Gå til innhold

MD- VitA Clearing Complex spray

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

Er denne sprayen som skal brukes for å dempe uren hud på rygg og bryst farlig for gravide? Det står ingenting på pakningsvedlegget, men den innholder jo endel stoffer som ikke er superbra, etter hva jeg har skjønt... Men kan dette gå bra alikevel, om det er i små mengder?

Her er ingrediens-listen:

Ingredients: Purified Water (Aqua), SD Alcohol 40-B, Sodium Lactate (and) Lactic Acid, Salicylic Acid, Polysorbate 20 (and) Retinol, Hydroxypropyl Methylcellulose, Propylene Glycol (and) Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Oil/Extract. 5% Lactic Compound 5% Salicylic Compound pH balanced (pH 4.0) non-comedogenic allergy tested fragrance free

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Gravide skal ikke bruke produkter med a-vitaminderivater, pga. mulig fare for fosterskade. Når det gjelder produkter som smøres på huden, er det nok minimal sjanse for at noe trenger dypere inn i blodbanen, men det er nok bedre å være på den trygge siden og kutte så lenge du går gravid.

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

Ok, men finnes der noe annet man kan bruke? Noen som vet? Blir helt deprimert av huden min på bryst og rygg, den er dekket av små illrøde kviser, ser ikke for meg at jeg kan vise meg i annet en pologenser fremover :tristbla:

Gjest Deception
Skrevet

Du kan forsøke et produkt med salisylsyre som virkemiddel? ACO på apoteket har en serie med dette virkemidlet, og disse produktene er billige, så du kan bruke dem på kroppen, også.

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

Takk for fine svar :) Ringte Dermanor også, der mente de at nivået av de ulike syrene var så lavt at det ikke ville være farlig å bruke om man var gravid. De sa alikevel at dersom man var usikker, så var det best å la være å bruke produktet !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...