Gå til innhold

Når pynter dere til jul?

SkumGummi

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg er vel det største julemennesket på jord og gleder meg VELDIG til å fylle leiligheten med julestemning.

Når pynter dere til jul? Vil så gjerne pynte nå, men er det litt tidlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal egentlig pynte neste søndag, 1. i advent. Men hang opp julegardinene idag, og byttet ut alle lys til røde. Også har jeg hengt opp to hjerter i vinduet. Så jeg har tjuvstartet litt i år :sjenert: Klarer ikke la vær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg komme rnok til å dra fram eskene med julepynt rundt 1. desember og henge opp og sette fram. Deember fyker avgårde, ikke skal vi feire jul hjemme heller, så jeg vil gjerne "dra nytte" av julepynten så lenge som mulig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i julen selv, men synes den hører til i desember. ;) 1. søndag i advent kommer adventslysene fram, julestjerne i vinduet og julekrans på døren. Ellers er det ingen pynting før lille julaften, og da gjør hele familien det sammen (jeg synes dessuten det er koseligere å pynte med hele familien på lille julaften enn å gjøre det alene flere dager/uker før).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å vente til desember, som oftest etter at eksamene er unnagjort. Julepynten har jeg derimot kjøpt for flere måneder siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å ta fram adventsstjerne, adventsstake og litt "småpjusk" neste helg. Så kommer vi til å sette ut litt og litt mer etter hvert som det nærmer seg jul. For min del føles det som jula er over på 1. juledag, og 1. januar vil jeg helst ha all julepynten vekk. Senest. Så jeg prøver å strekke jula litt andre veien istedet. :)

Vi skal pynte treet søndagen før julaften, så det blir et par dager på forskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynner så smått første søndag i advent. Størsteparten av julepyntingen gjør vi unna på lillejulaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her pyntes til advent neste helg.. Lilla i hver en krok:)

Siste helga før jul skifter jeg gardiner, duker og lys og lager rød jul::)

Treet setter vi inn noen dager før julaften, men pyntes ikke før lillejulaften.

JeG GLEDER MEG TIL JUL:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har julepynt og julegodteri-forbud fram til 1. desember :tristbla:

Det har egentlig jeg og, men siden jeg ikke bor alene må jeg bøye meg for at de andre vil pynte første søndag i advent (og det er jo bare én dag før i år, så det går greit).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første søndag i advent er det fram med adventsstaken og opp med julestjerna i vinduet.

Dilldall som juleduker, juledingser, vindusappelsiner og lysslanger kommer opp en eller annen gang mellom første søndag i advent og uka før julaften.

Julegrana (eller julegreina, for å ta tilbake originaljula, og uten unger labbende rundt) kommer sannsynligvis opp på kvelden lille julaften, men egentlig burde jeg holdt på tradisjonen med julaften morgen. Uansett tennes ikke lysene før julaften (altså etter kl 1900 den 24. desember) utenom et raskt blaff, for å sjekke at de virker.

Og så river jeg alt sammen ned igjen den 6. januar, for det er trettende dag jul.

Men pepperkaker har jeg meldt ut av jula, for det eter jeg såfremt de er å få tak i. Før og etter både jul og juli. Bare jeg har vaniljeiskrem i huset. Men julaften eller førstedag pimper jeg den med rørte moltebær og grovknaste pepperkaker i, og litt kanel over. For jeg er ikke så overbegeistret for risengrynsgrøt, og moltekrem basert på kremfløte blir rett og slett for mektig, etter å ha slurpa i seg halve brøstkassa til en sau.

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men pepperkaker har jeg meldt ut av jula, for det eter jeg såfremt de er å få tak i. Før og etter både jul og juli. Bare jeg har vaniljeiskrem i huset. Men julaften eller førstedag pimper jeg den med rørte moltebær og grovknaste pepperkaker i, og litt kanel over. For jeg er ikke så overbegeistret for risengrynsgrøt, og moltekrem basert på kremfløte blir rett og slett for mektig, etter å ha slurpa i seg halve brøstkassa til en sau.

Festlig fortalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Hegepege

Jeg byttet til julegardiner idag, og satt opp noen små nisser i vinduene :lur:

ELSKER julen, fnnes ikke noe bedre.. Så nå er julen igang hos oss, så naboen hadde satt frem adventsstaken, DET synes jeg var litt tidlig.. Henger ikke opp julestjerna enda for å si det sånn :) Vi skal ikke feire julen hjemme i år, er nesten borte fra 11-28 desember, så da må vi jo få litt gleden her hjemme også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner rundt første søndag i advent, så her kommer ikke noe fram før neste helg. Deretter så pyntes det litt etter litt, juletreet pyntes til slutt på lillejulaften.

Foretrekker å ha julepynt før jul enn etter, så her taes julepynten ned 2. januar, da er definitivt jula over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme er det kvelden 23. desember det pyntes, og treet får vi aldri surra oss til å pynte før på morningen juleaften......

Adventspynt er jo noe annet og kommer opp 1. søndag i advent.

Siden jeg bor på hybel i år tenkte jeg å pynte her 1. desember, da i light versjonen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...