Gå til innhold

Brudekrone

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt oppgitt å lei meg, og samboeren min foreslo å spørre dere :)

Vi gifter oss i bunader og planen har alltid vært at jeg skal ha brudekrone. Jeg har funnet en å leie, slik at alt det er i boks. Problemet er det at jeg ser på det som litt vanskelig å gå med denne fra jeg her hos frisøren til vi er ferdig med middagen, den er nemlig ganske så tung. Ser for meg at det ville resultert i hode/nakkesmerter da nakken min ikke er vandt med noe så tung oppå hodet. Men frisøren min mener at det kun lar seg gjøre å feste denne en gang for å så ta den av når jeg måtte ønske det. Men jeg ønsker å ta den av mellom vielse og fotografering, fotografering og middag. I tillegg vet jeg ikke hvordan krone og bil går sammen.

Sånn at nå er jeg litt lei meg her jeg sitter :( Føler at jeg ikke blir noen brud uten, da de fleste andre kvinnelige gjestene også har bunad og forloveren min har kliss lik min bunad. Min mor sier at jeg har jo buketten, men likevel...

Så dersom har brukt en slik, eller kjenner noen som kjenner noen. Kan dere ikke spør de om hvordan de gjorde det?

Da hadde jeg blitt virkelig glad :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Skjønner veldig godt at du vil ha krone, mamma giftet seg i bunad og hadde også brudekrone - syns å huske at hun har fortalt at den også var veldig tung så jeg tror ikke hun hadde den på noe mer enn under vielsen og under fotograferingen. Høres utrolig slitsomt ut å ha den på under middagen da, mange tar jo av sløret under middagen da.. Syns å huske fra mamma sitt brudebilde at hun hadde noe ekstra pynt til bunaden som skilte den litt ut fra de andre bunadene, ikke bare krona liksom.. Kanskje det er en idé?

Skrevet

Jeg kjenner noen som giftet seg i bunad som laget en krone selv! Det var kjempefint, en ganske enkel krone, men veldig tøft. Ikke spør meg hvordan de gjorde det...

I min søken etter tiaraer på ebay kom jeg også over endel kroner. Disse er kanskje ikke så tunge og voldsomme som de norske brudekronene, men er også veldig fine.

Min svigerinne giftet seg i bunad, med en liten og lett krone som lignet på de jeg fant på ebay, og det var veldig pent.

Ikke gi opp! :)

en i sølv

gull

en til i gull

Eller så leier de vel ut på husfliden? De har kanskje kroner som er lettere enn den du har prøvd, selv om den kanskje ikke hører til akkurat din bunad?

Skrevet

Jeg trodde også det fantes "bryllupssølv" til bunadene, jeg? Mener jeg har lest det et sted :klø:

Skrevet

Kan du ikke få f.eks moren din og forloveren din til å lære seg hvordan de setter på krona, så de kan hjelpe deg med å ta den av og på når du måtte ønske det? Hvis du kan låne en av og til er det jo mange måneder å øve på. Det er kanskje lurt at du ikke har en veldig komplisert håroppsetning da.

Skrevet
Kan du ikke få f.eks moren din og forloveren din til å lære seg hvordan de setter på krona, så de kan hjelpe deg med å ta den av og på når du måtte ønske det? Hvis du kan låne en av og til er det jo mange måneder å øve på. Det er kanskje lurt at du ikke har en veldig komplisert håroppsetning da.

Problemet er vel at forloveren min er søsteren min som også er frisøren min. Og mor er også frisør. Og begge sier at det ikke vil gå - hele frisyren vil ødelagt.

Skrevet
Eller så leier de vel ut på husfliden? De har kanskje kroner som er lettere enn den du har prøvd, selv om den kanskje ikke hører til akkurat din bunad?

Jeg leier hos en gullsmed. Dersom jeg skal ha, skal jeg ha den da den står i stil til resten av sølvet mitt..

Skrevet
Jeg trodde også det fantes "bryllupssølv" til bunadene, jeg? Mener jeg har lest det et sted :klø:

Mja.. kanskje. Jeg vet at bygdeungdomslaget i fylket leier ut en krone med tilhørene bringeklede (hva nå enn det er) og en ting til, tror det var forkle.. Men dette skulle de ha 3000 kr for.

Skrevet

Ha en mindre komplisert frisyre? Kan hende de som eleir ut også har noen tips eller vet hva som er vanlig.

Skrevet

Finn en enklere frisyre så er problemet ute av verden.

Skrevet

Frisyren er ganske så enkel.. Problemet er festet. Min mor sier at det blir som å feste et slør, man fester det og tar det av, men ikke på igjen som da holder det ikke.

Skrevet

Da hadde jeg gått med kronen til jeg ikke orket mer, tatt den av og gått uten resten av kvelden (evt med konetørkle eller slikt). Og man kan jo prøve å ta den på igjen. Går det ikke, så går det ikke, ingen krise.

Skrevet (endret)

Det stemmer nok det frisørene dine sier - kronen blir festet på en slik måte at den ikke bare kan tas av og på igjen. Vanligvis hviler den på en valk av tøy som festes til håret. Søsteren min gjorde som Donpedro sier, hadde den på i kirka og under middagen, etter middagen og før kaker og dans forsvant hun i tjue minutter og skiftet hun fra bunad til kjole og fikk venninnene sine til å sette opp håret sitt.

Endret av eilan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...