Gjest Undersøkelse Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Håper alle kan svare på alle spørsmål. Til dere som har opplevd at kjæresten har vært utro: 1) Hvor lenge hadde dere vært sammen? Forlovet, gift barn? 2) Hvordan var forholdet i dine øyne og i partnerns øyne? 3) Tilga du eller dumpa du? 4) Hvorfor tilga eller dumpa du? 5) Hva tenker du i ettertid? Bra at du tilga eller bra at du dumpa?
Gjest Undersøkelse, ett spørsmål til Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Ett spørsmål til!!!!! 6) Hvor mange ganger var partneren din utro (en gang i edru tilstand, en gang i fylla, flere ganger over en kort periode, flere ganger over en lengre periode)?
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 1: vi hadde vært sammen i ca en uke før han var utro, totalt 2 år. 2: vi hadde ikke kjent hverandre så lenge og gikk for inn i et fohold, tok vel kanskje ikke ting så seriøst. 3: jeg fikk jo høre det av forskjellige mennesker, noen kom bort til meg og spurte meg om jeg stolte på han osv. jeg gadd aldri bry meg før et år etter det ble slutt, da turte han endelig å komme med sanheten jeg egentlig hadde visst om hele tiden. 4: det var såpass tidlig i forholdet så jeg la ikke så mye inn i det. så var det x'n hans som han var utro med og det var jo meg han var sammen med og henne han dumpet? :gjeiper: 5: Alle kan gjøre dumme ting, jeg valgte å stole på han og ikke tenke så mye over det. Vi er gode venner den dag i dag, på tross av alt. Han var virkelig redd da han fortalte sannheten, selv lenge etter det ble slutt, han hadde angret fra det sekundet det skjedde. 6: det var en gang, han var på besøk hjemme hos jenta, noe jeg visste om, stolte jo på han, noe jeg fortsatt gjorde i etterkant, alle har lov til å gjøre feil:)
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 Fyr nr1: 1) Hvor lenge hadde dere vært sammen? Forlovet, gift barn? Vi var sammen rundt et halvt år totalt. 2) Hvordan var forholdet i dine øyne og i partnerns øyne? I mine øyne: egentlig ikke så bra. I hans øyne: umulig å si 3) Tilga du eller dumpa du? Dumpa! 4) Hvorfor tilga eller dumpa du? Forholdet var ikke så bra i utgangspunktet, han løy om utroskapen og antageligvis om andre ting osv.. 5) Hva tenker du i ettertid? Bra at du tilga eller bra at du dumpa? Veldig bra at jeg dumpet han! 6) Hvor mange ganger var partneren din utro (en gang i edru tilstand, en gang i fylla, flere ganger over en kort periode, flere ganger over en lengre periode)? Ikke helt sikker, men tror flere ganger over en lengre periode, både edru og i fylla.. Notoriuos utro! Fyr nr2: 1) Hvor lenge hadde dere vært sammen? Forlovet, gift barn? Sammen litt over et halvt år totalt 2) Hvordan var forholdet i dine øyne og i partnerns øyne? Veldig bra i begynnelsen, ble litt dårlig på slutten. Tror han følte det samme. 3) Tilga du eller dumpa du? Dumpa 4) Hvorfor tilga eller dumpa du? Han hadde et forhold til eksen på si i de to - tre siste månedene av vårt forhold.. Sier seg selv at jeg dumpet, vel? 5) Hva tenker du i ettertid? Bra at du tilga eller bra at du dumpa? Glad for at jeg dumpet han :D 6) Hvor mange ganger var partneren din utro (en gang i edru tilstand, en gang i fylla, flere ganger over en kort periode, flere ganger over en lengre periode)? Hadde som sagt et forhold på si over en periode.
Gjest sophus Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 1. var sammen i 3 år 2. Jeg var naiv, blind og forelsket. Min første ordentlig kjæreste som jeg bodde med. Han virket oppriktig glad i meg. 3. jeg kastet han ut til slutt. 4. jeg orlet ikke mer løgner. Orket ikke å være usikker hele tiden og redd for hva han drev med. Fødte barnet vårt og da sprakk boblen han hadde skapt. Da inså jeg virkelig hvor jeg var og hvem jeg var sammen med. Skikklig nedtur kan du midlt si.5. Aldri vært gladere i mitt liv enn nå, 9 år etter. Tok veldig lang tid å kommer over sviket. 6.han var utro med menn og kvinenr hele vårt forhold..fant ikke ut før på slutten. Sparker meg selv hardt hver gang jeg tenker på hvor naive jenter kan bli (snakker om meg selv)
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 Håper alle kan svare på alle spørsmål. Til dere som har opplevd at kjæresten har vært utro: 1) Hvor lenge hadde dere vært sammen? Forlovet, gift barn? 2) Hvordan var forholdet i dine øyne og i partnerns øyne? 3) Tilga du eller dumpa du? 4) Hvorfor tilga eller dumpa du? 5) Hva tenker du i ettertid? Bra at du tilga eller bra at du dumpa? 1) I ettertid vet jeg at han var utro allerede etter en ukes tid. 2) Jeg trodde det var bra. 3) Tilga (ung og dum) 4) Jeg trodde smerten over å la ham gå var større. 5) Jeg angrer ikke retrospekt på noe særlig i livet mitt. Det var kanskje unødvendig mye smerte, men det har vært med å forme meg til den jeg er i dag. Jeg tror det kommer noe positivt ut av alt, på en eller annen måte, bare man er åpen for det. Jeg er glad for at vi ikke er sammen lenger.
Apollon Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 Håper alle kan svare på alle spørsmål. Til dere som har opplevd at kjæresten har vært utro: 1) Hvor lenge hadde dere vært sammen? Forlovet, gift barn? 2) Hvordan var forholdet i dine øyne og i partnerns øyne? 3) Tilga du eller dumpa du? 4) Hvorfor tilga eller dumpa du? 5) Hva tenker du i ettertid? Bra at du tilga eller bra at du dumpa? 1) Gift i 9 år, sammen i 11. To barn 2) Hektisk med mye jobb og hverdag, men rimelig bra. 3) "Tilgi" er et sterkt ord. Tenker vi sier at jeg jobber med å forsone meg med hendelsene, så får vi se om tilgivelsen kommer etter hvert. 4) Barna er viktige. Vil jobbe hardt for at de ikke skal oppleve skilsmisse. Vi har også et langt liv sammen, og jeg vil jobbe for å redde det som er bra. Hun har også lagt seg fullstendig flat og er villig til å ofre mye for å rette opp skaden. 5) Angrer ikke enda, i hvert fall. Det er en tung prosess som vil ta lang tid, men alternativer er ikke nødvendigvis bedre 6) 4 møter på 3 måneder med heftig SMS-kontakt i periodene mellom. Varigheten og heftig SMS-kontakt "bak min rygg" er noe av det vanskeligste å takle.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2008 #8 Skrevet 20. november 2008 1) Hvor lenge hadde dere vært sammen? Forlovet, gift barn? Vi hadde vært sammen ca 1 år, han var flytta inn til meg for 3 mnd siden da det hadde startet, oppdaget det ikke før etter ca 1/2 år. Hvor lenge det varte vet ikke jeg, men de hadde kontakt, traff hverandre i noen mnd. 2) Hvordan var forholdet i dine øyne og i partnerns øyne? I mine øyne var jeg seriøs, vi er voksne folk i 40-åra I hans øyne tydeligvis ikke noe å ta så seriøst 3) Tilga du eller dumpa du? Som en fjott jeg er så tilga jeg. 4) Hvorfor tilga eller dumpa du? Dette var 2 uker før jul jeg oppdaget det, og ungene hans skulle komme til oss i jula, og jeg ville ikke la det gå utover dem. 5) Hva tenker du i ettertid? Bra at du tilga eller bra at du dumpa? Jeg angrer på at jeg ikke dumpa han. Han er ikke verdt det jeg måtte gå gjennom. Og forholdet er ødelagt. Vil aldri bli det samme igjen, selv om vi har det ok. Han har sveket meg på det sterkeste, og det blir aldri borte, uansett hvor lang tid som går. Stoler ikke på han. Men har bestemt meg for at jeg skal ha et avslappet forhold til det uansett. Kommer det noe for en dag nå, så hiver jeg han ut. Garantert. Hadde vi vært sammen lenger før det skjedde tror jeg at det hadde vært lettere å forstå. Men vi var jo nyforelsket (trodde jeg) og nylig blitt samboere. Og da innleder da man ikke et forhold til en annen. 6.Hvor mange ganger var partneren din utro (en gang i edru tilstand, en gang i fylla, flere ganger over en kort periode, flere ganger over en lengre periode)? Ikke helt sikker, men tror flere ganger over en lengre periode, både edru og i fylla. Tror det var med den samme hele tiden. Det jeg vet i hvertfall.
Apollon Skrevet 20. november 2008 #9 Skrevet 20. november 2008 ... Jeg angrer på at jeg ikke dumpa han. Han er ikke verdt det jeg måtte gå gjennom. Og forholdet er ødelagt. Vil aldri bli det samme igjen, selv om vi har det ok. Han har sveket meg på det sterkeste, og det blir aldri borte, uansett hvor lang tid som går. Stoler ikke på han. Men har bestemt meg for at jeg skal ha et avslappet forhold til det uansett. Kommer det noe for en dag nå, så hiver jeg han ut. Garantert. Hadde vi vært sammen lenger før det skjedde tror jeg at det hadde vært lettere å forstå. Men vi var jo nyforelsket (trodde jeg) og nylig blitt samboere. Og da innleder da man ikke et forhold til en annen. Hvis du angrer, hvorfor dumper du ham ikke nå da? Du trenger da ikke noen "ny" grunn hvis du ikke greier å kome over det til tross for iherdige forsøk. Jeg synes det er tøft gjort å prøve, men går det ikke så har jo ikke muligheten for brudd forsvunnet...
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #10 Skrevet 21. november 2008 godt spørsmål apollon... jeg sitter i samme situasjon som hun over og tenker som hun... godt å se dine tanker
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #11 Skrevet 21. november 2008 Jeg DUMPA det angrer jeg ikke på da det viste seg at det ikke var første gang han hadde vært utro. Han giftet seg med en anne tilslutt og han var utro mot henne også og han var så frekk at han prøvde seg på meg samtidig JEG SPYR når jeg tenker på han.
Gjest Gjest_Leo_* Skrevet 21. november 2008 #12 Skrevet 21. november 2008 Håper alle kan svare på alle spørsmål. Til dere som har opplevd at kjæresten har vært utro: 1) Hvor lenge hadde dere vært sammen? Forlovet, gift barn? 2) Hvordan var forholdet i dine øyne og i partnerns øyne? 3) Tilga du eller dumpa du? 4) Hvorfor tilga eller dumpa du? 5) Hva tenker du i ettertid? Bra at du tilga eller bra at du dumpa? 6) Hvor mange ganger var partneren din utro (en gang i edru tilstand, en gang i fylla, flere ganger over en kort periode, flere ganger over en lengre periode)? 6) Hun har fortalt at hun hadde 3 forskjellige menn bare det siste året. Førstemann møtte hun faktisk i over 2 år. Flere møter på hoteller, i biler og hjemme hos oss. Hun forteller også om lunsjmøter hjemme jos kollegaer. Masse kontakt på mail og sms. Helt håpløst egentlig... Ikke noe tilfeldig fylletreff. Bare veloverveide og godt planlagte møter i lang lang tid. 1) Vi hadde vært gift i nesten 6 år og sammen i nesten 10. To barn sammen. 2) Hektisk med mye jobb og hverdag, men rimelig bra. Jeg jobbet mye i perioder, men hun støttet meg alltid i dette. 3) Forsøkte å tilgi med det samme hun fortalte om sin utroskap, men det ble hele tiden mer og flere hendelser. Jeg jobber fortsatt med å forsone meg med hendelsene, men tilgivelsen sitter langt inne. 4) Ville tilgi og legge ting bak meg for barnas skyld. Vi hadde opplevd mye sammen og jeg ville redde det som var bra og endre det som jeg evt hadde gjort feil. Hun fortsatte imidlertid flørten og kontakten med sine elskere. Hun gjorde ingenting for å rette opp skaden. 5) Det er en svært tung prosess, og dessverre gjør hun alt hun kan for å forverre. Hun saksøker for økonomi oppgjør og for barnefordeling. Noen uker etter separasjonen er hun i full gang med nye partnere - som hun også introduserer barna for.
Suzy Skrevet 21. november 2008 #13 Skrevet 21. november 2008 Håper alle kan svare på alle spørsmål. Til dere som har opplevd at kjæresten har vært utro: 1) Hvor lenge hadde dere vært sammen? Forlovet, gift barn? 2) Hvordan var forholdet i dine øyne og i partnerns øyne? 3) Tilga du eller dumpa du? 4) Hvorfor tilga eller dumpa du? 5) Hva tenker du i ettertid? Bra at du tilga eller bra at du dumpa? 1) Vi hadde vært sammen et halvt år og hadde ingen barn - det var ei tidligere kjæreste av ham og det var en engangsforeteelse. Vi hadde vært sammen i 6 år, hadde bygget hus sammen. Han hadde ei jente på si i over ett år som var halvparten så gammel som seg, og hadde forsøkt å sjekke andre småjenter på nett. 2)Bra Vi slet 3)Tilga Dumpa 4) Det var bare en bagatell Det var et stort svik 5) I begge tilfeller var det helt riktig å gjøre som jeg gjorde.
Mononoke* Skrevet 8. desember 2008 #14 Skrevet 8. desember 2008 1. Hvor lenge hadde dere vært sammen? Forlovet, gift barn? Vi hadde vært sammen i ca 6mnd når det skjedde, men jeg fikk ikke vite om det før en stund senere. 2. Hvordan var forholdet i dine øyne og i partnerns øyne? På den tiden det skjedde hadde vi en del problemer, og forholdet var veldig tungt og vanskelig for oss begge. Når jeg fikk vite det hadde ting begynt å bli bedre, jeg vil rett og slett si at vi hadde det fantastisk bra og det kom som et lyn fra skyfrihimmel. 3. Tilga du eller dumpa du? Jeg bestemte meg for å satse videre på forholdet, og jobber fortsatt med å bygge opp tilliten til han. 4. Hvorfor tilga eller dumpa du? Fordi jeg var veldig glad i han, han angret oppriktig (noe jeg vet det kan være vanskelig å si for sikkert, men jeg er temmelig sikker på dette), han la alle kortene på bordet og fortalte hva som hadde skjedd, når, hvor og hvorfor han hadde gjort det. Jeg var også klar over hvilken tilstand forholdet vårt var i når det skjedde og at han var full, noe som spilte inn for min avgjørelse. 5. Hva tenker du i ettertid? Bra at du tilga eller bra at du dumpa? Jeg er glad for det. Han er en veldig sympatisk fyr, og han har ingen problemer med å forstå at jeg sliter med tilliten til han nå, noe han sier han kan takke seg selv for og at han har tenkt å bidra til å bygge den opp igjen. Forholdet vårt har også kommet seg til å bli bra igjen etter dette, og jeg vet at han har kuttet kontakten med henne (og det uten at jeg ba om det!) 6. Hvor mange ganger var partneren din utro (en gang i edru tilstand, en gang i fylla, flere ganger over en kort periode, flere ganger over en lengre periode)? Det skjedde som sakt en gang da han var skikkelig full, jeg møtte han selv den kvelden og han var absolutt ikke seg selv. Hun hadde også prøvd seg før dette, men da hadde han vettet i behold og avviste henne.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2008 #15 Skrevet 8. desember 2008 1) Hvor lenge hadde dere vært sammen? Forlovet, gift barn? Kun 2 måneder 2) Hvordan var forholdet i dine øyne og i partnerns øyne? Bra, men det var nok litt kjip start på forholdet at jeg måtte en måned til utlandet grunnet studier. 3) Tilga du eller dumpa du? Dumpa 4) Hvorfor tilga eller dumpa du? Fordi jeg tenkte at: Om han ikke kan vente på meg en måned, så kan det være det samme. 5) Hva tenker du i ettertid? Bra at du tilga eller bra at du dumpa? Veldig glad for at jeg dumpa han. Hadde jo ikke vært sammen så lenge heller, så valget var slettes ikke vanskelig å ta. Men jeg tror ikke det hadde vært noe verre å ta med mindre det var barn inni bildet. 6) Hvor mange ganger var partneren din utro (en gang i edru tilstand, en gang i fylla, flere ganger over en kort periode, flere ganger over en lengre periode)? I følge han var det en gang i fylla da jeg var borte. Men fylla eller ei, i mitt hode skal man være monogame
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2008 #16 Skrevet 8. desember 2008 Håper alle kan svare på alle spørsmål. Til dere som har opplevd at kjæresten har vært utro: 1) Hvor lenge hadde dere vært sammen? Forlovet, gift barn? 2) Hvordan var forholdet i dine øyne og i partnerns øyne? 3) Tilga du eller dumpa du? 4) Hvorfor tilga eller dumpa du? 5) Hva tenker du i ettertid? Bra at du tilga eller bra at du dumpa? 1. 4 år, forlover 2. solid 3. tilga 4. vet ikke.. kanskje fordi det var meningsløst fyllknull. 5. Bra. Han får ikke bli full lenger da. 6. Flere ganger, i fylla.
Gjest bedratt Skrevet 10. desember 2008 #17 Skrevet 10. desember 2008 Er midt oppe i det nå, så alt er ikke avklart, men her er mine foreløpige svar: 1) Hvor lenge hadde dere vært sammen? Forlovet, gift barn? Vært sammen i godt over 10 år, gift i over 5 år, et barn, et til på vei 2) Hvordan var forholdet i dine øyne og i partnerns øyne? Jeg trodde vi hadde det kjempefint, han påstår også at det ikke var noe han ikke var fornøyd med. Bra sexliv og alt. 3) Tilga du eller dumpa du? Har ikke bestemt meg ordentlig, men siden vi både har og venter barn, er timingen ganske dårlig til noen flytteprosess for noen av oss nå. Så vi bor foreløpig sammen i allefall til fødselen er overstått. 4) Hvorfor tilga eller dumpa du? Grunnen til å tilgi er at jeg elsker han og tror han elsker meg og at han angrer veldig (i allefall tilsynelatende). Grunn til å dumpe er jo at det vil være vanskelig å tilgi et slikt svik, og ikke minst å stole på han igjen. 5) Hva tenker du i ettertid? Bra at du tilga eller bra at du dumpa? Det gjenstår å se... 6) Hvor mange ganger var partneren din utro (en gang i edru tilstand, en gang i fylla, flere ganger over en kort periode, flere ganger over en lengre periode)? Det pågikk i et halvt år og innebar kyssing og klining jevnlig og masse prating og tasting på tlf og msn, samt nettsex med webcam flere ganger. Hvis jeg skal tro dem på at det ikke var enda mer som skjedde.
gullet76 Skrevet 10. desember 2008 #18 Skrevet 10. desember 2008 1) Hvor lenge hadde dere vært sammen? Forlovet, gift barn? Ca 3 år. Vi var forlovet og hadde tre barn. Har aldri hatt noe bevis på at han var utro. Men han hadde en såkalt bestevenninne han overnattet hos når han var på fest med jobben.... 2) Hvordan var forholdet i dine øyne og i partnerns øyne? Fra ca 3 år gikk det dårlig, og det visste vi begge godt. 3) Tilga du eller dumpa du? Han ønsket pause, og angret seg. Jeg valgte å fortsette å ha pause = ende forholdet. 4) Hvorfor tilga eller dumpa du? Klarer ikke leve med slikt svik 5) Hva tenker du i ettertid? Bra at du tilga eller bra at du dumpa? Absolutt det beste valget jeg har tatt. Vi hadde vokst fra hverandre, og har det mye bedre som venner.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2008 #19 Skrevet 10. desember 2008 1) Hvor lenge hadde dere vært sammen? Forlovet, gift barn? Vi hadde vært sammen i nesten 5 år, har 2 barn sammen. 2) Hvordan var forholdet i dine øyne og i partnerns øyne? Jeg trodde vi hadde det ganske bra, var veldig lykkelig før han var utro.. trodde det samme om han- 3) Tilga du eller dumpa du? Jeg tilga han.. men det betyr ikke at jeg godtok det.. er forsatt bitter og skuffet.. 4) Hvorfor tilga eller dumpa du? Han sa det selv, jeg såg på han at angra, har bet om tilgivelse mange ganger.. 5) Hva tenker du i ettertid? Bra at du tilga eller bra at du dumpa? Det er litt over 1 år siden det skjedde.. jeg prøver å komme over det.. noen dager er bedre en andre.. akkurat nå så er jeg glad for at jeg gikk videre med han.. for vi har 2 vakre barn sammen.. men det var ikke pga av barna jeg tilga han, men for at jeg elsker han veldig.. og ser at han angre.. vi har det bra nå, og vi tar det som vi kommer.. vi var forlovet, det ville jeg ikke være lenger, og det har han full forståelse for.. han sier at han vil være med meg uansett.. så vi få se da.. om vi blir forlovet igjen.. så nå.. tar vi en dag om gangen
Pjukset Skrevet 10. desember 2008 #20 Skrevet 10. desember 2008 Blitt bedratt en gang (som jeg vet om). Vi hadde vært sammen ca 1 år, ingen barn. Fant ut at han var utro en helg jeg var bortreist, i min seng. Han kom hjem til pakket bag og fikk beskjed om å komme seg ut, snakket aldri med han igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå