madam_mim Skrevet 30. april 2010 #21 Skrevet 30. april 2010 Du spiser veldig lite synst eg. Eller du er kanskje ganske liten allerede? Dersom du ikkje går ned i vekt er det kanskje fordi forbrenninga di er på lavbluss. Du kan regne ut kaloribehovet ditt her: http://www.iform.no/pub/art.php?id=444 Sjøl veier eg ca 68,og har basalforbrenning på ca.1500 kalorier. Det er altså det kroppen min bruker bare på å holda alle systemene i gang i løpet av døgnet. Men når ein legg til dagens aktivitet og trener i tillegg blir behovet ganske mykje større, så eg må eta rundt 2350 dei dagane eg trener,og ca2000 andre dagar. Og ja, eg går ned i vekt... Alkohol i moderate mengder har aldri hatt noe å si for mi vekt, det er meir all snopet du får lyst på når du drikk som er problemet Uansett har ikkje fylla så veldig mange positive ting å tilføra kroppen men det veit du vel egentlig.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #22 Skrevet 1. mai 2010 Hei, du. Når du drikker alkohol og skal ned i vekt er det ikke så mye kaloriene du får i deg som er problemet. Men når du har konsentrasjon av alkohol som skal brytes ned i blodbane og lever vil hele forbrenningen din utelukkende gå til å forbrenne/ kvitte seg med alkoholen. Det som skjer er at du ikke forbrenner fett til alkoholen er ute av kroppen!I tillegg inneholder en god del alkohol mye kalorier, så det er lurt å ikke drikke for mye for ofte. Kan anbefale rødvin, men ettersom du er ung liker du sikkert spriten i rusbrus bedre.... Men det jeg ville fortelle deg var: Jo høyere konsentrasjon av alkohol du har i kroppen, jo lengere tid tar det før forbrenningen din kommer "tilbake" til å forbrenne fett igjen. Jeg haruansett ikke tro på å nekte seg selv for mye om en er flink ellers i uka, men i en periode der du skal NED i vekt bør du nok vurdere hvor ofte du skal drikke alkohol! Lykke til er ikke dette i strid med det Bergans sa? jaggu ikke lett å vite hva som er sant..
Leylani Skrevet 2. mai 2010 #23 Skrevet 2. mai 2010 Kjempebra diskusjon, har også lurt på dette. Nå lærte jeg mye
The Kitten Skrevet 2. mai 2010 #24 Skrevet 2. mai 2010 Hvis jeg har forstått ts riktig, så lurer hun på om alkohol bryter ned musklene, slik at forbrenningen blir lavere? Muskler forbrenner mer enn fett, så jo mer muskelmasse en har, jo mer forbenner man. Om alkohol bryter ned muskler, vet jeg ikke. Har hørt begge deler, men mye alkohol er uansett ikke bra for kroppen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå