Gå til innhold

Hjemmelagde hamburgere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alt tilbehøret, og vanlig kjøtt.

Derfor lurer jeg på din beste oppskrift på hamburgere?

Har brukt hakket løk, slt og pepper...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slenger egentlig bare oppi det jeg finner, men f.eks.:

- løk

- hvitløk

- chili

- ost

- salt og pepper

- soyasaus

- egg

- mel

- paprika i smååå terninger

Skrevet

Det varier litt hva jeg har i hamburgerne, men jeg lager de ofte i asiatisk stil. Med karripasta, eller ingefær, hvitløk, chili og sitrongress.

Det blir gode burgere gjerne med picles eller en mangochutney som tilbehør i lag med salat.

Det hender og at jeg lager "marrokanske" hamburgere med kanel, kummin, løk og hakkede aprikoser. Det høres helt srpøtt ut, men er veldig godt og gir saftige hamburgere.

Jeg bruker aldri oppskrift så burgerne smaker forskjellig hver gang, men etter noen år har jeg fått en viss følelse med hvor mye krydder som trengs.

Skrevet

Grillburgere:

Kjøttdeig (ikke karbonadedeig)

Salt og pepper

Brødsmuler

Eggeplomme

Finhakket løk

Øl

...nå ble jeg sulten...

Skrevet
Grillburgere:

Kjøttdeig (ikke karbonadedeig)

Salt og pepper

Brødsmuler

Eggeplomme

Finhakket løk

Øl

...nå ble jeg sulten...

Øl i hamburgeren?eller til maten?:P

kjøttdeig

finhakket rødløk

paprika

oregano

egg

salt

pepper

tabasco

Skrevet
Øl i hamburgeren?eller til maten?:P

kjøttdeig

finhakket rødløk

paprika

oregano

egg

salt

pepper

tabasco

Nei, i burgeren! :) (altså, det skader jo ikke å drikke en ved siden av heller...?)

Lærte det av ei amerikansk jente, var kjempeskeptisk. Men de blir helt usannsynlig saftige, og ølet smaker man ikke en gang. (det smaker sikkert mer om man bruker mørkt øl, det har jeg ikke prøvd ennå)

Skrevet
Nei, i burgeren! :) (altså, det skader jo ikke å drikke en ved siden av heller...?)

Lærte det av ei amerikansk jente, var kjempeskeptisk. Men de blir helt usannsynlig saftige, og ølet smaker man ikke en gang. (det smaker sikkert mer om man bruker mørkt øl, det har jeg ikke prøvd ennå)

hmmm høres spennende ut :) bruker du mye øl da?hvilken øl?tror dette må testest :) spørs om d blir hamburger til middag i kveld :P hehe...

Skrevet
hmmm høres spennende ut :) bruker du mye øl da?hvilken øl?tror dette må testest :) spørs om d blir hamburger til middag i kveld :P hehe...

Hihi. Jeg har bare laget det en gang selv, da brukte jeg en helt vanlig, lys øl (kjøpte den her i England, de har ikke det merket i Norge). Så du kan helt sikkert bruke det meste. Har tenkt å prøve med bayer neste gang, for å se om det blit mer smak. Mmmm...

Har ikke oppi så mye. Kjøttdeig, litt løk (det går mye etter smak), noen ss brødsmuler pr 100 g kjøttdeig, og nok øl til at det blir passe konsistens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...