Gjest Gjest Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Jeg har deltidsarbeid med en veldig liten stilling, så jeg har derfor meldt med arbeidsledig på nav. Siste arbeidsperiode altså siste 14 dager, så jobbet jeg bare 14 timer, har jeg ikke rett på dagpenger da? Jeg ser på nav sine sider at det står ingen beregning på beløpet??? Kan ikke forstå at jeg ikke skal ha rett til å få dagpenger denne månden, er det meningen at man skal leve på luft i følge nav? forstår ingenting jeg.
Alison Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Har du opparbeidet deg rett til dagpenger? Hvor stor stillingsprosent hadde du i tilfelle før?
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 Jeg tjente ca 200.000 i fjor, så de skulle hold i massevis. Var heldig å hadde mange vikar vakter i fjor på grunn av at mange var sykemeldte og noen hadde svangerskaps permisjon. Jeg har til de to siste måndene hatt mye vakter, så i de to siste måndene hatt lite, men har vært rett over grensen til å få noe, men fikk ikke noe forrige periode hadde da tre vakter, å ikke denne 14-dagers periode med bare to vakter, så jeg skjønner ikke det her. Men i utgangspunktet så har jeg en stillingsprosent på bare 12 prosent, ikke mye men...
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 Har jeg virkelig jobbet for mye de siste 14 dagene til å få dagpenger?
Gjest Deception Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 NAV definerer hvor mange timer pr. uke som regnes som en full arbeidsuke for deg, utfra de opplysningene du har oppgitt for fjoråret. For å få dagpenger mener jeg du må ha jobbet mindre enn 50% av dette timetallet i en 14-dagersperiode. Hvis du hadde en liten stilling, kan det hende at 14 timer er nok til at det tilsvarer over 50% definert i forhold til stillingsprosenten din.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 Ja du har sikkert rett i det, sukk.
Gjest Glør Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 (endret) Dagpengene dine blir beregnet ut fra siste kalenderårs inntekt, eller tre siste kalenderår. Men det normale timeantallet ditt blir regnet ut fra de siste 12 måneder, før du meldte deg arbeidsledig. Hvor mye dette er kan nav opplyse deg om, og du kan jobbe inntill 50% av dette, før du mister dagpengene. Selv fikk jeg pga dette beregnet en normal arbeidstid på 12,5 timer pr uke, noe som var ganske pyton, fordi jeg da ikke hadde råd til å ta en deltidsstilling på under 60-80%, pga at da mistet jeg alle dagpengene, uten å få noe inntekt. Endret 20. november 2008 av Glør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå