Gå til innhold

Barntung...

Hildegard

Anbefalte innlegg

Skrevet

:klemmer:

Det er synd å tenke på det som kunne ha vært, men heldigvis er det jo et mirakel som blir større og større og kommer til høsten! :):hjerte:

Skrevet

Det er jo det:).

Nå er Duen friskmeldt både hos fysio og manuellterapeut, hurra for det:D!

Skrevet

Duen sitter megakonsentrert og leker med Duploklosser. Hun tar en trall innimellom:). nå er hun kjempeflink til å gå, selv om det hender hun glemmer seg ut. Da sier jeg: Opp å gå! og så reiser hun seg og stabber avgårde. I dag insisterte hun å ha på seg bundasskautet, det har vært på i et par timer nå.

Ellers går ting greit. Holder hodepine og bekken i sjakk og babyen sparker mye. Skal ha en samtale med en jordmor på sykehuset ang. min moderate fødselangst. Ikke så mye angst i grunn, men mer hvilke valg og muligheter man har i forhold til undersøkelser, smertelindring og hjelpemidler. Aner ikke hvilken vei han ligger nå, men håper det er rette veien.

Skrevet

I dag har jeg ryddet og sortert ferdig Duens tøy. En pose går til Fretex, en del kan nestemann ha, og noe gjemmer jeg tilfelle vi får en unge til som blir jente. Litt vemodig å legge bort alle jenteklærne, men mye av det Duen har vokst ut av er av nøytral art og kan godt passe til en gutt også.

Alt ulltøyet, mest rosafarget, skal jeg farge blått og brunt. Det er jo ikke slitt i det heletatt. Har også kjøpt et fint silkesjal til å bære han i. Det har litt lys farge, så det kan være jeg prøver meg på å farge det i en noe mørkere petrolblå farge.

Bleiene er vasket og hengt opp til tørk. Skal rydde i mine egne klær også, mye der som bare tar opp plass og som ikke kommer til å bli brukt.

Nå skal jeg snuse i andres dagbøker:).

Skrevet

Flink du er som har begynt å ta frem klær og sånt da. Synes jeg akkurat la dem vekk jeg... :sjenert: Men får nok ikke ut fingern og tar frem nyfødt-klærne før om noen uker...

Skrevet

Er sykemeldt så går en del og dasser hjemme, får tid til sånt da:).

Skrevet

Hei Hildegard! Hvordan går det med duen, hennes mor og den lille miniduen som vokser i det lune redet?

Ennå sykemeldt?

Håper at du har det bra!

Skrevet

Heihei!

Duen er i storform, og kommer med nye ord hver dag. Miniduen har det også bra, er godt med liv ihvertfall. Det går bra med meg også:).

Fortsatt delvis sykemeldt, men da kommer jeg meg gjennom dagene uten å få dritvondt overalt i det minste.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei hei! :)

Hvordan går det med damen med duene?

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei!

Lenge siden jeg har skrevet nå. Har vært en del nedfor de siste ukene, men det går nå på et vis.

Lille Nufset i magen har det bra, og Duen likeså:).

Jeg har begynt å forberede litt utstyr, greit å ha noe å holde på med. Har kjøpt inn en del tøybind, så nå tror jeg det skal være nok til at jeg ikke må vaske annenhver dag.

Har nok bleier til Nufset, men trenger noe flere ullbukser. Klær og tepper har vi nok av, må bre vaske, farge noe av det og legge det størrelsesvis i skuffer.

Nytt stellebord må til, selv om vi har et helt nytt. Det vi har er så stort og uhamselig, tar hele badet og er vanselig å flytte på. Trenger et som er lett å legge sammen og flytte på, siden et nytt ks lurer i kulissene.

Av klær til meg må jeg få inn noen gode truser, tunikaer og strømpebukser med høyt liv. Lavt liv er en dødare med keisersnitt, urk.

Jaja, er innom og leser av og til:).

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei Hildegard! Håper det går oppover med humøret! Snart kommer Nufset, liker navnet skikkelig godt!

Ikke lenge igjen nå, var jo nesten bare i sted du var nygravert!

Lykke til i ukene fremover!

Skrevet

Hei Hildegard! :hallo:

Er bare innom og legger igjen et spor. Lenge siden jeg har vært aktiv inne på KG nå, og jeg ser at alt har gått vel siden sist! :klappe: Sist jeg sjekka her inne var vel da den vordende far skulle få vite noe tror jeg. Og nå er du sannelig langt over halvveis! :danser:

Skal bli spennende å følge deg videre! :)

Skrevet

Hei alle sammen, koselig med besøk i dagboken:D!

Formen er litt opp og ned, men den har vært litt opp de siste dagene. Har fått time til ny samtale på fødepol, håper jeg får saklig informasjon der denne gangen. Fikk jo det på forrige samtale, men det var før jeg fikk vite at bekkenmålet mitt er lavt.

Jeg fikk målt bekkenet da jeg skulle ha Duen, og gikk inn og kikket på dem nå for en del uker siden. Summen var fin, men utgangsdiameteren er 10.6 cm og normalen er 13 cm.... Det vil si at jeg kan få problemer med å få babyen ut. Har snakket med jordmor om dette, men alt hun sier er at det er ikke sikkert det blir noe problem, det kan gå så bra atte. Og hvis det ikke går, så setter de igang tiltak.

Hmm.. Hvilke tiltak? Hvor lang tid skal jeg ligge og presse før de "setter i gang tiltak"? Føler ikke jordmor sine svar er gode nok og på ingen måte betryggende. Det hjalp jo ikke på fødselsangsten i det hele tatt...

Jaja, oppdatering følger etter Samtalen.

Skrevet

:vinke:

Koselig å "se" deg igjen!

Bekkenmåling ja... Hadde du keisersnitt sist eller?

Skrevet

Aha... Er det muligheter for at det blir det nå også da?

Hvordan går det ellers?

:klem:

Skrevet

Foreløbig ligger han med hodet ned, men litt på skrått. Tror ikke han kommer til å snu seg overe i sete nå nei, føler meg ganske trygg på det.

Det store angsten for tiden er at han skal bli for stor til at jeg får han ut, siden bekkenet mitt er smalere enn gjennomsnittet. Da blir det jo hastesnitt og jeg vil virkelig ikke ha et ks til..

Itillegg jobber jeg på sykehus og får alle de kompliserte fødslene litt for nært innpå.

Skrevet (endret)
Itillegg jobber jeg på sykehus og får alle de kompliserte fødslene litt for nært innpå.

Skjønner at det må være litt belastende når du er midt oppi det selv :troest:

Lenge siden jeg har lagt igjen noe spor etter meg, men følger med deg fortsatt. Nå er det ikke så lenge igjen da :)

Endret av Nuni

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...