Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min venninne på 31 år har blitt sammen med en mann på 47, hun mener alderen ikke har noe å si, jeg er ikke helt enig, men det er uansett hennes valg

bare lurer hva andre tenker om det, eller er det bare jeg som er litt sneversynt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet
Min venninne på 31 år har blitt sammen med en mann på 47, hun mener alderen ikke har noe å si, jeg er ikke helt enig, men det er uansett hennes valg

bare lurer hva andre tenker om det, eller er det bare jeg som er litt sneversynt?

jeg hadde ALLDRI blitt sammen med en så gammal man og vært bare 31 år.. han er jo 50 år når hun blir 34 år.. men det er hennes valg uansett så..

Skrevet

Ja du er sneversynt!

Selv om ikke du, eller jeg kunne vært sammen med en som er så mye eldre så må vi bare være glad for andres lykke :)

Skrevet

Så lenge begge er godt voksne er ikke den aldersforskjellen for stor. En venninne av meg er 16 år yngre enn sin samboer, men det er det ingen som legger merke til eller tenker over i hverdagen, tror jeg. De er veldig "på samme plass" i livet, har like interesser, har samme mentalitet osv. De passer kjempegodt sammen, og selv om denne mannen er 18 år eldre enn meg så ser jeg han som en jevngammel med meg selv.

Hadde hun vært 18 og han 34 ville jeg sett veldig annerledes på det. For da hadde de vært på veldig forskjellige steder i livet, hun ville vært på grensen mellom voksen og barn mens han hadde vært voksen i mange år. Et sånt forhold ville jeg ikke hatt stor tro på. Men 31 og 47 er slett ikke ille.

Skrevet

Problemet kommer igjen når de blir eldre. Når han er 67 år og pensjonist er hun så vidt fyllt 50, og har igjen 16 år i arbeidslivet. Når hun når pensjonsalder er han da (dersom han fortsatt lever) 83 år og neppe klar for en aktiv pensjonstilværelse. Men ellers ser jeg i grunnen ingen problemer med det. Er i begynnelsen av 30-årene selv, og menn i slutten av 40-årene kan være svært så sexy!

Skrevet
Problemet kommer igjen når de blir eldre. Når han er 67 år og pensjonist er hun så vidt fyllt 50, og har igjen 16 år i arbeidslivet. Når hun når pensjonsalder er han da (dersom han fortsatt lever) 83 år og neppe klar for en aktiv pensjonstilværelse. Men ellers ser jeg i grunnen ingen problemer med det. Er i begynnelsen av 30-årene selv, og menn i slutten av 40-årene kan være svært så sexy!

Kanskje mannen føler seg så forynget av sin unge partner at han tar noen ekstra år i arbeidslivet. Og kanskje kvinnen føler for å dele pensjonisttilværelsen med sin partner sånn at hun velger å spare ekstra til pensjonen og førtidspensjonere seg. Så kan de møtes omtrent på midten. Det er jo uansett relativt sjelden at begge i et par er nøyaktig like gamle, så det der er et tema mange vil måtte ta stilling til en dag. Og i noen tilfeller kommer kanskje den ene personen fra en familie som gjerne lever lenge, til de er godt over 90, mens den andre kanskje kommer fra en familie som sjelden opplever å passere 80. Det er mange ting som kan få partnere med stor aldersforskjell til å møtes på midten.

Men uansett, alder bør ikke være en hindring for de mange gode år man kan få sammen som par. Så lenge begge parter er voksne og vet hva de begir seg ut på.

Min kjære er ikke mye eldre enn meg, men jeg tenker at jeg heller vil ha 10 gode år sammen med han enn å velge han bort fordi han kan dø før meg. Det kan fort vekk skje uansett alder.

Skrevet

Så lenge de to har det bra sammen, og er glade og fornøyd så er vel det viktigste? Jeg syns ikke du har noe med å blande deg inn, og si det ikke passer seg at det er 16 års aldersforskjell mellom dem.

Skrevet

Jeg håper ikke mine veninner skriver på forumer hver gang jeg gjør noe de ikke er enig i.

Det spiller da ingen rolle hva jeg synes om aldersforskjellen til din veninne og hennes kjæreste. Hun er voksen nok til å bedømme slikt selv.

Hadde jeg kommet opp i en slik "problemstilling" så tror jeg ikke spørsmålet hadde vært hvor stor aldersforskjellen hadde vært. Men hvor forskjellige vi var (var vi på bølgelengde? vil han bare på bingo, eller sitte i godstolen og røyke pipe og se på trim for eldre?). Videre hadde det spilt en rolle om han var potent, fruktbar, om han var ung nok til å se sine egne barn bli voksne. Om han var sprek nok til å være med på aktiviteter, osv.

Gjest Gjest_anne_*
Skrevet

så vist det er stor aldersforskjell er det dømt til og ryke i framtiden?????

jeg er 22 år og samboeren min er 34 og vi har vært sammen i 4 år og venter barn om 7 uker. føler vi er ganske så på samme plass her i livet. skal vi liksom la være og være sammen pga alderen? og være ulykkelig og alene når man kan være sammen med en man elsker uansett alder? greit nok 20 år er kansje litt mye men....

Gjest Gjest_Siri_*
Skrevet
Kanskje mannen føler seg så forynget av sin unge partner at han tar noen ekstra år i arbeidslivet. Og kanskje kvinnen føler for å dele pensjonisttilværelsen med sin partner sånn at hun velger å spare ekstra til pensjonen og førtidspensjonere seg. Så kan de møtes omtrent på midten. Det er jo uansett relativt sjelden at begge i et par er nøyaktig like gamle, så det der er et tema mange vil måtte ta stilling til en dag. Og i noen tilfeller kommer kanskje den ene personen fra en familie som gjerne lever lenge, til de er godt over 90, mens den andre kanskje kommer fra en familie som sjelden opplever å passere 80. Det er mange ting som kan få partnere med stor aldersforskjell til å møtes på midten.

Men uansett, alder bør ikke være en hindring for de mange gode år man kan få sammen som par. Så lenge begge parter er voksne og vet hva de begir seg ut på.

Min kjære er ikke mye eldre enn meg, men jeg tenker at jeg heller vil ha 10 gode år sammen med han enn å velge han bort fordi han kan dø før meg. Det kan fort vekk skje uansett alder.

-----------------

Hei !

jeg er helt enig med sistnevnte her.

Jeg er 32 år og er gift med en på 60 år og vi har värt gift i litt over 8 år og vi trives godt sammen !!

Så alder ingen hindring.

Hvorfor skal man ikke få lov å ha det godt sammen, selvom

det er aldersfor skjell.

Det er veldig sjelden i vårt forhold at jeg merker noe til at vi plages med alderen mellom oss. Vi har det ganske åpent sammen og kan prate om nesten absolutt alt.

Man har jo så mye man kan läre av hverandre. Det föler jeg er godt redskap å ha med seg i livet.

Man setter også enda mere pris på hverandre og tar hverandre for den man er, at man kan väre seg selv fullt og helt i gode og mindre gode dager.

Håper det jeg skrev ,hjelper noen som er usikre på dette. Og har fått mindre tvil når det gjelder dette.

Skrevet

Jeg syns ikke aldersforskjell gjør noe som helst dersom man virkelig bryr seg om hverandre

Skrevet

Hva JEG syns om andres forhold?

Alderen er ikke vitkig, det er mye verre med damer som finner seg i utroskap, vold, kontrollering og sjalusi og mye annen faenskap fra en mann som er akkurat like gammel som henne.

Skrevet (endret)

Ser heller ikke noe problem med høy aldersforskjell så lenge partene elsker hverandre og føler at de har verdier, hobbier og en fremtid og dele sammen. Er selv sambo med en yngre mann, ikke vart så lenge enda, snart 2 år, men vi har det like flott som i starten og planlegger fremtiden og koser oss som best vi kan :)

Edit: skrivefeil

Endret av Heritære
Skrevet

Noen passer å være i et forhold med stor aldersforskjell andre ikke. Det er individuellt som alt annet. Det er veldig dårlig gjordt å ødelegge hennes lykke ved å være så negativ. De "gamle" mennene er utrolig nok ganske like de litt yngre når alt kommer til alt. Tro det eller ei.

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Alder er ingen hindring... Alder bestemmer ikke om to personer er ment for hverandre eller ikke...

Gjest aldersforskjell her òg
Skrevet

Jeg er 36 og mannen er 54, og vi har overhodet ikke noen problemer ift aldersforskjellen. Det eneste problemet vi egentlig har hatt er tanken på hva andre måtte mene, men straks vi bestemte oss for å blåse i det så har det ikke vært flere issues.

Skrevet

En person som bruker begrepene "aldri" og "alltid" om det meste er ikke moden nok til å gi reflekterte svar! Det er min bestemte påstand!

I dette tilfellet så har altså en person på 31 forelsket seg i en person på 47.

Når jeg så tittelen på innlegget så visste jeg at jeg ville finne disse "aldri" svarene under. "Jeg ville aldri ha......" etc. etc.

Jeg bare slår fast følgende; ingen, absolutt ingen vet noe om dette før man selv er inne i og kan føle på en slik situasjon! Der finnes ingen konstanter når det gjelder kjærlighet mellom to mennesker!

Disse to er så heldige at de har funnet hverandre! Ja, de er faktisk heldige! La oss for pokker være glade for det, og la oss ønske dem lykke til! De holder seg milevis innenfor lovens rammer, de er voksne, tenkende mennesker som fortjener all den lykke de kan få! Da skal man ikke trakassere forholdet ved å fortelle dem hvor "ekkelt" det er med noen års aldersforskjell!

Det er nå min mening i alle fall.

Skrevet

Mye fornuftig her, Rasputin.

Selv om det kan være upraktisk med store aldersforskjeller, så ville jeg ikke latt være å bli sammen med min nåværende, selv om han hadde vært 10-20 år eldre enn meg, så lenge vi hadde vært sånn på bølgelengde som vi er med 2 års forskjell. Han er jo den han er uansett. Så fikk vi heller leve med ulempene det måtte innebære.

Skrevet

Enkelte jenter skal kjøre løpet ut og gjøre akkurat det som passer dem til enhver tid. Det som da er greit etterhvert er å finne en eldre mann som aksepterer denne adferden og ikke bryr seg om å være sammen med noen som har ligget på rygg over hele byen. Tror vi bør være glade for at de eldre gjør dette så slipper vi ordentlige gutta å bli plaget med krangling, utroskap og spetakkel.

Jentene som søker eldre menn, gjør dette bevisst siden de er klar over hvordan de er selv, og vet at de får det som de vil med de eldre.

Skrevet
Enkelte jenter skal kjøre løpet ut og gjøre akkurat det som passer dem til enhver tid. Det som da er greit etterhvert er å finne en eldre mann som aksepterer denne adferden og ikke bryr seg om å være sammen med noen som har ligget på rygg over hele byen. Tror vi bør være glade for at de eldre gjør dette så slipper vi ordentlige gutta å bli plaget med krangling, utroskap og spetakkel.

:klø: Så alle damer med eldre menn har et utagerende sexliv, krangler og er utro? Ja, ja. Hvis du sier det så. Mannen min er 16 år eldre enn meg, og jeg har ikke ligget med halve byen, nei. Ikke en gang en liten gate. Jeg har aldri vært utro og tror ikke jeg krangler mer enn andre.

TS: Hadde venninnen din funnet en som var 40-50 år eldre enn seg hadde jeg skjønt at du hadde reagert, men når begge er voksne er ikke 16 år så mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...