Lykkeliten Skrevet 17. juni 2003 #1 Del Skrevet 17. juni 2003 Jeg skal arrangere utdrikningslag i sommer og har tenkt å starte dagen med en flott picnic i Oslo, med champagne, god mat, frisk frukt etc. Har dere forslag til steder som kan være aktuelle? Det er vel ikke lov uansett å drikke alkohol offentlig, eller tar dere ikke hensyn til dette? Fyr løs med ideer, så redder dere kanskje dagen min... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EMMA2 Skrevet 17. juni 2003 #2 Del Skrevet 17. juni 2003 Vi gjorde dette for en venninne for flere år siden - i Frognerparken. Holdt en lav profil, så gikk dette veldig bra. Selv ble jeg drukket ut i helgen, og hadde piknic ved vannet. Drakk vin og kosa oss. Det gikk også veldig fint!!! Emma :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeliten Skrevet 17. juni 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 17. juni 2003 Vi gjorde dette for en venninne for flere år siden - i Frognerparken. Holdt en lav profil, så gikk dette veldig bra. Emma :blunke: Så det er bare å dukke opp "kvinnsterke" og ha med seg det man trenger? Er det noe sted i Frognerparken hvor det er mulig å gå inn eller under tak? Er en stund siden jeg var der sist. Bør vel ha en backup-plan hvis det tilfeldigvis skulle høljregne den dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pulsatilla Skrevet 17. juni 2003 #4 Del Skrevet 17. juni 2003 Botanisk hage på Tøyen? Det er lov å sitte på noen av plenen hvertfall! Og der er det jo vakkert, da! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 17. juni 2003 #5 Del Skrevet 17. juni 2003 Frognerparken er ofte brukt til utdrikningslag, stor mulighet for å treffe på andre utdtikningslag der, så holder dere litt lavt profil burde det gå ok mhp drikke. Ellers har du Bygdøy, Maridalen, holmenkollen som er kanskje litt mer private. Også finnes det mange småparker rundt om i bydelene, st hans haugen, stensparken, sofienparken.. etc. Hvis hun kommer fra oslo, kan du se om du finner et hyggelig sted i nærheten av der hun kommer fra Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeliten Skrevet 17. juni 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 17. juni 2003 Takk for svar! :D St.Hans-Haugen har jeg ikke tenkt på - der har vi vært en del sammen før, så kanskje det er en god idé!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helenius Skrevet 17. juni 2003 #7 Del Skrevet 17. juni 2003 Jeg slår et slag for øyene i Oslofjorden! Båter til øyene går fra Vippetangen stadig vekk og koster bare en enkeltbillett. Særlig Hovedøya er flott til piknik. Der er det enklest å finne steder som ligger litt for seg selv. Det er det også på Gressholmen, men der er det litt dårlig med plener. Langøyene er store, men der er det stort sett en diger gressplen (opprinnelig et sund mellom to øyer, som ble fylt igjen med søppel på 50-tallet eller deromkring!) Ellers er jeg enig i at St.Hans-haugen er trivelig. Unngå Birkelunden og Olaf Ryes plass. Veldig, veldig koselig, men stappfullt av folk i helgene og på finværsdager! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeliten Skrevet 17. juni 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 17. juni 2003 Hvor mye koster det tur-retur Hovedøya? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helenius Skrevet 17. juni 2003 #9 Del Skrevet 17. juni 2003 Hvor mye koster det tur-retur Hovedøya? Man betaler samme takst som på Sporveiens andre ruter (buss, trikk, T-bane og tog): Fra www.sporveien.no: Dagskort Fritt antall reiser i 24 timer 60,- Flexikort 8 reiser med fri overgang i én time 140,- (denne kan mange dele på) Enkeltbillett 1 reise med fri overgang i én time 30,- (førersolgt) 20,- (forøvrig) (altså 20 kroner hvis dere kjøper den på automaten på land, og det tror jeg at man må.) Altså, for tur/retur: Enkeltbillett: 2*20,- = 40 kroner Flexikort: 2*17,50 =35 kroner Dagskort: 60 kroner (men kan da også brukes overalt ellers i byen) Dessuten kan man naturligvis bruke månedskort, 7-dagerskort etc på båtene også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeliten Skrevet 17. juni 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 17. juni 2003 Takk for hjelpen, Helenius! Trodde det var dyrt, så dette var skikkelig oppløftende! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegehi Skrevet 17. juni 2003 #11 Del Skrevet 17. juni 2003 Ang. å ikke drikke alkohol offentlig: Skal man ha f.eks hvitvin (som bør holdes kald), så kan man ta den over på en termos like før man drar :D Dette har ihvertfall vi gjort ved alle piknicer som vi har hatt. Man kan jo også mikse noen lette sommerdringer og ha på termos. Ser kanskje ikke like flott ut med termos som flaske, men kald hvitvin er bedre enn sommervarm, synes jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helenius Skrevet 17. juni 2003 #12 Del Skrevet 17. juni 2003 Ang. å ikke drikke alkohol offentlig: Skal man ha f.eks hvitvin (som bør holdes kald), så kan man ta den over på en termos like før man drar :D Dette har ihvertfall vi gjort ved alle piknicer som vi har hatt. Man kan jo også mikse noen lette sommerdringer og ha på termos. Ser kanskje ikke like flott ut med termos som flaske, men kald hvitvin er bedre enn sommervarm, synes jeg... Så lenge man ikke støyer og ståker, men oppfører seg OK, tror jeg ikke det er særlig problematisk. Jeg har drukket både øl og vin i adskillige parker i Oslo uten å ha blitt buret inne. Kjenner ingen andre som har det, heller. Det er en del av parkkulturen. Men det er også en del av parkkulturen å oppføre seg ordentlig. Mange utdrikningslag klarer ikke det, og derfor er toleransegrensen til politiet gjerne langt lavere for slike... Bare vær snille, så går det fint. Og Lykkeliten: Bare hyggelig. Jeg er øy-entusiast! Billig og lett tilgjengelig. Husk bare at det kan bli lange køer på båtene på populære dager. Det tar forresten ca 5 min over til Hovedøya med båt! Jeg glemte også å si at Gressholmen er full av kaniner, så om dere synes det ville være eksotisk med små dyr hoppende rundt dere, så er det å anbefale. God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeliten Skrevet 17. juni 2003 Forfatter #13 Del Skrevet 17. juni 2003 Kaniner?? :o Jøss, kanskje det hadde vært litt gøy... :D Tror ikke det skal bli noe bråk med oss. Selv om vi blir mange er vi voksne alle sammen :blunke: Jeg har tenkt å ha dette som første aktivitet, og legge opp hele dagen med høy "kosefaktor". Ikke noe utdriting, men en skikkelig fest med masse stil og moro. Da satser jeg på å ta med champagne og hvitvin. Hvis vi blir tatt ber jeg de bare ringe Helenius! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 17. juni 2003 #14 Del Skrevet 17. juni 2003 Velg en park sentralt eller i nærheten av der dere starter. Frognerparken er jo stor, og man må jo ikke ligge rett ved hovedfontenen? Middelalderparken i Gamle Oslo er også et flott sted, men mye folk hvis det er knallvær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helenius Skrevet 17. juni 2003 #15 Del Skrevet 17. juni 2003 Da satser jeg på å ta med champagne og hvitvin. Hvis vi blir tatt ber jeg de bare ringe Helenius! Ja, jøss... Det er visstnok rundt 100 kaniner på Gressholmen. De spretter rundt på hele øya! Det blir så mange av dem siden de ikke har noen naturlige fiender - bortsett fra menneskene, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 17. juni 2003 #16 Del Skrevet 17. juni 2003 Enig med Helenius at øyene i Oslofjorden egner seg ypperlig for piknik, selv liker jeg meg veldig godt på Langøyene. Her har det også stått et stort partytelt oppe i flere år (vet ikke om det er der fortsatt), men det er ingen bord og stoler der. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. juni 2003 #17 Del Skrevet 17. juni 2003 Hovdøya er kjempefint!! Egner seg meget bra, og mindre politi enn i Frognerparken. Et tips til aktivitet er å avtale å få en båt til å komme slik at bruden kan stå vannski, mens dere sitter på land og ser på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 17. juni 2003 #18 Del Skrevet 17. juni 2003 Vi hadde picnic på Stilla (Kjelsås). Spiste og drakk ved vannet. Kjempekos! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 17. juni 2003 #19 Del Skrevet 17. juni 2003 Hvis dere vil ha noe sentralt og usjenert (Kan jo bli litt mye "pes" med båttur frem og tilbake etc.) kan dere forsøke "Tinker'n" på Skillebekk/Frogner. (Bak den lille hvite kiosken like ved Rikstrygdeverket). Ligger veldig usjenert til, så her skal det mye til før politiet bryr seg om en flaske hvitvin eller to. Frøyaparken (Ved kontorene til Bergersen nedefor Drammensveien) er også et alternativ. Stor, ny park hvor, jeg i hvert fall, sjelden har sett et menneske (Tror den er litt "ukjent") og i hvert fall ikke noe politi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helenius Skrevet 18. juni 2003 #20 Del Skrevet 18. juni 2003 Enig med Helenius at øyene i Oslofjorden egner seg ypperlig for piknik, selv liker jeg meg veldig godt på Langøyene. Her har det også stått et stort partytelt oppe i flere år (vet ikke om det er der fortsatt), men det er ingen bord og stoler der. Partyteltet (dvs partyteltene, det er en liten gjeng av dem) på Langøyene sto der i alle fall sist søndag. Lurt i tilfelle regn, med mindre de mot formodning skulle være i bruk eller fjernet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå