Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke den som sminker meg mest, men det hender og da liker jeg å bruke litt eyeliner, men 98% av gangene så blir det temmelig mislykket og jeg ender opp uten. Blir jeg sminket av andre får de det veldig pent til og det ser alltid bra ut.

Er det noen som har noen hjelpende tips til en håpløs eye-line bruker :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tips nummer en: Øve, øve, øve! Jeg var håpløs med eyeliner selv og brukte det derfor aldri, men så bestemte jeg meg for å lære meg det. Har seriøst stått flere kvelder på badet hjemme og bare øvd på å legge eyeliner. :fnise: Nå går det veldig fort og blir pent.

Endret av Miel
Skrevet

Begynn innerst i øyekroken. Strekk ut øyelokket helt. Ta det så tynt som overhode mulig innerst i øyekroken og til midten av øye. Fortsett fra midten og ut, da kan du gjerne få det litt tjukkere for så å avslutte med en tynn spiss.

Øv mye slik at det blir likt på begge sider. Dus litt over med øyenskygge om det blir ujevnt.

Øvelse gjør mester.

Skrevet

Problemet er at den liksom ikke legger seg mellom øyevippene, så det lyser liksom frem at det er hvitt der. Og om jeg er heldig og får til en tynn linje så blir den liksom over øyenvippene og det ser feil ut. Som regel blir streken i tillegg tykk og da ser det fælt ut :sjenert:

Men skjønner jo at man kan trenge øving, men det virker like håpløst hver gang.

Skrevet
Problemet er at den liksom ikke legger seg mellom øyevippene, så det lyser liksom frem at det er hvitt der. Og om jeg er heldig og får til en tynn linje så blir den liksom over øyenvippene og det ser feil ut. Som regel blir streken i tillegg tykk og da ser det fælt ut :sjenert:

'

Det gjør ingenting, det fyller du bare forsiktig inn etterpå :)

Skrevet
'

Det gjør ingenting, det fyller du bare forsiktig inn etterpå :)

Så fint å vite for meg også :)

Skrevet

Takk for tipsene! Jeg får øve meg på kveldene og se hva jeg kan få til ;)

Skrevet

Det hjelper også på resultatet å legge en svart kajal på våtkanten for å fylle i med svart. Det gjør at det hvite lettere blir borte.

Skrevet
Det hjelper også på resultatet å legge en svart kajal på våtkanten for å fylle i med svart. Det gjør at det hvite lettere blir borte.

Og bruk vippetang!

Skrevet

Synes ofte at eyelineren ikkje blir særlig pen, men så putter eg på øyenskygge også ser ein det ikkje. Bruker grå eyelinerblyant.

Skrevet (endret)

Det er sikkert smak og behag, men jeg synes iallfall våt eyeliner med god, tynn spiss er lettest å få pent. Og jeg begynner i ytterkant av øyet, mens jeg strekker ut øyelokket med den andre hånden. I begynnelsen, før jeg ble stødig nok, prikket jeg liksom opp en tynn linje først, og fylte forsiktig inn hele streken etterpå. Hvis du begynner med eyeliner før du tar på øyenskygge og mascara er det ganske lett å "dytte" eyeliner ned imellom vippene slik at du ikke får den hvite kanten. Du kan også bruke øyenskygge til å duse ut eyelineren litt slik at ikke streken blir så hard.

Endret av Miel
Skrevet

Eller saa kan du proeve denne?

Har ikke proevd den selv, men hoerer gode ting :)

Skrevet

Noterer ned alle tips. Sminket meg til fest i helga og takk og lvo at øyenskyggen kan brukes til å duse ut deler av eyelineren med :roll:

Gjest Gjest_Jenta_*
Skrevet

Ellers er Q-tips en fin ting å jevne ut med:) men da må man jo ta litt øyeskygge der det evt forsvinner... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...