Gjest Miley Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Legg opp så og så mange og strikk 20 riller. Fell så på hver fjerde omgang. Vil det si at jeg skal strikke 20 riller og så begynne å strikke rundt/glattstrikk? Eller skal jeg felle på annenhver rille? :klø:
Wildy Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Du strikker 20 riller. Deretter feller du x antall masker ( var det ikke fire masker på i allefall en av størrelsene?) jevnt fordelt på hver fjerde omgang; altså tre omganger uten felling, en omgang med felling. Du strikker fram og tilbake hele veien, luen sys sammen med madrassting til slutt før den toves.
Gjest Miley Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 Ok, men er en omgang en pinne eller en rille når man strikker fram og tilbake?
Wildy Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 En pinne er en omgang. En rille er to omganger, dvs en gang fram og tilbake. Blånisseluene strikkes bare med rettmasker, og blir tykke og gode etter toving. Glattstrikk ( 1 omg rett og 1 omg vrang) blir tynnere og ikke like stødig.
Gjest Gjest_Tina_* Skrevet 21. november 2008 #5 Skrevet 21. november 2008 Det er egentlig litt seint å spørre om dette nå, for jeg har allerede stikka 6 blånisseluer, pluss to til dokker, men hvordan syr man madrass-sting?
Gjest Miley Skrevet 21. november 2008 #6 Skrevet 21. november 2008 (endret) Si det, jeg sydde bare fra rille til rille jeg. Se her, jeg fant noe der. Endret 21. november 2008 av Miley
Wildy Skrevet 22. november 2008 #7 Skrevet 22. november 2008 Den linken fra Kitty var fin! Sy fra side til side slik at tråden blir liggende som en sik-sak mellom delene, ikke over som en bulk. Etter toving blir sømmen så godt som usynlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå