Gjest Gjest_ttt_* Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 må man betale arbeidsgiver for seg selv når man har et aksjeselskap? MÅ man i såfall betale 14,1% av det da? eller varierer avgiften? revisoren min opplyste meg i dag om at jeg måtte betale arbeidsgiveravgift for meg selv, noe jeg ikke var klar over.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Selvsagt må du betale arbeidsgiveravgift på lønn til deg selv fra ditt eget AS. Satsen avhenger av hvor i landet du holder til, men i det sentrale østlandet og de største byene er satsen 14,1%.
Gjest Revisor-Spire Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 Det er jo ganske oppsiktsvekkende at du ikke var klar over at det må beregnes arbeidsgiveravgift når man mottar lønn fra et aksjeselskap. Med personlig firma, hadde du sluppet det, men da hadde jo risikoen for å tape mye penger vært overhengende hvis det går dårlig, og du hadde som selvstendig næringsdrivende også fått høyere folketrygdavgift enn som lønnsmottaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå