Gjest Anonymous Skrevet 17. juni 2003 #1 Skrevet 17. juni 2003 Hei, er det noen som kan anbefale en fotograf i Kristiansand? Jeg bor utenbys, og begynner å få litt dårlig tid (tror jeg). Har funnet alle i katalogen, men vet jo dermed ikke hvem som er bra. Ok om du også vet ca pris. Takk KE
Gjest Helenius Skrevet 17. juni 2003 #2 Skrevet 17. juni 2003 Vi lette også etter fotograf i Kristiansand. Jeg var i kontakt med To Fotografer (som var opptatt på "vår" dato da jeg ringte dem i februar) og Sol Nodeland. Begge de var aktuelle på grunnlag av det jeg så på hjemmesidene deres. (Husker ikke adressene nå, men med et søk finner du dem nok. Sistnevnte gjør ikke så mye bryllupsfotografering og gjør heller ikke avtaler så lenge i forveien, men var veldig hjelpsom og villig til å ta bilder av oss. I og med at hun var usikker på ferieavvikling m.m. valgte vi å gå bort fra profesjonell fotograf og heller benytte forloveren min til fotograferingen. Sol Nodeland mente at det var hun og To Fotografer som var minst tradisjonelle av kristiansandsfotografene. Da regner jeg med at de andre tar mer standard bryllupsbilder! (Men de kan sikkert være fine de også, altså)
Po Pi Skrevet 17. juni 2003 #3 Skrevet 17. juni 2003 Hei! Jeg vet ikke helt hvem jeg skal anbefale deg, men jeg kan i alle fall si at vi har valgt å bruke fotograf Gunnar Murstad. Jeg har vært innom hans studio for å se på bryllupsbilder han har tatt, og jeg synes han er flink. Han har drevet fotostudio i mange år, og har mye erfaring med å ta bryllupsbilder. Vi skal på en planleggingstime hos han førstkommende fredag, gleder meg til det. Jeg fikk noen priser da jeg bestilte fotograferingen, men dette er ca 1 år siden, så prisene kan jo ha steget. Vi kommer til å velge et album med 22 bilder i, og disse bildene er i størrelse 13*18 cm. Dette betaler vi ca 4800 kr for. Det billigste albumet koster ca 3200, og har 20 bilder i størrelse 10*12 cm. Bare husk at disse prisene kan ha forandret seg! Ellers kan jeg si at for å få sort/hvitt må du betale 600 kr ekstra, for brudepiker/svenner koster det 450 kr ekstra, og hvis man vil ha både inne- og utebilder må man betale 1500 kr ekstra. Fotografen regner med å bruke ca 1 time på fotograferingen. Ellers har fotograf Peder Austrud rykte på seg for å være veldig dyktig, men det som er litt dumt er at han ikke har fotostudio i Kristiansand. Han holder til i Mandal, men jeg vet at han reiser til Kristiansand og omegn for å ta utebilder. http://www.austrud.no Et annet forslag er To Fotografer, dette er to damer som driver fotostudio sammen, og jeg vet at disse blir mye brukt. http://www.tofotografer.no Når gifter du deg? Hilsen fra Po Pi
Gjest Anonymous Skrevet 17. juni 2003 #4 Skrevet 17. juni 2003 Tusen takk for fine svar! Fant akkurat hjemmesiden til To fotografer, og likte mye av det de hadde gjort. Skal også ringe de andre jeg har fått opplyst. Vi gifter oss i Tinghuset fredag 08.08. -etter utrolig mye byråkratisk tull og sommel. Men nå ser det ut til at alt er i orden. KE
silja Skrevet 17. juni 2003 #5 Skrevet 17. juni 2003 ellers er "helges studio" i lillesand et alternativ, han er mye brut, reiser rundt i både øst og vestfylket og tar flotte bilder. Dessverre har jeg ikke priser ol. Men det er jo bare å ringe å høre ev! http://home.online.no/~hefo/bryllup.html
EmmaK Skrevet 18. juni 2003 #6 Skrevet 18. juni 2003 Hei! Angående fotografer i KR. Sand, To fotografer tar utrolig mange stilige bilder (svart hvitt), men personlig synes jeg at mange er veldig like, og motivene er blitt litt oppbrukt, men hver sin smak selvfølgelig. Selv gifter jeg med 9 august, og pga at vi skal ha vielsen i Setesdalen måtte vi finne en fotograf som var villig til å kjøre og ordne, og det endte men Helge Studio. Han er vel ganske tradisjonell i bildene, men de er for all del fine. Ønsket vårt var Austrud, men han tok helst bilder på kvelden, pga et spesielt lys, og det passet ikke i våre planer. Men nå kommer poenget, jeg var forlover og fotoassistent forrige lørdag da min venninne giftet seg, og de brukte også Helge Studio, men det var datteren til Helga, Mona, som tok bildene. Og hun var utrolig dyktig, rask og effektiv. De fikk noen tradisjonelle brudebilder, men etter ønske fra dem hadde de også endel utradisjonelle motiver og oppstillinger. KAn på det varmeste anbefale henne!! Er ikke sikker på prisen, tror selve fotosession koster ca 2500, men så kommer det jo endel i tillegg... Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 18. juni 2003 #7 Skrevet 18. juni 2003 Har vært i flere bryllup der brudeparet har brukt To Fotografer. De er flinke og har mange flotte bilder, men har ikke vært så flinke til å fornye seg. Så dersom du ikke har egne ideer til hvordan bildene skal være kan det hende at bildene blir like mange andres (men fortsatt kanskje mer spennende enn hos en mer tradisjonell fotograf). Men det er jo ikke sikkert at gjør så mye...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå