ellapille Skrevet 17. juni 2003 #1 Del Skrevet 17. juni 2003 I forrige uke ble de 2 minste barna plaget av en større gutt. Han går i 4 klasse. Han slo 5 åringe, stengte veien for 7 åringen,truet med å sykle over rulleskøytene deres,sa at han skulle drepe lillebroren på 5,skjære over halsen til mamman deres, så jenta på 7 lovte å gi alle pokemonkortene sine til ham hvis han sluttet å slå 5 åringen. Så kommer ungene hjem,jenta helt hysterisk,vil ikke på skolen for hun eier jo ingen pokemonkort,gråter fordi hun er redd for mamman og lillebroren sin,og funderer på hvor hun skal bo om jeg dør. Dette var så graverende at jeg tok kontakt med moren og fortalte alt. Så sier hun til meg at jeg må jo forstå henne. Men hva kan vi som mødre gjøre da? sier jeg. Veit ikke,jeg sliter så fælt med ham selv. Han fikk diagnosen ADHD for 4 år siden. Vi har kontakt med ppt,barnevernet,han er på en bondegård i stedet for å være på skolen hver dag,skolen har fast møte med denne moren og barnevernet en gang i mnd på grunn av gutten. Vi får snakke om dette denne gangen sa jeg,men hva med neste gang da spurte jeg henne. Det er vel ikke sånn at jeg må holde ungene mine hjemme fordi en annen gutt har ADHD og at det er så synd på ham stakkar.Det er vel han som skulle ha blitt holdt vekke. Ungene som er vant med å leke fritt ute kan da ikke plutselig være nødt for å ta med seg mamman sin hver gang de vil utenfor feltet å leke. Sikkert noen som mener jeg er krass nå,men ungene mine er da ikke levende blink fordi noen har en lidelse ,sykdom,skade eller hva det nå enn er. Adhd er en liten hjerneskade av hyperaktivitet har jeg blitt fortalt.Stemmer det? Jeg får flere ganger beskjed om at jeg må forstå henne. Da sa jeg til henne på en fin måte at jeg forstår hvordan det er så slite med en unge,min eldste sønn hadde adferdsproblemer og var en :evil: i mange år,men han hadde ikke adhd,men jeg forstår litt. Men den største forståelsen må jeg gi til mine barn. Her har hun 1 barn å hanskes med og jeg er alene med 3. Så skal jeg forstå????? :evil: :evil: :evil: Hvordan skal jeg kunne forklare mine barn hvorfor gutten din er sånn når jeg ikke forstår det sjøl engang spurte jeg om. Må jeg ta kontakt med ppt og barnevernet å be dem forklare mine barn hvorfor gutten din gjør slikt mor ungene mine? Hun sa JA. Vi avtalte å møtes,hun skulle ta med seg gutten sin dagen etter. Så ringer hun på ettermiddagen å sier at hun får det ikke til,middagen står på ovnen og hun venter gjester. hva skal jeg gjøre? Hvordan skal jeg gå fram? Hva ville dere ha gjort? Min forstand blir jammen satt på prøve altså. Hjeeeeeeeeeeeeeeeeelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 17. juni 2003 #2 Del Skrevet 17. juni 2003 Adhd er en liten hjerneskade av hyperaktivitet har jeg blitt fortalt.Stemmer det? Vel.. ADHD kan skyldes en liten hjerneskade, men også andre ting. Om du vil ha mer generell info kan du lese her: http://www.elevsiden.no/adhd/adhd.htm http://www.doktoronline.no/pub/articles/ch...ren/300149.html Jeg skjønner godt at du blir frustrert. Ja, sønnen hennes har et problem, men det skulle ikke dine barn trenge å lide for! En ting er å ha forståelse for problemet, noe annet er å godta at dette får skje. Det kan høres ut som om moren driver med ansvarsfraskrivelse, "han har en lidelse, sånn er det bare", men på den annen side har jeg forståelse for at hun kan slite veldig. Det er nok ikke så lett å vite hva man skal ty til i slike tilfeller, dersom "alt" er prøvs fra før. Likevel: Dine barn skal ikke lide på denne måten, det er ikke rett. At man kan se seg nødt til å godta utrop, støyende atferd, det er så. Men barna dine har rett til å føle seg trygge. Håper andre har matnyttige tips til deg, for jeg har dessverre ikke mye å bidra med akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå