Gå til innhold

Har klippet hunden skikkelig kort...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en Shih tzu gutt på litt over året. Denne rasen har utrolig mye pels som krever veldig mye jobb. Han må bades og fønes hver uke for at pelsen skal holde seg fin.

Jeg bruker ca 3 timer til bading og føning, pluss at jeg må gre ut tugger hver dag. Må ta det med en gang ellers blir det skikkelig ille. Siden jeg har veldig problemer med armene så orket jeg rett og slett ikke mer. Etter at mannen var alene med han i helga ble det ikke noe pelsstell, så pelsen var full at klumper etter noen timer i snøen i løpet av helga. Derfor bestemte jeg meg for at nå ble det kort hår på han.

Jeg tok han med til ei som kan dette bedre enn meg og da jeg hentet han var han kort, da mener jeg skikkelig kort. Han så ut som jeg rotte, jeg kjente tårene sto i øynene mine.

Men han er skikkelig søt da :rødme:

Men nå kjenner ikke katten vår igjen han :tristbla:

Da vi kom hjem var katten inne, hunden hoppet rett på han som han pleier. Det gikk rundt og rundt på gulvet, slik det pleier.

Men så løp katten og gjemte seg før den ville ut.

For litt siden kom katten på døra og ville inn, da jeg kom å lukket opp fulgte hunden med, slik han pleier å gjøre. Jeg må da holde fast hunden så katten kan komme inn uten at han blir overfalt.

Men nå i kveld gikk katten sidelengs og skjøt rygg mens han freste. Han ville ikke inn. Jeg gikk ut til han for å lokke han inn, men han ville ikke. Til slutt forsvant han bare.........

Jeg er redd han ikke kommer hjem igjen for at han tror vi har fått ny hund :(

Jeg trodde dyr kjente det på lukten om det er fremmede dyr i huset så jeg synes det er så rart.

Håper han tar til fornuft og kommer hjem før jeg skal legge meg, for han pleier aldri å være ute om natta.

Noen som har opplevd det? Vil katten til slutt skjønne at det er den samme gamle hunden som bare har fått ny sveis?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da, dette var kjedelig.

Jeg vet i hvert fall at katter sterkt misliker, ja, nærmest hater, forandringer, så det er kankskje derfor den oppfører seg som den gjør.

Det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å ta tiden til hjelp.

Det logiske burde jo være at katten kjenner igjen hunden på lukta..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...