Gjest Gjest Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 En RIMI-butikk ikke så langt fra mitt lokale postkontor tilbyr iallefall uthenting av pakker (ELLOS, f.eks, sender jo til dagligvarebutikker). Går det an å sende store pakker fra butikker?
Ehlana Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 ja. post i butikk har stort sett de samme tjenestene som ett vanlig postkontor, er bare mer tilgjengelig.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 En RIMI-butikk ikke så langt fra mitt lokale postkontor tilbyr iallefall uthenting av pakker (ELLOS, f.eks, sender jo til dagligvarebutikker). Går det an å sende store pakker fra butikker? Det du snakker om (Ellos) er pakker sendt med Tollpost. Det er ikke det samme som post i butikk. Post i butikk er som et vanlig postkontor. Du kan sikkert få sendt pakker med Tollpost, men tipper du ikke bare kan troppe opp uten videre og levere dem i butikken. Retur av pakker som er hentet i butikken kan leveres i butikken.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 jeg sendte en gang en veldig stor og tung pakke fra post i butikk, kartong på 1x1 meter opplegg. Det gikk helt fint.
Gjest Frosk Skrevet 21. november 2008 #5 Skrevet 21. november 2008 ja. post i butikk har stort sett de samme tjenestene som ett vanlig postkontor, er bare mer tilgjengelig. Stort sett. Men post-i-butikk der jeg bodde i sommer tar ikke imot store pakker (bare mindre). Skulle sende en 20-kilos pakke, men den fikk jeg ikke levere - måtte pent ta bussen til nabokommunen siden det ikke er et eneste postkontor igjen i "min" kommune. Veldig praktisk.
Gjest gabriela Skrevet 22. november 2008 #6 Skrevet 22. november 2008 Høres rart ut, de PiBene jeg vet om er veldig fleksible på dette. Har aldri nektet noen å sende en pakke pga størrelse.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #7 Skrevet 22. november 2008 Men det er altså ikke post i butikk TS snakker om.
Pingting Skrevet 22. november 2008 #8 Skrevet 22. november 2008 En RIMI-butikk ikke så langt fra mitt lokale postkontor tilbyr iallefall uthenting av pakker (ELLOS, f.eks, sender jo til dagligvarebutikker). Går det an å sende store pakker fra butikker? Som noen andre nevnte, Ellos bruker et annet selskap. Det har ikke noe som helst med posten å gjøre. (og er dessuten ikke alle dagligvarebutikker, men de som har inngått en avtale med dette selskapet) Du kan sende pakker fra post-i-butikk, men om det ikke er det på Rimi'en din går det ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå