Gå til innhold

Hva slags oppringning er dette?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I det siste har jeg blitt oppringt fra et langt nummer som begynner på +2345080. Etter å ha googlet det ser det ut som nummeret er somalisk. Jeg er redd for å ta telefonen, selv for å si at jeg ikke er interessert, i tilfelle mobilen blir tappet på en eller annen måte (leste nettopp en artikkel om det i en nettavis).

Problemet er at disse ringer meg gang på gang, LENGE, og dette har de gjort flere kvelder. Det er kjempeirriterende, jeg har bare lyst til å ta den og skrike noe stygt i telefonen, men jeg regner ikke med det hjelper. Når de først er i gang med å ringe meg flere ganger så får jeg ikke skrevet meldinger eller noe, fordi de ringer såpass tett.

Har noen andre opplevd dette? Er det noen måte å bli kvitt disse på?

:kjefte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke opplevd noe sånt selv, men går det ikke an å sperre det spesifikke telefonnummeret på telefonen din?

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Har du sjekket om du kan sperre mobilen din for dette nummeret?

Hvis det ikke går ville jeg kontaktet mobiloperatøren og bedt dem hjelpe deg med dette.

Skrevet

Jeg ville kontakt mobiloperatøren. De har nok muligheten til å sperre dette nr, og ettersom det er fra utlandet og ofte har de nok intresse av det i tilfelle noen andre også hvis det er et lure nr.

Skrevet

Ok, takk for hjelpen, da skal jeg høre om de kan sperre telefonen min for dette nummeret! :) Supert, for det er til å miste vettet av når det ringer gang på gang på gang! ;)

Skrevet

Har du ikke en slik "leggepå" knapp?

Ville og tatt kontakt med mobiloperatøren.

Skrevet
Har du ikke en slik "leggepå" knapp?

Ville og tatt kontakt med mobiloperatøren.

Jo, jeg har prøvd å legge på, altså bryte oppringningen, men det virker som det bare gjør vondt verre. Da får de jo bekreftelse på at jeg sitter med telefonen tilgjengelig, og så ringer de enda flere ganger. :(

Skal høre om OneCall kan være min reddende engel her, ja!

Skrevet

Selv får jeg masse oppringninger fra "Norsk Telekompetanse". :(

Skrevet

Så ekkelt... håper du fikk hjelp til å sperre nummeret.

Gjest antigartner
Skrevet

*følge spent med på svar om sperring*

Jeg har også en utenlandsk "telefonterrorist", men den oppringingen er fra et annet land. Ut fra nummeret tror jeg at vedkommende ringer fra Litauen. Jeg var uoppmerksom og tok telefonen første gang jeg ble oppringt, for ca halvannet år siden. Det var bare babbel i den andre enden. Siden har det ringt med ujevne mellomrom. Heldigvis har jeg ikke blitt tappet for penger. Jeg håper at det bare er en privatperson som har slekt/venner som bor og jobber i Norge, og som har et mobilnummer som likner på mitt.

Skrevet
Jeg håper at det bare er en privatperson som har slekt/venner som bor og jobber i Norge, og som har et mobilnummer som likner på mitt.

Dette er jo det mest nærliggende å tro. Tenk på den stakkaren som sitter nede i Afrika og er redd for at det har skjedd noe galt med slektningen sin siden han/hun ikke tar telefonen.

Jeg fatter ikke hvorfor ikke bare ts tar telefonen og får saken ut av verden. Det er da ingen som kan tappe telefonen din for penger bare ved å ringe deg.

Gjest lillelinn
Skrevet

dette skjedde meg og en gang, men nr er for kort til å være et reelt tlf nr.

det var fra italia ifølge opplysningen, men det finnes ikke...

Skrevet
Dette er jo det mest nærliggende å tro. Tenk på den stakkaren som sitter nede i Afrika og er redd for at det har skjedd noe galt med slektningen sin siden han/hun ikke tar telefonen.

Jeg fatter ikke hvorfor ikke bare ts tar telefonen og får saken ut av verden. Det er da ingen som kan tappe telefonen din for penger bare ved å ringe deg.

Jo, det var jo akkurat om dette i media.. Hadde ikke tatt tlf.

Skrevet
Jo, det var jo akkurat om dette i media.. Hadde ikke tatt tlf.

Var det ikke heller det at mannen hadde gitt ut kortnr sitt? Slik forsto jeg det. Man kan da ikke tappe kontoer fra telefonen, telefonnr har jo ikke noen connection til kortnr ditt.

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet
Var det ikke heller det at mannen hadde gitt ut kortnr sitt? Slik forsto jeg det. Man kan da ikke tappe kontoer fra telefonen, telefonnr har jo ikke noen connection til kortnr ditt.

Nei men man kan bli videresendt til dyre teletjenester som koster kr svimlende beløp pr minutt og det får man så på telefonregningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...