se det selv på jobben, men vet ikke om jeg klarer å vente så lenge. Vet ikke om jeg har lyst å finne ut at det er dødt på jobb heller.

Skrevet

:hug:

Håpar du får såpass med symptomer framover at du ikkje er konstant bekymra for den lille i magen. Det går nok greit denne gongen, skal du sjå. ;) Men eg veit korleis det er å gå rundt og bekymra seg heile tida. Det er slitsomt, men ikkje så mykje ein kan gjera med det heller, anna enn å sjå fram mot og forbi 12 veker, når ein er på litt tryggare grunn.

:klem:

Skrevet

Huff, leit at du er så klein! Det som er bra er at det er et godt tegn, jo kvalmere man er... osv.

Hvor raskt vil du kunne få privat UL?

Du er jo veldig heldig som kan sjekke UL på jobben fom slutten av neste uke. Men skjønner godt at du ikke vil ha dårlige nyheter der om det skulle skje. En løsning for å ta UL på jobb, kan jo være å ta den til slutt på arbeidsdagen, så får du tid til deg selv og de følelsene du får av det. uansett om det er bra eller triste nyheter.

Jeg krysser alt for at ting er i skjønneste orden med graviditeten din nå, og at kvalmen vil gi seg noe om noen uker.

:klemmer:

Skrevet

:klem: Håper du får roet nervene snart!

Er det mulig å skaffe en time til UL ganske raskt eller er det lang ventetid på sånt? Så kan du kanskje sjekke hos en lege før du begynner å gjøre det selv?

Hvis du har fått det bekreftet en gang til så føles det kanskje tryggere å sjekke selv etterpå.

Skrevet

Fikk ikke legetime før 9.feb, det er jo dritlenge til!! Har skrevet mail til en av de private ul-praksisene her i byen og forklart situasjonen, håper jeg får time fort. Alt er sikkert ok, men jeg trenger å bli beroliget og få en pep-talk rett og slett.

Ligger på sofaen og er litt kvalm nå altså, så alt er sikkert greit.

Skrevet

Hehe, høres merkelig ut, men jeg skulle til å si "godt du føler deg litt kvalm" :ler:

Du skjønner hva jeg mener :) Håper du får en liten hastetime, det er ikke noe ålreit å gå og bekymre seg. :klem:

Skrevet

Har vært uggen i dag, i det minste. Vet ikke helt hva jeg så for meg, for jeg vil jo ikke være så dårlig som jeg var på onsdag. Men føler på en måte at det skulle vært annerledes. Ble skikkelig kvalm i går kveld, og fikk ikke sove på mange timer. Det var en slem mix av kvalme, sult og halsbrann. Duen var litt urolig, så jeg turde ikke gå opp på kjøkkenet og hente mat tilfelle jeg vekket henne. Så kom jeg på at jeg hadde en pose pølsebrød i håndvesken (bestikkelse til Duen da vi var i butikken). Så kl 0216 på natten lå jeg og spiste pølsebrød i sengen..

Vi har hentet Lille-Pusen i dag, nå ligger han og er meget skeptisk i reiseburet og nekter å komme ut. Jaja, han tiner nok opp:). Duen ble helt vill da hun så han og ropte: Puse, puse! Å se!

Skrevet
Vi har hentet Lille-Pusen i dag, nå ligger han og er meget skeptisk i reiseburet og nekter å komme ut. Jaja, han tiner nok opp:). Duen ble helt vill da hun så han og ropte: Puse, puse! Å se!

Nåh! :rødme:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...