Gjest Gjest_mille_* Skrevet 20. november 2008 #1 Del Skrevet 20. november 2008 Hei, jeg har ganske mørkt hår, det vil si ca sånn:Visit My Website . Og vil bli sånn : Visit My Website. Veit jeg burde gå til frisøren for og få til det, men bli sikkert veldig dyrt ! Derfor har jeg lyst til og prøve selv, men da må jeg vel først bleike det, ogs ta i brunfargen, men da kan det jo fort bli orange, og DET vil jeg IKKE !! Eller skal jeg heller bare ta mange lyse striper? Hva er best? I NEED HELP ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 20. november 2008 #2 Del Skrevet 20. november 2008 Jeg ville absolutt satset på frisør. Jeg vil heller bruke mer penger på å få det gjort skikkelig enn å ta sjansen på hjemmefarge som som regel ikke blir som ønsket. Å gå fra mørk til lys er jo som kjent ikke helt prblemfritt..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fløtepia Skrevet 20. november 2008 #3 Del Skrevet 20. november 2008 Hei du Jeg gikk nettop gjennom prossessen fra mørk til lys. Jeg var like mørk som bildet, og tenkte også å farge det selv hjemme. Men det blir faktisk dyrere å gjøre det selv hjemme, enn å bare gå til frisøren altså! For du må ha maaange blekings pakker og avfarginger. Jeg hadde i 3 avfarginger og 5 blonderinger, ca 2-3 i uken.. men alikevel så ville det ikke bli blondt! bare orange og ekkelt. så gikk jeg til frisøren og bleiket det, og da ble håret kjempefint.. men håret var helt tyggis og ekkelt.. så invister heller i å gå til frisøren, så får du i alle fall fint hår. men kanskje du kan ta i et par avfarginger hjemme først slik at det blir mindre å bleike hos frisøren? spør på en frisør salong (noen salonger selger forresten blekemiddel som de bruker på kundene sine, du kan jo stikke innom noen å høre?) Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ynskje Skrevet 20. november 2008 #4 Del Skrevet 20. november 2008 Frisør er nok det beste tipset her. Jeg gikk fra mørk til lys ved å ta avfarging hos frisør. Når håret var "avfarget" ble det farget på nytt for å få rett nyanse. Avfargingsfargen blir fort oransjeaktig, så en farge oppå der igjen er ganske nødvendig. Noe som er lurt å gjøre er å høre hos forskjellige frisørsalonger om de har lærlinger. Jeg gjorde det selv hos en lærling og fikk like bra resultat som om jeg skulle vært hos en ferdigutdannet frisør. Etter over 4 timer i frisørstolen endte jeg opp med å betale langt under 500 kr (husker ikke helt hva jeg betalte) Lykke til, og håper du blir fornøyd med resultatet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *lucky* Skrevet 20. november 2008 #5 Del Skrevet 20. november 2008 Dette mener jeg du bør kunne klare å få til selv siden du ikke vil bli så veldig lys. Men det kreves ihvertfall tre pakker med bleiking/farge og du bør bruke en bra kur så prisen blir nok ganske lik om du gjør det selv eller går til frisør. Men du kan jo som ei skriver i tråden avfarge det en gang selv før du drar til frisør. Jeg avfarget to ganger+ hadde i ny farge og klippte håret hos frisør, det kostet litt over totusen... Frisøren min blandet ut bleikemiddel med balsam for at det ikke skulle være så tøfft for håret, det tok lengre tid og avfarge det men jeg fikk ikke tyggishår selv om hun gjorde dette to ganger. Det peneste og enkleste for deg blir vel å ta masse lyse striper isteden, bruker du hette så blir jo håret jevn over lysere. Billigere er det og! Og du slipper at det blir så fort tydelig ettervekst. Etter evt striping anbefaler jeg deg å bruke denne http://www.lookfantastic.com/hair/wella-co...l-ash-8.81.html den gir en nydelig lysfarge!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fat Sally Lee Skrevet 20. november 2008 #6 Del Skrevet 20. november 2008 Dere som har tatt avfarginger, var dere naturlig mørke i håret? Eller var håret farget mørkt før avfargingen? (Jeg er naturlig blond, men har farget håret mørkebrunt i mange år, og har lyst til å gå tilbake til naturlig farge, men håret er langt, og jeg er redd avfrgingen vil slite voldsomt på håret...) Stemmer i med de andre her - gå til frisøren, gjerne en lærling. Og husk en god hårkur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *lucky* Skrevet 20. november 2008 #7 Del Skrevet 20. november 2008 Dere som har tatt avfarginger, var dere naturlig mørke i håret? Eller var håret farget mørkt før avfargingen? (Jeg er naturlig blond, men har farget håret mørkebrunt i mange år, og har lyst til å gå tilbake til naturlig farge, men håret er langt, og jeg er redd avfrgingen vil slite voldsomt på håret...) Stemmer i med de andre her - gå til frisøren, gjerne en lærling. Og husk en god hårkur! Jeg hadde svart farget hår så det var ikke bare lett. Men jeg hadde lyst på en kort sveis så da gikk det bra. Nå skal jeg spare håret fremover så jeg kommer bare til å stripe det. Det er det beste alternativet synes jeg og det er lett å gjøre selv. Jeg har litt hårdilla om dagen og leser mye på denne siden http://lockig.se/ jeg har fått så fint hår etter at jeg fant ut hvordan man best behandler håret sånn som disse damene gjør! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mille_* Skrevet 20. november 2008 #8 Del Skrevet 20. november 2008 Takk,for alle de gode rådene! : ) blir nok frisøren; ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ynskje Skrevet 20. november 2008 #9 Del Skrevet 20. november 2008 Dere som har tatt avfarginger, var dere naturlig mørke i håret? Eller var håret farget mørkt før avfargingen? (Jeg er naturlig blond, men har farget håret mørkebrunt i mange år, og har lyst til å gå tilbake til naturlig farge, men håret er langt, og jeg er redd avfrgingen vil slite voldsomt på håret...) Stemmer i med de andre her - gå til frisøren, gjerne en lærling. Og husk en god hårkur! Jeg hadde farget håret brunt, er egentlig mellomblond (?). Avfargingen gjorde håret mitt tilnærmet platinablondt. Håret blir utrolig slitt av avfarging, de første gangene jeg dusjet etter dette var jeg nesten redd for at håret skulle dette av eller smuldre opp. Da var hårkurer veldig greie å ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 26. november 2008 #10 Del Skrevet 26. november 2008 Hei! Mulig jeg bare må ha det inn med teskje, men; jeg har i mange år farget håret i diverse mørke nyanser av brunt, og har nå sett at utveksten egentlig er ganske lys (ikke grå). Så da; må jeg virkelig avfarge det for å få tuppene like lyse som toppen (omtrent så lyst som det lyse bildet i tråden her), eller kan jeg bare dreise til med farge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 26. november 2008 #11 Del Skrevet 26. november 2008 (Jeg er naturlig blond, men har farget håret mørkebrunt i mange år, og har lyst til å gå tilbake til naturlig farge, men håret er langt, og jeg er redd avfrgingen vil slite voldsomt på håret...) Jeg gjorde det etter at jeg hadde farget håret mørkt for noen år siden. Jeg hadde også langt hår, men jeg hadde bare farget håret mørkt én gang, så det er mulig at det ble lite slitt av den grunn også. Jeg merket hvertfall ikke noe til slitasje på håret etter at jeg hadde avfarget det selv. Jeg brukte da to pakker med avfarging, og farget etterpå til en blondfarge lik min opprinnelige. Men om jeg hadde farget håret mørkt lenge, tror jeg at jeg ville gått til en frisør. I det minste for å høre hva de sier. Det har jo også endel å si hvordan hårkvalitet man har (jeg har hår som ikke blir så lett slitt). En jeg kjenner, som også ville ha tilbake sin naturlige farge, fikk beskjed om at det beste var å legge i en del lyse striper, og fortsette med det, sånn at håret gradvis ville gå tilbake til sin egen farge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catwar Skrevet 19. april 2011 #12 Del Skrevet 19. april 2011 Gammal gammal tråd Men uansett, eg gikk fra å vere brunette til å vere platinablond med ein pakke bleikningsmiddel fra Depend. Gikk fint det. Men det er vell ikkje nåke frisørane anbefala.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tjoms Skrevet 19. april 2011 #13 Del Skrevet 19. april 2011 TS, du kan jo også gjøre det hos en lærling. Det tar litt lenger tid fordi de må spørre om "alt", men min erfaring er at jobben blir gjort like bra, til halve prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå