Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode oppskrifter med kjøttdeig, kyllingkjøttdeig eller karbonadedeig å dele?

Skrevet

Denne prøvde vi en dag og den falt i smak hos begge to :)

Tid: 30 min

Antall personer: 4

4 dl jasminris

6 dl vann

salt

1/2 kg kjøttdeig

Rød Currysaus

2-3 ts rød currypasta

1 boks kokosmelk

2 kaffirlimeblader

1-2 ts peanøttsmør

300 g sukkererter

fiskesaus

Slik gjør du:

1. Skyll risen i kaldt vann i et dørslag. Kok opp vann og salt i en kjele tilsett ris og la den koke under lokk ved svak varme i ca 12 min. Ta kjelen av platen og la risen trekke i kjelen frem til servering.

2. Form kjøttet til små kjøttboller

3. Lynstek currypastaen i en wok i litt av den faste kokosmelken til ingrediensene begynner å skille seg. Tilsett kjøttboller, og stek dem i curryblandingen i 3-4 min. Rist jevnlig på woken slik at kjøttbollene holder på den runde formen.

4. Tilsett resten av kokosmelken limeblader og peanøttsmør. Kok opp under omrøring og tilsett sukkererter som er delt på langs. La det koke i 1-2 min, og smak til med fiskesaus evt. litt sukker.

5. Server curryen til nykokt ris.

Skrevet

Hurtiglapskaus.

Når vi har lyst på lapskaus, men ikke har tid til å lage den med biffkjøtt el. steker jeg kjøttdeig(eller karbonadedeig) og tilsetter det som skal til av grønnsaker. Det tar ikke særlig mye lenger tid enn det tar å lage en vanlig potetmiddag.

Skrevet

Denne er god:

En pakke kjøttdeig

En løk

En stor gulrot

Noen stilker selleri

Hvitløk

Salt, pepper og oregano

En boks tomatpure

En liten kartong matfløte

Stek kjøttdeig, hakk løk, selleri og gulrot og ha i. Tilsett resten og server med pasta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...