Gjest Gjest Skrevet 20. november 2008 #1 Del Skrevet 20. november 2008 Svibler er jo for mang(spesielt for meg:O) ) et must i julen..med sine deilige duft. Men når bør man kjøpe dem? Er det ikke noe med hvor lang drivetid den må ha, for at blomsten kommer til juledagene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
øyenstikker Skrevet 21. november 2008 #2 Del Skrevet 21. november 2008 Når jeg kjøpte svibler sist, kom det blomster på 1 uke.... Jeg kan ingenting om hvor lang tid det skal ta jeg da, men jeg ville ventet litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solknapp Skrevet 21. november 2008 #3 Del Skrevet 21. november 2008 Jeg tror de blomster fortere om man har de ett varmt sted, det virker sånn erfaringsmessig. Selv pleier jeg å kjøpe 1 desember, og planter nye ca 14 dager etter, når de andre er "ferdige". Hvor lang tid det tar før de springer ut spørs vel litt hvor langt de er kommet når du kjøper de også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #4 Del Skrevet 22. november 2008 Det kan være lurt å sette sviblene mørkt og litt kjølig på natta (i en bod kanskje? eller i yttergangen?), og bare ha dem på bordet mens dere selv er hjemme. Da bremser man prosessen der sviblene vokser fort og dør fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 23. november 2008 #5 Del Skrevet 23. november 2008 Hva med amaryllis da? Kommer de fort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå