Gå til innhold

Julegave til klasseforstanderen

Gjest Koukla

Anbefalte innlegg

Vi har en andreklassing som snart skal ha juleavslutning. Klassen skal kjøpe julegave til læreren, men det er så vanskelig å vite hva...

Læreren er kvinnelig, ca 40 og ikke noe spesielt "dillete". Vi kjøpte sølvsmykke til henne ifjor, men jeg er søren ikke sikker på om det var hennes "greie". Kan ikke huske at jeg har sett henne bruke noe særlig smykker, sminke bruker hun ikke, og hun går med "vanlige" klær. Jeg sier disse tingene for å gi et bilde av henne, hun er nok litt vanskelig å plassere, så det er vanskelig å vite hva hun kanskje vil like.

Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, blir veldig glad for ting som ikke tar opp plass. Eks planter, vin eller noe spiselig, evt julepynt. Vi lærer får ganske mange "ting" etter hvert, og vi har ikke nødvendigvis plass til alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det passer seg kanskje ikke at andreklassinger kjøper vin til læreren sin. ;)

Men noe spiselig eller drikkelig hadde nok vært lurt. F.eks. en fruktkurv, en eske konfekt eller lignende. Så enkelt kan det gjøres. Vil man gjøre det litt mer avansert kan man kjøpe inn gourmetprodukter, krydder eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiselige gaver er alltid best til folk som har passert 40. (Drikkelige også - så klart - men det blir litt feil at andreklassinger f.eks. skal gi bort alkohol).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er oppvokst i et lærerhjem, og kan skrive under på at det er utrolig mye merkelig og unyttig som har kommet i løpet av årenes løp! Spiselige gaver er absolutt best! Fruktkurv er jo en grei ting; man har bruk for det, det er sunt, det koster ikke all verden og det ser pent ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst i et lærerhjem, og kan skrive under på at det er utrolig mye merkelig og unyttig som har kommet i løpet av årenes løp! Spiselige gaver er absolutt best! Fruktkurv er jo en grei ting; man har bruk for det, det er sunt, det koster ikke all verden og det ser pent ut!

Ja, jeg har virkelig medfølelse med mange lærere. Jeg husker med gru at vi elever kjøpte et tinnfat med inskripsjon til vår lærer da vi sluttet på ungdomsskolen.

Å så glad hun sikkert ble. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Frøken_*

Hei!

Jeg er selv lærer på 9.året! Er i midten av 30 åra og får AV OG TIL gaver i forbindelse med jul/sommer. Har fått både blomster, sjokolade og julepynt:)

Har noen kollegaer som har fått vin og spa-behandling.

Håper jeg får det i år :fnise:

Hilsen "Frøken"

PS: Jeg forventer aldri noe, men synes det selvfølgelig er kjempehyggelig å bli satt pris på med en oppmerksomhet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en andreklassing som snart skal ha juleavslutning. Klassen skal kjøpe julegave til læreren, men det er så vanskelig å vite hva...

Læreren er kvinnelig, ca 40 og ikke noe spesielt "dillete". Vi kjøpte sølvsmykke til henne ifjor, men jeg er søren ikke sikker på om det var hennes "greie". Kan ikke huske at jeg har sett henne bruke noe særlig smykker, sminke bruker hun ikke, og hun går med "vanlige" klær. Jeg sier disse tingene for å gi et bilde av henne, hun er nok litt vanskelig å plassere, så det er vanskelig å vite hva hun kanskje vil like.

Noen som har noen forslag?

Lærerinnen til sønnen vår er nok på samme alder og forholdsvis samme type kan det virke som.Vi ga to billetter til nyttårskonsert i julegave.Det kostet vel en 450 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ga vinglass til kontaktlæreren til et av barna våre. Til jul og sommer i flere år ble det i alle fall noen like...

Ellers er spiselige gaver lurt. Liker blomster også, jeg da.

Synes det var en god ide å gi konsertbilletter, men litt spesielt å gi til nyttårsaften, kanskje? Det er jo lett en kveld der man har planer eller tradisjoner fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var liten, så ble det ikke kjøpt inn fellesgave fra klassen, men nesten hver og en ga en liten julegave til læreren. Tenk dere over 20 smågaver, hvor sikkert halvparten tok opp plass - stakkars lærer ;). Uansett, moren min pleide å kjøpe konfekt i gave på vegne av meg, og i ettertid må jeg si at det er nok best med spiselige gaver. Anbefaler Oliviers & Co for masse herlige olivenoljer, tapenader etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville likt å få, og tror det vil være populært å få:

- gavekort på bøker

- spiselige ting (f.eks. fra Oliviers)

- massasje-/ hudpleie-/ spagavekort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg gikk siste året på videregående så kjøpte vi i klassen en kurv med masse rart til klasseforstanderen vår. Vin, ost, fine duftlys osv.

Går jo an å putte oppi et fint krus, te o.l. også!! Passer jo bra til denne årstiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også oppvokst i et lærerhjem. Og med fare for å høre forferdelig politisk ukorrekt ut, (vær så snill, ikke døm meg!!!) siden begge foreldrene mine alltid har jobbet med kun minoritetsspråklige elever, har det vært vanvittig mye jalla som dukket opp ved juletider. Høydepunkt kan nevnes i fleng; et gedigent glassfat med bilde av Ajatollah Komeini, en gjennomsiktig glasskule med en plastblomst som gikk rundt mens den spilte en melodi, salt- og pepperbøsser formet som bamser med pels på, og en blinkende fontene med Michael Jackson-figur oppi. :fnise:

Det er jo tanken som teller, og det er veldig rørende å få gaver uansett! Men noe spiselig/ en koselig juleblomst er nok et godt stalltips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg riktignok ganske ny som lærer, men leser denne tråden nesten med sjokk. Ante ikke at lærerne fikk gaver jeg...

Og jeg som sa til eleven mine at de skulle presentere oppgaven sin på bursdagen min og at presentasjonen kunne bli deres gave til meg. Håper virkelig ikke de tror at jeg forventer noe annet enn akkurat en presentasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...